
3 רקטות נורו היום (חמישי) מרצועת עזה לשטח ישראל, לראשונה מחידוש הלחימה ברצועה. רקטה אחת יורטה ושתיים נפלו בשטחים פתוחים. אזעקות הופעלו ברחבי גוש דן.
כוחות צה"ל החלו בשעות האחרונות (חמישי) בפעילות קרקעית בצפון רצועת עזה, במרחב בית לאהיא, לאורך ציר החוף. לפני הכניסה הקרקעית, חיל האוויר וכוחות קרקעיים ביצעו תקיפות מקדימות על מטרות טרור במרחב. מטרת הפעולה היא להסיר איומים ולהחליש את תשתיות חמאס באזור.
במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב וכלי טיס נוספים עשרות מטרות טרור ברחבי הרצועה. לפי הודעת צה"ל, בין המטרות היו מבנים צבאיים, אמצעי לחימה, מחבלים מארגוני הטרור ותשתיות טרור נוספות. דגש מיוחד ניתן לתקיפת עמדות שיגור טילים נגד טנקים במרחב בית לאהיא, שהיוו איום ישיר על הכוחות ועל העורף הישראלי.
"לפנות בוקר החלה פעילות קרקעית על ציר החוף במרחב בית לאהיא, הפעילות החלה בליווי תקיפות של חיל האוויר ותקיפות מהקרקע ולאחר מכן נכנסו שני צק"גים למרחב, כוחות של חטיבה 188". לפי הדיווחים, כוחות קרקעיים של חטיבה 188 מתמקמים כעת לאורך ציר החוף, לאחר שנכנסו לאזור בליווי תקיפות מהאוויר ומהקרקע. הכוחות מתמקדים בסריקות לאיתור תשתיות טרור נוספות ובהשגת שליטה טקטית במרחב.
צה"ל ושב"כ ממשיכים בגלי התקיפות ברחבי הרצועה גם בשעה זו, תוך שימת דגש על מטרות שמסכנות את הכוחות ואת אזרחי מדינת ישראל. לדברי גורם ביטחוני, "במהלך הלילה, חיל האוויר תקף כ-40 מטרות תת קרקעיות, מחבלי חמאס, מטרות להסרת איום ומבנים צבאיים".
צה"ל הדגיש כי הכוחות ימשיכו בפעילות הקרקעית והאווירית בהתאם להערכות מצב בשטח. "כוחותינו תוקפים ברחבי הרצועה גם בשעה זו וימשיכו לפעול נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה ולהסיר כל איום על אזרחי מדינת ישראל", נמסר בהודעת דובר צה"ל ושב"כ. בצה"ל נערכים לתגובה אפשרית מצד חמאס, לרבות ירי רקטות לעבר שטח ישראל.


