דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצחים ומפסידים

ספורט / אף תסריטאי הוליוודי לא יכול היה להמציא את זה: לסטר סיטי ברבע גמר ליגת האלופות

וגם, הסיפור המדהים על הקמת ״ווימבלדון של האוהדים״ שלאחר שנים של הכשרה וטיפוח עלתה על ״ווימבלדון של התאגידים״. כל המנצחים והמפסידים של השבוע בספורט

שחקני לסטר סיטי חוגגים לאחר הניצחון על סביליה בשמינית גמר ליגת האלופות (צילום: AP Photo/Rui Vieira).
שחקני לסטר סיטי חוגגים לאחר הניצחון על סביליה בשמינית גמר ליגת האלופות (צילום: AP Photo/Rui Vieira).
אור גואטה
יאיר צוקר
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג

מנצחת 2.0: לסטר סיטי    

מתן בויניס

לא יודע אם שמעתם על הסיפור הזה אבל לפני עשרה חודשים זכתה לסטר סיטי באליפות הפרמיירליג בניגוד לכל התחזיות. סיפורה של לסטר המופרך נבנה על גבי מאמן נווד, שחקן אנגלי שכמה שנים לפני זה עוד שיחק בחובבים, קיצוני ימני אלג'יראי מהליגה השנייה בצרפת וקשר אחורי צרפתי עלום שם.

אז השנה, כמו בכל סרט הוליוודי מוצלח שמצליח להצית את דמיון הצופים, הוחלט לשחזר את הסרט ורק להפוך אותו למופרך עוד יותר (כיאות לסרטי המשך). מאוקטובר האחרון באקרנים – לסטר סיטי 2: ליגת האלופות. הקבוצה האנגלית שמכרה את אנגולו קאנטה הנפלא לצ'לסי, פיטרה את מאמנה הנערץ ראניירי פחות משנה אחרי ההישג המדהים ונאבקת על הישארות בליגה השנה הגיעה ביום שלישי למשחק הבית בשלב שמינית גמר ליגת האלופות מול סביליה.

הספרדים המרשימים הגיעו עם יתרון 2-1 מהמשחק הראשון ויתרון איכותי ברור. רק מה שזה בדיוק מה שאנחנו מחפשים בסרט שלנו! השועלים עלו ליתרון אחד, ואז שתיים אפס, לכל צהלות הקהל הביתי. המצב נראה משתפר עוד יותר כאשר הורחק סמיר נאסרי בעקבות התגרות של ג'יימי ורדי, הכוכב המקומי הנרדף של סרט המופת. ואז פנדל לסביליה והזדמנות להשוות את ההתמודדות. כמובן שהפנדל נעצר על ידי קספר שמייכל, שגם עצר פנדל במשחק הראשון הספרד. בינתיים, נראה שהסרט בדרך לכשלון חרוץ בקופות ועתיד להיגמר עם יציאה ברבע הגמר מליגת האלופות וייתכן שגם ירידת ליגה. אבל תמיד אפשר לקוות, ובעיקר לשנן, את העולות לרבע גמר ליגת האלופות – באיירן מינכן, ברצלונה, ריאל מדריד, יובנטוס, דורטמונד, מונאקו, אתלטיקו מדריד ולסטר סיטי!

מפסיד את הונו וכבודו: קין שנג

ליאור ברטל

קין שנג הוא קשר אחורי, בן 30, שחקן נבחרת סין. שנג ידוע כפרובוקטור וכשחקן אלים והיה מעורב במספר תקריות בעייתיות לאורך הקריירה שלו. המקרה החמור ביותר בו היה מעורב התרחש ב-2013, במשחק הגביע הסיני. במדי קבוצתו לשעבר, גואנגז'ואו אברגראנדה, הוא בעט בפנים של חלוץ הקבוצה היריבה וגרם לו לריבוי שברים שדרשו ניתוח מיידי.

בשבוע שעבר קיו שנג שיחק במהלך המחזור השני עם קבוצתו שנחאי שנואה נגד קבוצת טיינג'ין קואנג'יאן. בדקה ה-23, במהלך ביצוע קרן, היה שנג במאבקי מיקום אם שחקן הרכש הבלגי של טיינג'ין, אקסל ויטסל, כשלאחר מספר שניות הוא התעצבן ודרך בכוונה על רגלו של ויטסל. שנג הורחק באופן מיידי מהמשחק והשאיר את קבוצתו בעשרה שחקנים.

המשחק עצמו הסתיים בתיקו 1:1. אבל הדרמה האמיתית התקיימה אחריו. ראשי המועדון הציבו לשנג שתי אופציות. האחת, להתנצל באופן כנה ולכפר על מעשיו, יחד עם קנס גדול ותקופה בלתי מוגבלת בקבוצת המילואים, או לבלות ארבע שנים בקבוצת המילואים עד גיל 35, ובעצם לסיים את הקריירה המקצוענית שלן.

