דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בתמוז תשפ"ו 25.06.26
25.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 25.4°תל אביב
  • 23.5°חיפה
  • 25.6°אשדוד
  • 24.3°באר שבע
  • 33.2°אילת
  • 24.2°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שורת ארגונים לשרי הממשלה: ננקוט צעדים אם תפעלו בניגוד לפסיקות בית המשפט

ההסתדרות, נשיאות המגזר העסקי וארגונים נוספים קראו לממשלה לכבד את בית המשפט | הארגונים הגיבו להליכים להדחת היועמ"שית וראש השב"כ | יו"ר ההסתדרות: "אין בכוונתי לשבת בשקט כאשר מפרקים את מדינת ישראל"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: קובי קואנקס)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: קובי קואנקס)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, נשיאות המגזר העסקי ושורת ארגונים קראו לממשלת ישראל לכבד את החלטות בית המשפט, גם אם יפסוק בניגוד לכוונותיה. הארגונים פרסמו הודעות בשל ההליכים שנפתחו להדחת היועמ"שית גלי בהרב-מיארה וראש השב"כ רונן בר.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מצפה שממשלת ישראל תקיים ותכבד כל החלטה של בית המשפט בדיוק כפי שהממשלה מצפה מהאזרחים, מההסתדרות וארגונים נוספים. מדינת ישראל היא מדינת חוק והממשלה אינה מעל לחוק. אנחנו על סף אנרכיה בחסות הממשלה ולא אתן יד להרס החברה הישראלית. זה לא מתקבל על הדעת שיש בכוונת ממשלת ישראל לא לקיים פסיקה.

"אני עוקב בדאגה אחר המתרחש ואני תקווה שהממשלה והעומד בראשה יתעשתו. אי-קיום פסיקה הוא קו אדום אחרון בהחלט שאין לעבור אותו ואין בכוונתי לשבת בשקט כאשר מפרקים את מדינת ישראל".

נשיאות המגזר העסקי: "הנשיאות מביעה דאגה עמוקה לנוכח ההתפתחויות האחרונות וקוראת לממשלת ישראל לכבד את שלטון החוק ואת פסיקות בתי המשפט. במדינה דמוקרטית, החוק מחייב את כלל הגורמים – אזרחים, עסקים וממשלה כאחד. אי-ציות להחלטות משפטיות מהווה תקדים מסוכן העלול לערער את היציבות הכלכלית והחברתית.

"אנו מזהירים כי כל ניסיון לערער את סדרי שלטון החוק עלול להוביל לפגיעה משמעותית במשק הישראלי וקוראים לממשלה לנהוג באחריות".

נציגת מטה ההייטק מיכל צור: "תסתכלו, התעוררנו. מכל קצווי החברה והקשת הפוליטית, שותפים למאבק על דמותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. שנה וחצי שאני וערן בעלי, שאיבד את אביו במלחמה, לא ישנו בלילות מדאגה מוטרפת לבן הלוחם שלנו.

"יחד עם מאות אלפי הורים אחרים אנחנו מסתכלים ולא מאמינים: חזרנו ל-6 באוקטובר. רק עכשיו עם מלחמה בשבע חזיתות ו-59 חטופים בעזה, במנהרות חמאס. ממשלת 7 באוקטובר, אנחנו כאן כדי להגיד לך שאת במיעוט! המהלכים שאת מקדמת הם לא לגיטימיים. את אחראית למחדל ואסון 7 באוקטובר: להפקרה של הצפון והדרום, לתקציב מופקר, לתקציב שמממן השתמטות של עשרות אלפי חרדים, לסיכול הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתמנע אסון נוסף, להשתמטות המונית של חרדים בזמן מלחמה, את אחראית לחדירה של מדינה חמאסית לקודש הקודשים של ביטחון המדינה, והכי נורא, את אחראית להפקרת החטופים – אחינו שנמקים במנהרות חמאס.

"אני מייצגת כאן את מאות אלפי יזמי ועובדי ההייטק, הקטר של כלכלת ישראל. הבסיס לקיום המפעל הזה הוא שלטון חוק ודמוקרטיה. בלי שלטון חוק, תהיה פה אנרכיה. באנרכיה ובאי-ודאות חוקית אין ביטחון, אין כלכלה ובטח שאין הייטק. אנחנו כבר במצב שרוב חברות ההייטק לא נרשמות בישראל.

"מאיפה יגיעו האקזיטים וההנפקות שמממנים את הביטחון שלנו, את השיקום של הצפון והדרום? אני כאן כדי להגיד שגם ההייטק מתגייס לשמירה על שלטון החוק בכל דרך חוקית אפשרית, אני כאן כדי להגיד שלא ניתן ששרים יקראו להפר את פסיקת בית המשפט. אני כאן כדי להגיד שהייעוץ המשפטי ימשיך להגן על החוק ושהשב"כ ימשיך לחקור ולהגן על הדמוקרטיה. מנחם בגין, מנהיג מפלגה שהייתה פעם לאומית וליברלית אמר: 'ובמדינתנו פנימה יהיה הצדק השליט העליון, השליט גם על שליטיה'.

"ממשלת 7 באוקטובר, את תמשיכי לציית לחוק ואנחנו נקדם את החברה, הביטחון והתעשייה, נמשיך ליזום ולבנות. עד שיהיה פה טוב יותר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!