דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
העסקה ישירה

העסקה ישירה / עובדי הקבלן ב"מגדל" ייקלטו, הקבלן מנסה להימנע מתשלום פיצויי פיטורים

250 עובדים במוקד של חברת מגדל באשקלון צפויים לעבור, במאי הקרוב, להעסקה ישירה | טלדור, חברת הקבלן, דרשה כי יגישו מכתבי התפטרות, כך שלא יהיו זכאים לקבלת פיצויים | ועד עובדי מגדל: "עומדים לצידם ונמשיך לסייע להם"

יו"ר הוועד, מודי גת מדבר עם העובדים במוקד טלדור (צילום: וועד עובדי מגדל).
יו"ר הוועד, מודי גת מדבר עם העובדים במוקד טלדור (צילום: וועד עובדי מגדל).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-250 עובדי תפעול ושירות לקוחות במוקד של חברת הביטוח מגדל באשקלון, שהיו מועסקים במיקור חוץ באמצעות חברת טלדור, צפויים להיקלט בעוד כשלושה חודשים להעסקה ישירה בחברת הביטוח, זאת בהתאם להסכם הקיבוצי שנחתם ב-2015. אלא שבינתיים נודע לוועד עובדי מגדל, כי הנהלת טלדור מבקשת לחסוך בתשלום פיצויי הפיטורין לעובדים אלו, ודרשה מהעובדים שישלחו לה מכתבי פיטורין, אם ברצונם להפוך לעובדי מגדל.

בוועד עובדי מגדל החליטו להגיע למוקד, לשוחח עם העובדים ולהדריך אותם שלא לחתום ולא להגיש מכתבי התפטרות. "אין להם עוד מעסיק בקנה מידה כזה, והחוזה נגמר בסוף מאי. אחריו הם יצטרכו לפטר את העובדים" הסביר לדבר ראשון יו"ר הוועד,מודי גת, "אני יוצא מנקודת הנחה שאם הם יחכו עד ה-31 במאי, הם יצטרכו לשלם להם גם עבור אי מתן הודעה מוקדמת, אבל הם מצידם מפעילים לחץ". עם זאת, הדגיש גת כי אמר לעובדי המוקד ש"להתפטר תמיד אפשר, ומגדל תשמח לקלוט אותם בכל רגע".

ועד עובדי מגדל: "כי גם אם הם טרם נקלטו אצלנו, הוועד כבר עומד לצידם וימשיך לסייע להם"

עובדי המוקד, חלקם מועסקים כיום על בסיס שעתי, עתידים להיקלט להעסקה ישירה במגדל, תחת הסכם הקיבוצי, תוך הכרה בוותק שצברו בטלדור לצורכי קביעות. כלומר, עובדים המועסקים למעלה משלוש שנים בטלדור יוכרו, באופן מידי, כעובדים קבועים במגדל. "נמשיך ונעקוב אחר כל התפתחות שם" נכתב בדף הפייסבוק של ועד העובדים, "כי גם אם הם טרם נקלטו אצלנו, הוועד כבר עומד לצידם וימשיך לסייע להם, זאת למרות המצב העדין".

לקראת קליטת עובדי המוקד, שכרה החברה שטח מסחרי חדש במרכז אשקלון, בו הוקמו חדרי הדרכה, קפיטריות ועמדות עבודה, שלדברי ועד העובדים הן "בסטנדרט אחר לגמרי מזה שהעובדים הורגלו לו אצל הקבלן". בנוסף, סיפרו בוועד כי החברה אף פעלה מול עיריית אשקלון על מנת להתאים את שעות פעילות הצהרונים ליום העבודה, כדי להקל על ההורים העובדים.

קליטתם של עובדי טלדור תשלים את מהלך הקליטה להעסקה ישירה בחברה,עליו הוסכם הסכם הקיבוצי מ-2015, שהחל בקליטתם של עובדי האבטחה והתחזוקה. על פי ההסכם, אמורים להיקלט להעסקה ישירה גם עובדי הניקיון, אולם מהלך זה טרם הושלם.

מחברת טלדור נמסר בתגובה כי "בימים אלו מסיימת טלדור פרויקט מוצלח עבור חברת מגדל. כמוסכם בין שתי החברות ומתוך מחשבה על טובת העובד, הוחלט כי בסיום הפרויקט העובדים יקלטו בחברת מגדל, ולמעשה יהיו עובדי חברה, ולא עובדי קבלן. כמובן שבכל הקשור ליחסים בין טלדור לעובדיה ולתנאיהם הסוציאליים טלדור תפעל כתמיד על פי חוק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!