דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / 5 מדליות לנבחרות ישראל בג'ודו בתחרות הגרנד סלאם באקו

פתיחה מרשימה לנבחרת ישראל, ביומה הראשון של אחת מהתחרויות הנחשבות בסבב העולמי לשנת 2017. טל פליקר הרשים במדלית זהב ראשונה בקריירה, ברוך שמיאלוב, שירה ראשוני, נועה מינצקר ותמנע נלסון-לוי השיגו ארד

הג'ודוקאים ברוך שמאילוב וטל פליקר (צילום: איגוד הג'ודו).
הג'ודוקאים ברוך שמאילוב וטל פליקר (צילום: איגוד הג'ודו).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל ממשיכה להתקדם ולהרשים בסבב העולמי של שנת 2017. הנבחרת התחרתה אתמול (שבת) בתחרות גראנד סלאם באקו. בתחרות השתתפו 183 ג'ודוקאים מ-31 מדינות ב-14 קטגוריות משקל שונות. נבחרת ישראל כללה הפעם 8 חברים. ספורטאי הנבחרת זכו היום ב-5 מדליות יוקרתיות ונקודות דירוג חשובות במסע האולימפי לקראת טוקיו 2020. מעל כולם בלט טל פליקר עם זכית בכורה במדלית זהב בתחרויות הגראנד סלאם.

במהלך השנה מתקיימות בסבב העולמי 5 תחרויות גרנד סלאם ו-8 תחרויות גרנד פרי. בתחילת השנה, בתחרות הראשונה בסבב הגרנד סלאם, בפריס, זכה טוהר בוטבול במדלית הארד במשקל 73 ק"ג. בתחרות השניה השנה, בסבב הנחות מעט הגרנד פרי, שנערכה בדיסלדוף בגרמניה, זכה טל פליקר במדלית הארד במשקל 66 ק"ג ונעה מינצקר זכתה בארד בקטגורית המשקל 48 ק"ג. התחרות בבאקו היא התחרות השלישית בסבב והישגי הנבחרת בבאקו הם הטובים ביותר השנה של ישראל בסבב.

נבחרת הגברים זכתה בשתי מדליות, זהב וארד, כאשר ברוך שמאילוב וטל פליקר, שניהם במשקל 66 ק״ג מוכיחים שבוע אחר שבוע שהם מכוונים גבוה. פליקר זכה במדליית הזהב בתחרות וזאת כבר המדליה השניה שלו בסבב השנה (אחרי הארד בדיסלדוף, כאמור), ושמיאלוב זכה במדליית הארד.

הדרך למדליות

פליקר החל את דרכו בניצחון באיפון בסיבוב הראשון לאחר שגבר על טורניק נאגשווילי הגיאורגי אחרי 3:18 דקות, בסיבוב השני, נרשמה תקרית פוליטית כאשר האיראני עלירזה חוג'אשטה, מדליסט הכסף באליפות אסיה בשנה שעברה לא התייצב לקרב מול פליקר. על פי מה שפורסם חוג'אשטה זייף פציעה ולכן הישראלי זכה בניצחון טכני 0:10 ועלה לחצי הגמר. בחצי הגמר השיג פליקר ניצחון מרשים על ויירו המולדבי בוואזארי ואיפון תוך 2:23 דקות. בגמר גבר פליקר על טקאג'ו טומופומי היפני החזק, אשר זכה כבר ב-4 תחרויות בסבב בקרירה. הקרב השקול, שנמשך להארכה, הוכרע לבסוף בשל עונש לחובת היפני. זוהי הפעם הראשונה שפליקר זוכה בתחרות גראנד סלאם בסבב.

"אני שמח לנצח" אמר פליקר בסיום, "זה הגרנד סלאם הראשון שאני זוכה בו וזה עוד ילך וישתפר. בכל תחרות אני בא לתת את הטוב ביותר, לפעמים זה הולך טוב, לפעמים פחות".

https://www.youtube.com/watch?v=HVVmyDWl1oc

הקרב של פליקר מול היפני בגמר, אתמול בבאקו

ברוך שמיאלוב גבר בסיבוב הראשון באיפון על המקומי אייקין בבזאדה, בסיבוב השני נוצח על ידי המולדובי דניס וויירו (שעליו גבר פליקר בחצי הגמר), ומכאן נשר לבית הניחומים.

