
חמאס פרסם הערב (שבת) סרטון שבו מופיע החטוף איתן הורן לצד אחיו יאיר ששוחרר משבי חמאס כחלק מהסכם הפסקת האש.
משפחת הורן: "הלב נקרע מלראות את איתן בסיטואציה הקשה הזאת, שבו הוא נפרד מאחיו שיוצא לחופשי והוא נשאר מוחזק בגיהנום חמאס, כבר 512 ימים. רואים בעיניים של איתן את הייאוש ואת הפחד שבו הוא נמצא. מאז שיאיר חזר אלינו הוא לא מפסיק לחשוב ולפעול למען איתן וכל אותם החטופים שפגש בשבי ועדיין נמצאים שם. אנחנו דורשים ממקבלי ההחלטות: תסתכלו לאיתן בעיניים. אל תעצרו את ההסכם שהחזיר אלינו כבר עשרות חטופים. נגמר להם הזמן! תחזירו את כולם הביתה, עכשיו, בפעימה אחת".
לשכת ראש הממשלה: "ארגון הטרור חמאס הפיץ הערב עוד סרטון תעמולה אכזרי, שבו מאולצים חטופינו לדברר לוחמה פסיכולוגית. ישראל לא תירתע מתעמולת החמאס. נוסיף לפעול ללא לאות להשבת כל חטופינו ולעמידה בכל מטרות המלחמה של ישראל".
משפחות שער בגין פרסמו הצהרה לתקשורת שבו הם קוראים להשיב את כל החטופים בהסכם.
דני אלגרט, שאחיו איציק אלגרט נרצח בשבי והוחזר לישראל בהסכם: "זהו היום ה-512 שבו 59 אזרחים וחיילים ישראלים נמצאים בגיהנום בעזה. אחי האהוב איציק אלגרט נחטף בחיים, והוחזר השבוע בארון. איציק הופקר למותו בשבי חמאס, ואין מילים שיכולות לתאר את הזעם שלנו ואת תחושת ההחמצה.
"אפשר היה להציל אותו! כפי שאפשר היה להציל את רוב החטופים שנחטפו בחיים וחזרו בארונות. אחי הוקרב על ידי נתניהו ושותפיו, שבכוונת מכוון טירפדו שורה של עסקאות, בעבור אינטרסים פוליטיים ואישיים פושעים. והם עושים זאת גם עכשיו. גם עכשיו אנחנו רואים כיצד נתניהו מחבל בהסכם ומטרפד את השלב הבא.
"את אחי לא הצלחנו להחזיר בחיים, אבל אסור שגורלם של החטופים שעדיין בחיים יהיה כגורל אחי! אסור להשאיר איש מאחור, חייבים להחזיר את כולם, ובפעימה אחת, ועכשיו!
סליחה איציק שלא הצלחנו להציל אותך. סליחה שירי, אריאל, כפיר, עודד, צחי, אוהד ושלמה, שלא הצלחנו להציל אתכם. לזכרכם ולמען המדינה והעם, אנחנו לא נעצור עד שנחזיר את כולם".
עינב צנגאוקר, שבנה מתן צנגאוקר מוחזק בשבי בעזה: "בסוף השבוע האחרון נתניהו ביצע סיכול ממוקד להסכם להשבת החטופים. נתניהו החליט לקבור את מתן שלי ואת שאר החטופים במנהרות.
"במיוחד היום חשוב להזכיר: יש הסכם כולל שהממשלה חתמה עליו. היום מסתיים שלב א שלו. השלב השני כולל את החזרת כל החטופים וסיום המלחמה. אבל נתניהו הפר את ההסכם ולא מוכן לדון על שלב ב. במקום משא ומתן אמיתי, הוא הוציא פייק משלחת עם פייק הצעה כדי לחבל בהסכם ולהאשים אחר כך את חמאס.
"המשבר שיש כעת במשא ומתן – זהו משבר מכוון שנתניהו יזם והינדס. אפשר להחזיר את כולם. יש מתווה שאפשר להוציא לפועל מחר בבוקר : סיום המלחמה והחזרת כולם בפעימה אחת. אבל נתניהו גורר אותנו חזרה למלחמה חסרת תוחלת. לעוד הותר לפרסום, לעוד חטופים מתים בשבי.
"נתניהו, אין מה להאריך את שלב א, יש לדהור לסגור את שלב ב. קודם כול החטופים!
אנחנו שומעים את עדויות השבים על הרעבה והתעללות. ידעת הכול כל הזמן ושתקת. ידעת שההצהרות שלך ושל בן גביר פגעו בחטופים. אותה התנהלות שגרמה לרצח ששת החטופים בספטמבר תגרום למותם של עוד חטופים בעינויי שואה. תחזיר את כולם, בפעימה אחת, ועכשיו!"
יהודה כהן, שבנו נמרוד מוחזק בשבי בעזה: "בני נמרוד הוא חייל שנחטף מטנק בוער. הוא חי, והוא וכל החטופים זועקים אלינו מהתופת שנציל אותם עכשיו, את כולם, ובפעימה אחת. אנחנו פונים מכאן לנשיא טראמפ: יש עדיין 59 חטופים בעזה, שעוברים שואה.
חייבים להציל אותם במהירות לפני שלא יהיה את מי להציל. אבל נתניהו מנסה לחבל בהסכם שלך, כבוד הנשיא.
"נתניהו הוא שמייצר את המשבר הנוכחי בשיחות. הוא זה שהפר את ההסכם וגרר רגליים.
אל תיתן לו לפוצץ את ההסכם. נתניהו מחבל בהסכם, כדי לשכנע אותך לאפשר לו לחזור להילחם. הוא מונע משיקולים פוליטיים ואישיים על גב החטופים שנאבד לנצח. משפחות החטופים סומכות עליך, אדוני הנשיא. דרוש מנתניהו לעמוד בהסכם, לסיים את המלחמה, לקדם במהירות את שלב ב, ולהחזיר את כולם בפעימה אחת ועכשיו!"
יפעת קלדרון, שבן דודה עופר קלדרון הוחזר בהסכם: "אלי שרעבי שחזר מהשבי לאחר 491 ימים, סיפר השבוע בראיון מטלטל ב'עובדה': 'לא אכפת לך מהמכות שאתה מקבל. שוברים לי את הצלעות ולא אכפת לי — תן לי רק עוד פיתה'.
"החטופים עוברים שואה ברגעים אלה ממש! אבל במקום למהר ולהחזיר את כולם בפעימה אחת, נתניהו מחבל בהסכם! נתניהו גם מנסה לייצר הפרד ומשול. הטרפוד התורן שנקרא הארכת שלב א הוא סלקציה בין החטופים. ראש ממשלת מדינת היהודים עושה סלקציה בעמו! אבל אנחנו לא נכנע. די לטירפודים!
"לא ניתן לך נתניהו להקריב חיים! אנחנו דורשים את כולם בפעימה אחת ועכשיו! ולציבור המדהים שלא מרפה נאמר גם היום: אתם הכוח שלנו, אתם החמצן שלנו, המאבק הזה הוא התקווה של החטופים! הם רואים אתכם, הם מתחזקים מכם! לא עוצרים עד שכולם חוזרים!"

