דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יגאל לוינשטיין

שירות משותף / דרעי: מסתייג מהסגנון, אך מגבה את לוינשטיין

שר הפנים יצא להגנתו של יגאל לוינשטיין, ושיבח אותו על דבריו כי מקומן של נשים אינו בצה"ל | פרקליטות המדינה הודיעה כי לא תעמיד את לוינשטיין לדין על אמירות בגנות קהילת הלהט"ב, משום שדבריו לא עמדו בהגדרה החוקית של הסתה

יגאל לוינשטיין והשר אריה דרעי (צילום מסך, מריים אלטסר/ פלאש 90).
יגאל לוינשטיין והשר אריה דרעי (צילום מסך, מריים אלטסר/ פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

שר הפנים ויושב ראש ש"ס, אריה דרעי, יצא היום (חמישי) להגנתו של הרב לוינשטיין, שאמר בהרצאה לתלמידי ישיבות כי מקומן של נשים אינו בצה"ל, וכי השירות בו יביא לכך ש"כל מערכת הערכים שלהן תשתבש". בראיון לגלי צה"ל אמר דרעי כי "דרוש אומץ להגיד את דבר ההלכה וכל הכבוד לו שהוא אמיץ והוא אומר את דבר ההלכה". דרעי ציין כי ההלכה אוסרת על גיוס נשים לצבא ולכן הוא "משבח את הרב לוינשטיין. הוא אומר את האמת ולא מפחד מלומר את האמת", הוסיף דרעי, אך הסתייג והבהיר: "הסגנון לדעתי, היה מיותר".

אמש הגיב דובר צה"ל  האלוף מוטי אלמוז וביקר את דבריו של הרב, לדבריו "בשעות האחרונות מתפרסמות קריאות להפסיק את שילוב הנשים בצה"ל. אחי לנשק- אתם טועים, צה"ל של כולם, נשים וגברים, בני הציונות הדתית היקרים המצויים ביחד עם אחיהם החילוניים בכל שורות הצבא ולוחמות דתיות וחילוניות העומדות על משמר ארצנו, חרדים, בני הדתות השונות- החברה הישראלית כולה."

עוד הוא הוסיף " כל מטרתנו היא אחת- הגנה על מדינת ישראל, אבטחת שלום תושביה וניצחון במלחמה. בכל פעולותינו מטרה אחת- ללכד את שורות הצבא וליצור צבא מאוחד, חזק, ונחוש כדי לעמוד במשימות ואנחנו עושים זאת באחריות וברגישות תוך הקשבה לכלל חלקיה של החברה הישראלית. השאירו את צה"ל מחוץ למחלוקת".

שלט במצעד הגאווה, שמכוון כלפי הומופוביה דתית: "לא תשנא את אחיך בלבבך" ויקרא 19:17 . הציטוט המקראי על רקע דגל הגאווה. מצעד הגאווה באשדוד, ישראל, 21 ביוני 2013 מתוך: ויקיפדיה
שלט במצעד הגאווה, שמכוון כלפי הומופוביה דתית: "לא תשנא את אחיך בלבבך" ויקרא 19:17 . הציטוט המקראי על רקע דגל הגאווה. מצעד הגאווה באשדוד, ישראל, 21 ביוני 2013 מתוך: ויקיפדיה

אתמול הודיעה פרקליטות המדינה לתנועה " ישראל חופשית" שהגישה לפני שמונה חודשים בקשת העמדתו לדין של לווינשטין בעקבות 'נאום הסוטים' שנשא הרב לפני חצי שנה שלא תעמיד אותו לדין. בנאום זה תקף הרב מול קהל של 700 אנשים את הציבור הלהט"בי וקרא להם: "הזויים", "סוטים", "אנשים שאיבדו את הנורמליות של החיים".

הפרקליטות שהחליטה כאמור כי לא תעמיד את הרב לווינשטין לדין, השיבה כי מדבריו עולה כי "הוא לא קרא, אף לא במשתמע, לפעול באלימות כלפי חברי קהילת הלהט"ב, או כלפי כל אדם אחר. על כן, לא מתקיים היסוד התוכני הקבוע בעבירת ההסתה לאלימות".

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!