דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

השידור הציבורי / נתניהו: לדחות את סגירת רשות השידור בחצי שנה נוספת

ראש הממשלה נשא אמש (ד') דברים במסגרת ערב גיבוש של הקואליציה, במהלכם קרא למשה כחלון לדחות את השינוי בשידור הציבורי | נתניהו: "זה ראוי, זה הכרחי" | ההסתדרות תדרוש לקלוט את עובדי הרשות, שלא יעברו לתאגיד החדש, בשירות המדינה

תאגיד השידור ורשות השידור (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש 90).
תאגיד השידור ורשות השידור (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה, בנימין נתניהו,  נשא אמש (רביעי) דברים בערב גיבוש של הקואליציה בגבעת אולגה, במהלכם פנה לשר האוצר, משה כחלון, בבקשה לדחות שוב את תחילת שידורי תאגיד השידור הציבורי ולהאריך את שידורי רשות השידור בחצי שנה נוספת.

לדברי נתניהו, הוא נושא באחריות על ההחלטה להקים את תאגיד השידור הציבורי החדש, אולם הייתה זו החלטה שגויה. "אני אומר לידידי משה, בוא נשלב ידיים – בוא נעשה את התיקון הזה. לא מאוחר מדיי לתקן – במסגרת התקציב" אמר נתניהו, "כי העובדים מוכנים, הם אומרים לנו: 'אנחנו מוכנים לעשות את כל התיקונים, להצטמצם, לקצץ'. לא מאוחר מדיי לתקן. מה שצריך לעשות זה לקחת הפוגה של חצי שנה, להאריך את זה ולמצוא את הפתרון. זה ראוי, זה הכרחי".

"אני לא יכול להבין איך 700 מיליון שקל יישארו בלי פיקוח ציבורי" המשיך ראש הממשלה, "אני לא מכיר דבר כזה. זה כמעט שלושת רבעי מיליארד שקל! מאות עובדים, חלקם מנוסים, ותיקים, שהולכים הביתה. וזה לא מאוחר מדיי לתקן".

ח"כ רועי פולקמן (כולנו) הגיב לדברי נתניהו בדף הטוויטר שלו. ‏"כמה מביך. נתניהו שלא היה אכפת לו לשנייה מרשות השידור ועובדיה שנים, עושה עכשיו ספין נוסף על גב העובדים בערב גיבוש הקואליציה", כתב.

כחלון עזב את ערב הגיבוש של הקואליציה עוד לפני נאומו של נתניהו, והמתיחות בין השניים הייתה ניכרת עוד קודם לכן. בדברי הברכה שנשא חלק שבחים ליו"ר הקואליציה דוד ביטן, מארגן האירוע, אך לא הזכיר את נתניהו. "אני שמח שאתה חלק מהקואליציה, שיודע לקבל החלטות ולא מפחד" אמר כחלון לביטן, "זו תכונה שלא נמצאת אצל הרבה וכשאתה מקבל החלטה את הולך איתה עד הסוף ולא שולח לאחרים".

מוקדם יותר אתמול, פנה פנה יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי לראש הממשלה בנימין נתניהו, במכתב שנכתב בשמו ובשם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ובו בקשה להורות לנציב שירות המדינה להמשיך ולהעסיק את כל עובדי רשות השידור, כך דיווח בעיתון גלובס. בפנייה מוצע לקלוט את העובדים בתאגיד השידור או ב"תפקידים מקבילים" וכאלה "הדורשים הכשרה קצרה" בשירות המדינה.

"דרישתנו הוגנת וצודקת. לפני חג הפסח נכון יהיה לפעול כך שהעובדים יזכו לבשורה, ונמנע את הצורך במאבקי הזדהות צודקים בכל השירות הציבורי", כתב יעקובי, "דרך המלך היא מציאת חלופות של תפקידים בתאגידים ובשירות המדינה להם מתאימים העובדים".

בראיון שקיים אתמול עם גלי צה"ל, אמר ניסנקורן כי מלבד פתרון זה, דורשת ההסתדרות כי כל עובד נוסף שייקלט לתאגיד, יהיה מבין עובדי רשות השידור, זאת במטרה לצמצם את הפערים שעדיין קיימים בדרך לעלייה לאוויר. ניסנקורן הוסיף כי הוא דורש גם שיפורים מסוימים בתנאי הפרישה של חלק מהעובדים.

ביום שלישי בבוקר נקטו עובדי מערכת הבריאות עיצומים בסולידריות עם עובדי רשות השידור. גם עובדי תאגיד השידור הציבורי החדש כאן, שיגרו מסר של סולידריות לחבריהם ברשות, והביעו הזדהות עם כאבם. "האנשים שמתעלמים מעובדי הרשות היום, הם אותם האנשים שהתעלמו מזכויותינו, ביקשו לפגוע בשידור הציבורי העצמאי בישראל וניסו לבזות אותנו ולהטיל בנו רפש בחודשים האחרונים, במסגרת המאמץ להביא לסגירת התאגיד" אמרו, "עבור חלק מהפוליטיקאים, גם עובדי התאגיד וגם עובדי הרשות אינם אלא כלי משחק. אנו דורשים מהפוליטיקאים לדאוג לתנאי פרישה הולמים לעובדי הרשות הפורשים ומצפים לקליטת כמה שיותר מהם בתאגיד השידור הישראלי החדש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!