דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בתמוז תשפ"ו 23.06.26
27.9°תל אביב
  • 27.3°ירושלים
  • 27.9°תל אביב
  • 27.1°חיפה
  • 28.1°אשדוד
  • 31.4°באר שבע
  • 36.8°אילת
  • 31.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 29.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

אדום לנצח: צחי עידן הובא למנוחות בקיבוץ עינת

כאלף בני אדם נפרדו מעידן, אוהד שרוף של הפועל תל אביב, בטקס שהחל באצטדיון בלומפילד ונמשך עד לבית העלמין בקיבוץ | אחותו של צחי, נעם עידן בן עזרא: "היום אני נפרדת מאחי הבכור ומבקשת ממנו סליחה בשם כולנו שחזר בארון ולא על הרגליים כמו שיצא. הסיכה האדומה תמשיך להיות כאן עד החטוף האחרון"

טקס הלוויה של צחי עידן בבלומפילד (צילום: אריק מרמור / פלאש90)
טקס הלוויה של צחי עידן בבלומפילד (צילום: אריק מרמור / פלאש90)
אורן דגן

כאלף בני אדם התכנסו היום (שישי) באצטדיון בלומפילד בתל אביב ללוות את צחי עידן ז"ל בדרכו האחרונה. עידן, נחטף בשבעה באוקטובר מביתו בנחל עוז והושב לישראל לאחר 510 ימים.

באצטדיון התייצבו מאות אוהדים, שחקני ושחקניות קבוצות הכדורגל והכדורסל של המועדון לכבודו של עידן. הזמר יהלי סובול שר את "השדים האדומים" והזמר אריק ברמן את "שער שש". מנכ"ל הפועל תל אביב, גיא פרימור ספד לעידן ובתו מעיין ז"ל שנרצחה בביתם בנחל עוז והבטיח שהמועדון ימשיך ללוות את המשפחה.

נעם עידן בן עזרא, אחותו של עידן: "כל 46 שנות חיי, לא חלמתי שאני אספור ימים, אצא למאבק ויותר מכול לא חשבתי שאחשוב 'הפועל'. גדלתי בבית עם אבא חולה ספורט. הענף לא באמת משנה לו, העיקר שהוא צהוב. גדלתי לאח בכור, שהפך ב-510 הימים האחרונים לסוג של סמל, חולה ספורט. כמו שאתם מבינים – לא משנה הענף העיקר שהוא אדום.

טקס הפרידה מצחי עידן בבלומפילד. "לא משנה הענף העיקר שהוא אדום" (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)
טקס הפרידה מצחי עידן בבלומפילד. "לא משנה הענף העיקר שהוא אדום" (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)

"ב-7 באוקטובר, 10 חודשים לאחר שאבי נפטר, עמדתי במבחן הגדול ביותר שלי. רואה את צחי ובני משפחתו בסיטואציות שגם השטן לא יכול היה לכתוב, בסוף היום הזה ספגנו מכה אנושה – מעייני נרצחה וצחי נחטף. בתוך הכאוס שבו אנחנו נמצאים משימת חיי היא להציל את צחי ולהחזיר אותו למשפחתו. בתוך המשימה הזו אני מגלה כוחות שלא הכרתי והרים שלא חלמתי להזיז".

נעם עידן בן עזרא אחותו של צחי עידן: "בתוך הכאוס שבו אנחנו נמצאים משימת חיי הייתה להציל את צחי ולהחזיר אותו למשפחתו" (צילום: אריק מרמור / פלאש90)
נעם עידן בן עזרא אחותו של צחי עידן: "בתוך הכאוס שבו אנחנו נמצאים משימת חיי הייתה להציל את צחי ולהחזיר אותו למשפחתו" (צילום: אריק מרמור / פלאש90)

עידן בן עזרה הובילה פרויקט של סיכת חטופים אדומה, במקום הצהובה: "בתחילת הדרך אני מבינה שהמקרה שלנו אחר בהרבה מאוד מובנים, אחד מהם הוא איך לחשוב צחי ולעשות הכול שיישאר במודעות בתוך התוהו ובוהו, ואני מסתכלת על העולם בעיניים האדומות של צחי ומבינה שהמדינה כולה צהובה, שומעת את אבא גאה וצחי זורק יציאות ועקיצות בנושא, אז החלטתי יחד עם משפחתי שסיכה אדומה זו החובה שלנו לצחי ולא רק לצחי אלא לכל אלה שחושבים כמו צחי, שמגדלים את ילדיהם כמו צחי על אהבתם לפועל".

