דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות

סכסוך עבודה / עובדי עמותת סנונית הכריזו על סכסוך עבודה ופתחו בשביתה

העובדים טוענים כי מאז הכריזו על יציגות החלה פגיעה מצד ההנהלה בהתארגנות ובפעילי הועד | בין השאר: אי הזמנה לכנסים, ניקוי שכר על ימי מחלה ושינוי בתנאי העבודה | מהנהלת העמותה נמסר: "מחכים לקביעת מועד לפגישה"

אסיפת עובדים מחוץ למשרדי העמותה באוניברסיטה העברית (צילום: ועד עובדי עמותת סנונית)
אסיפת עובדים מחוץ למשרדי העמותה באוניברסיטה העברית (צילום: ועד עובדי עמותת סנונית)
דוד טברסקי

עמותת סנונית עוסקת ביצירת תכנים חינוכיים מתוקשבים עבור בתי ספר ומשרדי ממשלה. העמותה, שיושבת במתחם האוניברסיטה העברית בגבעת רם הוקמה בין היתר על ידי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ובועד המנהל שלה יושבת מנכ"לית האוניברסיטה העברית בילי שפירא. העובדים, שרובם בחרו לעבוד בעמותה בגלל האוריינטציה החינוכית שלה החליטו להתאגד לאחר שהבינו שהשכר ותנאי העבודה שלהם אינם הולמים את עבודתם והשקעתם. "מדובר בחברה קטנה של כ-50 עובדים. השכר שלהם לא עלה במשך הרבה מאוד זמן והבטיחו להם הרבה מאוד הבטחות שלא התממשו" מספר מרטין וילר, רכז ענף החינוך ב'כח לעובדים'.

לפי וילר, מעל 80% מעובדי החברה התאגדו ונשלח מכתב יציגות ב-16.1.2017 למנכ"לית העמותה רויטל רובין. לפי העובדים, מרגע הכרזת היציגות, המנכ"לית מנסה לפגוע התאגדות וכתוצאה מכך הוחלט בארגון להכריז על סכסוך עבודה. "ביום הראשון אחרי הכרזת היציגות כונסו כל העובדים והוסבר להם שלא כדאי להם להתאגד, שזה דבר שאסור להם לעשות" מספר וילר. בנוסף לכך מציין וילר שהמנכ"לית התחילה להתעמר במובילי ההתאגדות (אי הזמנה לכנסים וישיבות, הורדת כסף מהשכר על ימי מחלה וחופשה) וסירבה במשך זמן להפגש עם העובדים ולהכיר ביציגות למרות פניות רבות של הועד.

"החלטנו להתאגד לאחר שהבנו שהתנאים בעבודה הם ברצפה, והיחס מההנהלה של כל מי שניסה לשפר את התנאים שלו באופן אישי היה על גבול המשפיל, זה יצר המון תסכול, ולכן הרמנו את הכפפה להתאגדות" מספר א', אחד ממובילי ההתאגדות שביקש להתראיין בעילום שם, בגלל הלחצים הכבדים שמופעלים מההנהלה על העובדים "זה לא רק עניין השכר, עוד מוטיביציה מרכזית אצלנו קשורה לרצון שלנו לפתח את המקום באופן מקצועי, בין אם זה את העובדים עצמם או את האגפים".

"אנחנו חודשיים לאחר שליחת מכתב היציגות ואנחנו רחוקים מלקבל את ההכרה ביציגות" אומר א' ומספר על ההתנהלות הבעייתית של ההנהלה אל מול העובדים. "מהתחלה הבהרנו לעובדים שזה שהמנכ"לית מנסה להתערב בהתאגדות זה לא תקין ומאז ההתאגדות, באורח פלא, התחילו לקום כל מיני גזרות, שלטענת המנכ"לית לא קשורות לאיגוד, אבל ברור שהן כן כאלו. בין היתר התחילו להוריד בשכר על ימי חופש ומחלה, עובדים המזוהים עם הועד נלקחו לשיחות נזיפה, עברה הנחייה לצוותים שכל מי שרוצה לעבוד מהבית זה חייב לעבור דרכה ועוד" ועוד מוסיף א' "נראה שהמנ"כלית ממשיכה למרוח אותנו והיא מתעלמת לחלוטין מהיציגות"

לטענת העובדים, לאחר שבועות ארוכים של התנכלות וסירוב מצד ההנהלה להיפגש, הכריזו על סכסוך עבודה והשביתו היום את פעילות העמותה.

מהנהלת עמותת סנונית נמסר:
מאז הודיעה נציגות העובדים על התארגנות העובדים במסגרת "כח לעובדים", התקיימה הידברות והתכתבות שוטפת וכמעט יומיומית שכללה בין היתר בדיקת טפסי ההצטרפות וניסיונות לתיאום פגישה ראשונה בין הצדדים. בימים אלו אמורה נציגות העובדים לאשר את אחד המועדים שהוצעו. כידוע העמותה עוסקת בעשייה חינוכית-ערכית וחברתית ועובדיה הם הנכס החשוב של העמותה ואלו מסייעים בשימור ערכיה, בהצלחתה והישגיה.

מיום בו הוקמה, היוותה העמותה מקום עבודה פורה ונעים לעובדיה ואפשרה לעובדים להתפתח הן מהבחינה האישית והן המקצועית. במסגרת זו פועלת העמותה על פי דין והרבה מעבר לו, וממשיכה להתנהל כך, בפרט בימים אלו. אנו תקווה כי הידברות מכבדת בין הצדדים תוביל לפתרון המחלוקות והמשך עבודה פורייה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!