שנג פרסם מכתב התנצלות על התנהגותו באחד מחשבונותיו ברשת החברתית "משחק מרגש אך עברה מטופשת. ההתנהגות האישית שלי משפיעה על כל הקבוצה. אני רוצה להתנצל בפני האוהדים, ראשי המועדון, המאמנים וכמובן לחברי לקבוצה שנלחמו על כר הדשא. כשחקן מקצוען הייתי צריך לכבד את החלטת השופטים ולא לחפש נקמה".

ראשי המועדון לא הסתפקו בהתנצלות הזו, אולי כי אקסל ויטסל הקשר של נבחרת בלגיה הוא אחד מכוכבי הליגה ומרוויח השנה 16 מיליון ליש"ט. הם החליטו להעניש בחומרה את שנג והעונש שקיבל השחקן הוא ביטול שנה מהמשכורת שלו והורדה לקבוצת המילואים עד הודעה חדשה.

נשיא המועדון וו סיכם את הנושא בכך שטען ששנג בהתנהגותו בייש את המועדון ואת הליגה הסינית כולה, ההתנהגות שלו היתה בלתי לגיטימית וכל נסיונות הליגה לשווק את עצמה לכוכבים הגדולים בעולם שיבואו לשחק הא נפגעה קשות. למרות הכעס הרב כנראה שקין שנג עוד יחזור לשחק העונה בקבוצתו אך האירוע האלים במגרש הכדורגל יישאר ככתם.

https://www.youtube.com/watch?v=mCuMzNni0Pw

מנצח כמו רונלדו: ג'וש רייט

צור רוזנצוויג

מה משותף לרונאלדו הברזילאי ולג'וש רייט?

אנחנו מצטרפים למשחק בליגה השלישית של אנגליה, LEAGUE ONE, בין ג'ילינגהאם לסקנטרופ. הדקה היא 73. סקנטרופ, הקבוצה האורחת, עולה ליתרון 2-0. המשחק על פניו נראה גמור. אך אם תשאלו את קפטן הקבוצה ג'וש רייט הוא יענה לכם שממש לא.

הקשר האנגלי הצליח לעשות מהפך במשחק וזאת על ידי  כיבוש שלושער. המיוחד במאורע היה בכך שכולם היו מהנקודה הלבנה ונכבשו תוך רבע שעה. המשחק הסתיים בתוצאה 3-2.

על הזכות שנפלה לרגלו אמר השחקן, "הייתי מעל הירח אחרי המשחק, אין לדעת מתי זה יקרה שוב, לי או לכל שחקן אחר, אני פשוט שמח להבקיע ולהשיג את שלושת הנקודות".

רייט הוא הראשון להבקיע שלושער מפנדלים באחת מהליגות הבכירות באנגליה מאז 1978. וכך, משום מקום, הוא מצא את עצמו לצד רונאלדו ברשימת השחקנים שהבקיעו שלושה גולים מבעיטת 11 מטר באותו המשחק.

מפסידות בדרך לקרב תחתית: בנות נתניה

מתן בויניס

עם פתיחת הפלייאוף העליון והתחתון בליגת הנשים בכדורגל, מצב התחתית היה ברור ביותר. בנות סכנין הגיעו לפלייאוף עם נקודה אחת בלבד מ-17 משחקים העונה! למזלן, גם בנות נתניה לא חוו נחת רב יותר, והן עם 4 נקודות. מכיוון שרק קבוצה אחת תרד לליגה השנייה, המשחק בין כשלונות הליגה היווה עניין רב.

נצחון של נתניה והיא בורחת כמעט סופית לסכנין, ואילו נצחון של סכנין לא רק משווה את הנקודות בין שתי הקבוצות אלא גם מהווה הנצחון הראשון של הקבוצה העונה. לבסוף, ניצחו בנות סכנין 2-1 וסיבכו כהוגן את הנתניתיות במאבקי הירידה.

מנצחת: ״ווימבלדון של האוהדים״ את "ווימבלדון של התאגידים״

אור גואטה

את ווימבלדון רובנו מכירים כקבוצה שבה שיחק וואליד באדיר באנגליה, והמקום שעל שמו נקרא טורניר הטניס המפורסם. דבר מעניין נוסף שהתרחש בשכונה הדרומית של לונדון הוא שב-2002, בעל הקבוצה דאז, החליט להעביר את המועדון השכונתי לעיר הקטנה מילטון קיינס שבצפון המחוז הלונדוני. מרחק 90 ק"מ מווימבלדון. הסיבה לכך הייתה שתאגיד הפיתוח של מילטון קיינס רצה למשוך צעירים לשכונה והחליט לבנות שם אצטדיון ולהביא אליו קבוצה.

אוהדי ווימבלדון היו חצויים, חלק רצו להישאר עם המועדון ולעבור צפונה, וחלק רצו להישאר עם השכונה ולהשאיר את המועדון בבית. במקרה שאולי נתן השראה למועדוני הפועל הירושלמים, האוהדים החליטו להקים מועדון משלהם, שנשאר בשכונה הדרומית, וקראו לילד AFC ווימבלדון. האוהדים שהחליטו להישאר עם המועדון אך לעזוב את השכונה לצפון הרחוק של המחוז, קראו לקבוצתם MK dons (מילטון קיינס דונס).

