דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

הסכם קיבוצי / הסכם קיבוצי ראשון נחתם בחברת שירותי הקרקע לאופר GHI

ההסכם יחול על כ-700 עובדי החברה, שמספקת שירותי קרקע בנתב"ג, וכולל, בין היתר: עדכון שכר עם תוספת רטרואקטיבית, קרן השתלמות והסדרת מנגנון קביעות | ועד העובדים: "תחילתו של עידן חדש בחברה"

עובד בנמל התעופה (צילום: משה שי/ פלאש 90).
עובד בנמל התעופה (צילום: משה שי/ פלאש 90).

ועד עובדי חברת לאופר GHI, איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, והנהלת החברה, חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי ראשון, שהושג בתום משא ומתן ממושך. ההסכם, שתוקפו לשלוש שנים, מסדיר את זכויותיהם של כ-700 עובדי החברה ומשפר באופן ניכר את שכרם ואת תנאי עבודתם.

לאופר GHI , שעובדיה התאגדו בהסתדרות במהלך שנת 2014, היא החברה הפרטית הראשונה בארץ שהחלה לספק שירותי קרקע לחברות תעופה זרות. החברה מציעה מגוון שירותים מתקדמים ומשרתת קרוב לחמישה מיליון לקוחות בשנה, תוך מתן מענה לכשבעים חברות תעופה שונות. החברה מתמחה, בין היתר, בשירותי איתור כבודה ושירותי קרקע טכניים.

חתימת ההסכם הקיבוצי בלאופר (צילום: דוברות ההסתדרות).
חתימת ההסכם הקיבוצי בלאופר (צילום: דוברות ההסתדרות).

"עובדי לאופר GHI הם הנכס החשוב ביותר של החברה וההסכם שנחתם מחזק את מעמדם ואת ביטחונם התעסוקתי" אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, "יישר כוח ליו"ר הוועד אסף פרלוב ולכל חברי הוועד שהפגינו נחישות ואורך רוח בתקופת המו"מ".

ההסכם שנחתם  מסדיר את עדכון שכרם של העובדים במגוון תפקידים בחברה, עם תחולה רטרואקטיבית לתקופות שקדמו למועד החתימה על ההסכם. בנוסף לכך, כל עובד יהיה זכאי לפתיחת קרן השתלמות לבחירתו, כאשר הפרשות המעסיק יעמדו על 2.5%-5% מגובה השכר, בהתאם לוותק העובד. כמו כן, החברה התחייבה לסייע ולעודד את העובדים להרחיב את היקף ידיעותיהם והתמחותם במקצועות החברה, באמצעות קיום הכשרות והדרכות ייעודיות ובמטרה לאפשר את קידום העובדים במקום העבודה.

בין היתר, הוסדרו גם נושאים כמו תקופת ניסיון וקביעות. תקופת הניסיון בחברה תוגבל לשלוש שנים וכל עובד שהשלים תקופה זו, ייחשב כעובד קבוע. ההסכם נושא בשורה גם לעובדים המועסקים בחברה במעמד של עובד ארעי או עובד פרויקט. ככל שקיימים בחברה עובדים במעמד זה בוותק של שלוש שנים ומעלה, ואינם נמנים על העובדים שהחברה רשאית להעסיק בהסכם אישי, הם צפויים להיקלט למעמד של עובדים קבועים מרגע כניסת ההסכם לתוקף.

המעבר לקביעות הוסדר במנגנון מיוחד שנוגע גם לעובדים במשרות סטודנט ומשרות חלקיות. במידה והחברה תחליט כי אינה יכולה להעסיק עובד במשרת סטודנט, היא תודיע על כך לעובד תוך מתן אפשרות להגדיל את אחוז משרתו. במקביל לכך, כל עובד שמשרתו היא בהיקף של 60% ומעלה יחשב כעובד במשרה מלאה לצורך חישוב הוותק לקבלת הקביעות, וכל עובד שאחוז משרתו נמוך מ-60% יוכל להיקלט לקביעות לאחר תקופה שתחושב על פי מכפלת הוותק בפועל ב-0.75.

ההסכם מעגן גם מנגנון פיטורים הוגן ושקוף, המספק ביטחון תעסוקתי לעובדים ומסדיר מערכת ליישוב חילוקי דעות בין הצדדים. יצוין כי ההסכם הנוכחי משמר גם את זכויות העובדים הוותיקים שנקלטו לחברה בעקבות המיזוג עם חברת GHI. נקבע כי עובדים אלו ייהנו מרציפות מלאה של זכויותיהם ותנאי העסקתם, מבלי לגרוע מהם, בהתאם להסכמיהם האישיים ולהסכם שנחתם בין ההסתדרות לבין חברת GHI בעבר.

"התנאים לחתימת ההסכם הבשילו לאחר משא ומתן ממושך" אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, |שכבר מראשיתו היה ברור לכולם שמדובר בהזדמנות חשובה לחזק את מערכת יחסי האמון בין העובדים להנהלה בלאופר GHI". לדבריו, ההסכם מבטיח "השקעה ראויה בהון האנושי" של החברה.

גם מנכ"ל לאופר GHI, רן מרום, בירך על ההסכם ואמר כי "כמי שליווה והוביל את התהליך מהיום הראשון, יש  לומר שהחוויה של תהליך ההתאגדות וההסכם, משקפת את ערכי חברת לאופר GHI: חשיבה יצירתית, שקופה ופתוחה לשינויים והתאמות למציאות חדשה – מציאות שתלווה אותנו עשרות שנים קדימה. אני גאה בחברה שהובילה מהלך חדשני, והראשונה לחתום על הסכם קיבוצי בענף".

"חשוב עוד לציין, כי התהליך שידע רגעי משבר ומתח, נוהל בשני הצדדים באופן מכבד, הגון ושקוף, פנימית וחיצונית וכל זאת בכדי שנוכל להגיע לתוצאות כפי שהגענו אליהן – חתימת ההסכם" הוסיף מרום, "ההון האנושי הוא הנכס החשוב ביותר שלנו והסכם זה יוצר עבורם סביבת עבודה בטוחה, מתגמלת ונעימה יותר".

מוועד עובדי לאופר GHI, בראשות אסף פרלוב, נמסר כי "ההסכמות שאליהן הגענו מביאות לשיפור בתנאי העובדים ולחיזוק משמעותי של הביטחון התעסוקתי. אנו מודים לכל מי שליווה אותנו בתהליך ומקווים כי ההסכם מסמל את תחילתו של עידן חדש בחברה – עידן שבו העובדים וההנהלה משלבים ידיים כדי להצעיד את לאופר GHI להישגים חדשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!