היריב האירני שהחרים את הקרב מול פליקר החרים גם כאן את הקרב ושמאילוב זכה בניצחון טכני והמשיך הלאה לקרב על הארד שם, גבר על המקומי ניג'אט שיחאליזדה בתום 4 דקות.

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה אמר בסיום: "נבחרת ישראל עם הישגים מרשימים כבר בפתיחת שנת 2017. אני גאה בספורטאים שלנו שממשיכים לעבוד קשה ולהוכיח את רמתם. אמשיך להצעיד את הספורט והנבחרות להישגים גבוהים בכל זירה ובכל מקום בעולם״.

ראשוני, מינצקר ונלסון לוי

מדליות ארד לשירה ראשוני ונועה מינצקר במשקל עד 48 ק"ג לאחר שפתחו את יום התחרות בדרבי ישראל האחת מול השנייה. בקרב בין שתי הישראליות שיילחמו כל הדרך על כרטיס בודד לטוקיו, השיגה ראשוני איפון לאחר 3:54 דקות מפתיחת הקרב.

לאחר מכן הפסידה ראשוני בחצי הגמר למילקה ניקוליץ הסרבית ועברה לקרב על מדליית הארד, שם פגשה את מרינה צ'רניאק האוקראינית, לקרב חוזר בין השתיים לאחר שהאחרונה ניצחה בריו 2016 את הישראלית במשחקים האולימפיים. הפעם ידה של הישראלית היתה על העליונה, כאשר גברה בקרב והצליחה להוציא שלושה עונשים לחובתה של האוקראינית ותפסה את המקום על הפודיום ואת מדליית הארד .

הג'ודוקאיות נעה מינצקר, שירה רישוני ותמנע נלסון לוי עם צוות האימון, שני הרשקו ומיקי טאנאקה.(צילום: איגוד הג'ודו).
הג'ודוקאיות נעה מינצקר, שירה רישוני ותמנע נלסון לוי עם צוות האימון, שני הרשקו ומיקי טאנאקה.(צילום: איגוד הג'ודו).

נועה מינצקר החלה את דרכה כאמור בהפסד לראשוני חברתה לנבחרת, המשיכה בניצחון באיפון בבית הניחומים כשגברה, על ליילה אלייאבה האזרית המקומית ובקרב על המקום השלישי, מינצקר גברה על יריבה מגינאה ביסאו והשיגה מדליה יוקרתית.

במשקל עד 52 ק"ג, התייצבה גילי כהן להגן על התואר שזכתה בו שנה שעברה. ברבע הגמר היא גברה על אנז'ה סטאנגר בסלובניה עם ואזרי. בחצי הגמר גילי נוצחה ע"י רקה פופ מהונגריה באיפון. בקרב על מדליית הארד לאחר הפסד למדליסטית הארד מלונדון ואן סניק שגברה בדרך גם על אריאל בצלאל באותו המשקל.

במשקל עד 57 ק"ג סיימה תמנע נלסון לוי גם היא עם מדליית ארד. מדליסטית הארד מאליפות אירופה 2016 החלה את דרכה עם הפסד למתחרה ליוליה תימנצ'וק מפולין וניצחה בבבית הניחומים את קז'ה קז'זאר הסלובנית באיפון תוך 52 שניות.בקרב על הארד גברה על סברה נישבירבה הקזחית באיפון תוך 2:32 דקות וסיימה כאמור על הפודיום.

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו אמר בסיום: "אני גאה מאוד בספורטאיות של הנבחרת על העבודה הקשה והמחויבות, כשיש את השילוב הזה בדרך כלל יש גם הישגים. שמח מאוד על המדליות של שירה, נועה ותמנע. זה תמיד משמח לזכות במדליות בגרנד סלאם ובפרט בשלוש."

לוח התחרויות לשנת 2017.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!