
צה״ל הודיע היום (רביעי) כי הוא נערך לקליטתם של ארבעת החטופים החללים, שצפויים להיות מועברים מידי חמאס מחר. ארבעת החללים צפויים לעבור מחר במהלך שעות הבוקר מחמאס אל הצלב האדום. עדיין לא ידוע האם חמאס ינסה לבצע טקס כלשהו סביב מסירת החללים, בדומה לאופן בו נהגו כשהוחזרו חטופים חיים.
לאחר ההעברה לצלב האדום – החללים יימסרו לידי כוחות צה״ל בתוך שטח הרצועה. בנקודת המסירה יערכו כוחות צה״ל טקס צבאי לזכרם. בטקס יועברו החללים לארונות עם דגל ישראל. לוחמי צה״ל יצדיעו, ורב יקרא פרק מספר תהילים. מספר לוחמים ישאו את הארונות אל הרכבים הצבאיים – ומשם הם יסעו, באופן רכוב ובליווי משטרתי, עד למכון לרפואה משפטית באבו כביר.
במכון יעברו החללים הליך זיהוי ואימות בהובלת משרד הבריאות ומשטרת ישראל.
רק לאחר הזיהוי הסופי – שעשוי לקחת גם עד 48 שעות – תימסרנה הודעות לבני המשפחות, שימתינו באותה שעה בבתיהם, לבקשתם.
הליך הזיהוי במכון לרפואה משפטית עשוי לאפשר להבין גם את נסיבות מותם של החללים. הנסיבות – אם תתבררנה, יפורסמו בהמשך.
בצה״ל אומרים: ״לא עמדנו במשימה להשיב את החללים הביתה בחיים למשפחותיהם. השבתם לקבורה ראויה בקבר ישראל זו סגירת מעגל ראויה והכרחית למשפחות״.