"המטרה של הסיכה האדומה היא בראש ובראשונה שיעצרו וישאלו 'למה אדום?', ומכאן תתפתח שיחה על צחי שחטוף בעזה. אבל לא רק, המטרה הנוספת היא לאפשר לעוד אנשים להצטרף למאבק הכי חשוב שיש לנו כאן במדינה והוא להשיב את כל החטופים הביתה במהירות האפשרית. ומכאן אני קוראת לכל עם ישראל ומבקשת מכם – תפתחו את הלב, יש רק דבר אחד חשוב והוא החזרת כל 59 החטופות והחטופים הביתה. הפסיקו לחלק אותנו לקבוצות, 'חזר', 'נרצחה', 'חי', 'גבר', 'אישה' ועוד ועוד. אנחנו קבוצה אחת של 251 חטופים ואנחנו חייבים לעשות הכול כדי להשיב אותם הביתה עכשיו.

המושב של צחי עידן בבלומפילד (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)
המושב של צחי עידן בבלומפילד (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)

"המשימה של המנהיגים שלנו הייתה לשמור על צחי חי, והם קיבלו החלטות קשות מאוד עם תוצאות בלתי נסבלות. המשימה שלי הייתה להחזיר את צחי ובמשימה הזו עמדתי. בברכת תודה רבה להפועל תל אביב שאימצו אותנו וזרמו על כל דבר שביקשנו ועשינו בלי לשאול שאלות ועם הרבה חום ואהבה אפשרו לנו להפוך את המאבק על צחי לאדום. היום אני נפרדת מאחי הבכור ומבקשת ממנו סליחה בשם כולנו שחזר בארון ולא על הרגליים כמו שיצא. הסיכה האדומה תמשיך להיות כאן עד החטוף האחרון".

שחקי הפועל תל אביב "סליחה שהמדינה שכחה אותך ולא ידעה איך להחזיר אותך בזמן" (צילום אריק מרמור / פלאש90)
שחקי הפועל תל אביב "סליחה שהמדינה שכחה אותך ולא ידעה איך להחזיר אותך בזמן" (צילום אריק מרמור / פלאש90)

יגאל עידן, דודו של צחי ששכל את בנו רב-סמל ראשון במילואים, גיא עידן (51) באוקטובר האחרון. "צחי אהוב, למרות שאתה בבית אני רוצה לבקש ממך סליחה. סליחה שלא החזרנו אותך חי, סליחה שלא הצלחנו לזעוק חזק מספיק על אוזניים ערלות שלא הפכנו עולמות עד שלא נשארה אבן אחת על מקומה".

יגאל עידן. "סליחה שלא הצלחנו לזעוק חזק מספיק על אוזניים ערלות" (צילום: אריק מרמור / פלאש90)
יגאל עידן. "סליחה שלא הצלחנו לזעוק חזק מספיק על אוזניים ערלות" (צילום: אריק מרמור / פלאש90)

"סליחה שהמדינה שכחה אותך ולא ידעה איך להחזיר אותך בזמן. סליחה שאנחנו חיים בעולם שבו גאונים כמוך נמקים במנהרות התופת בעזה ומנהיגים שפלים מרשים לעצמם לדון אותך למוות, ועדיין, הכול ממשיך כאילו דבר לא קרה. אנחנו לא נמשיך ככה, אנחנו לא ניתן לשבר הזה להשתלט, אנחנו נילחם על מדינה אחרת שבה ימין ושמאל אחים, שבה חובש כיפה ובלתי דתי יושבים יחד לשיחה אמיתית".

אוהדי הפועל תל אביב מלווים את מסע הלוויה של צחי עידן (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)
אוהדי הפועל תל אביב מלווים את מסע הלוויה של צחי עידן (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)

מאצטדיון בלומפילד המשיך מסע הלוויה לגשר קיבוץ גלויות, ומשם עבר לדרך בר לב פינת הטייסים אחר כך עברה השיירה דרך מחלף שעריה/מחלף נחשונים, ומשם הגיעה לקיבוץ עינת. הלוויה תתקיים בהרכב מצומצם של המשפחה והחברים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!