
לאחר 16 חודשים שבהם אתר החרמון היה סגור, השבוע ייפתח האתר למבקרים ולגולשים. בחודשים שמאז כיבוש אזור החיץ שבין ישראל לסוריה והחרמון הסורי, הוקמו מספר מוצבים באזור, שמאפשרים תצפיות טובות יותר לכיוון סוריה ולבנון, והגנה על שטח החרמון הישראלי וצפון רמת הגולן.
כוחות חטיבת "ההרים" (810) השלימו הבוקר (ראשון) את ההיערכות המבצעית לפתיחת אתר החרמון למבקרים. החטיבה שפועלת תחת אוגדה 210 האחראית על גזרת הר החרמון וגזרת הר דב פועלת בהגנה בשטח ישראל ובאזור החיץ שנכבש בנובמבר האחרון. הכוחות ממשיכים בפריסתם באזור החרמון במטרה להגן על האתר ועל גבולות המדינה.
במהלך החודשים האחרונים, כוחות החטיבה קיימו הערכות מצב שוטפות, לצד פעילות ההגנה בשיתוף פעולה עם גורמים ביטחוניים ואזרחיים. לפי דובר צה"ל, כחלק מההיערכות המבצעית, הושגו תנאים ביטחוניים המאפשרים למבקרים מכל רחבי הארץ להגיע לאתר החרמון.
מפקד יחידת ההרים, סא"ל ג': "אנחנו שומרים על מוכנות גבוהה מבחינה ביטחונית וגם מבחינת הכנת האתר, מחכים ומתרגשים לבואכם".