דונס התחילו את הקריירה כקבוצה בליגה השלישית באנגליה (המכונה "ליגה ראשונה") עם השחקנים, הצוות והתקציב של ווימבלדון FC המנוחה. ב-15 השנים האחרונות נעה הקבוצה סביב הדחה לליגה השנייה ועלייה לעונה אחת בצ'מפיונשיפ.

ווימבלדון של האוהדים נאלצה להתחיל הכל מההתחלה. שלושה אוהדי ווימבלדון נפגשו בפאב שכונתי והחליטו להקים את קבוצת האוהדים. תוך שבועיים קיימו אסיפה שהתקיימה במרכז הקהילתי של השכונה והציגו את הספונסרים, הקמע והמדים החדשים. כדי לייצר קבוצה תחרותית הם תלו מודעות והזמינו בחורים צעירים שרוצים לשחק כדורגל מכל דרום לונדון למבחנים. למבחנים הגיעו 230 צעירים שאפתנים (וגם כמה מבוגרים, הסיפורים מדברים על טווח גילאים של 20 עד 55). מתוך אלו שהגיעו נבחר סגל השחקנים, הכולל שמות הזויים כמו דין מרטין, מהמט מהמט וחלוץ עלום שם המכונה "טריגר". למה "טריגר"? מדובר בשחקן שלא יכול היה להתחייב לשחק בכל המשחקים וגם לא להיחשף בשמו מכיוון שעבד בסוכנות משנה של MI5 (המעסיקה של ג'יימס בונד, המקבילה הבריטית לשב"כ הישראלי).

ב-2002 הקבוצה התחילה לשחק בליגת המחוזות המעורבים (הליגה התשיעית באנגליה) כקבוצת אוהדים דלת תקציב, אך עם קהל תומך מאחוריה, ותוך 9 שנים השלימה 5 עליות ליגה, 3 מתוכן רצופות, עד שעלתה לליגה הראשונה, בה משחקת היריבה האידאולוגית שעברה לצד השני של העיר, מ.ק. דונס.

בכל משחקי הגביע בהן נפגשו שתי הקבוצות, פרט לאחד, ניצחה הקבוצה הצפונית והמבוססת. השנה הייתה זו הפעם הראשונה שהקבוצות נפגשו כשוות, באותה ליגה. במשחק הראשון ביניהן, בדצמבר, ניצחה הקבוצה הצפונית 1-0. במשחק האחרון, ביום שלישי, הייתה זו הפעם הראשונה שדונס חזרו לשכונה, ולראשונה שיחקו נגד ווימבלדון באצטדיון קינגסמדוו הישן. עם 3,500 אוהדים מקומיים, ווימבלדון ניצחה לראשונה את יריבתה במשחק ליגה, ועלתה למקום ה-12, כשהצפונים יורדים למקום ה-17.

 מנצחת  ועכשיו גם בפרלימפיים: נינה גורדיצקי

יאיר צוקר

שחקנית הבדמינגטון (כדור נוצה) הפרלימפית, נינה גורדיצקי, מבית הלוחם חיפה, השיגה השבוע הישג נפלא כשזכתה במדליית ארד בטורניר בדמינטון לנכים המתקיים בספרד במסגרת סבב הגביע העולמי המהווה גם הכנה לאליפות אירופה 2017 שתתקיים בקוריאה בחודש אוקטובר.

גורדיצקי, בת ה-35, המשחקת בכיסא גלגלים הייתה אחת מבין 170 שחקנים ושחקניות שלקחו חלק בטורניר היוקרתי. נינה עלתה לחצי הגמר לאחר שניצחה 0-2 את יריבתה מגרמניה, אך הפסידה בחצי הגמר לספורטאית הקוריאנית סונג סוק קים בתוצאה 2-0. היא זכתה לענוד את מדליית הארד.

נינה מתחרה בבדמינגטון משנת 2006 וזכתה עד כה בהישגים רבים, ב-2007 היא הוכתרה לסגנית אלופת העולם, וכעבור שנה היא כבר הפכה לאלופת אירופה בדרכה לתפוס את המקום הראשון בדירוג העולמי.

הסיבה שנינה לא זכתה במדליה במסגרת המשחקים הפרלימפיים, המתקיימים כל 4 שנים, היא משום שענף הבדמינגטון לא נכלל בהם עד כה. אולם לקראת המשחקים בטוקיו 2020 הוחלט להכניס את ענף הבדמינגטון לראשונה למשחקים מה שמגביר את הסיכויים שנזכה לראות את נינה על הפודיום עם מדליה פרלימפית ראשונה בבדמינגטון.

ישראלי נוסף שחזר עם הישג נאה מספרד הוא אייל בכר, המשחק בקטגוריית עמידה, שהפסיד ברבע הגמר 2-1 לקוראני ג'י יאון קים.

ולבסוף מפסידים: ספרטה ספרסבורג

צור רוזנצוויג

ביום ראשון האחרון התקיים בנורבגיה משחק הוקי קרח הכי ארוך שהיה מעולם. המשחק התקיים במסגרת הפלייאוף של הליגה המקומית. משחק הוקי קרח נמשך שלושה שלישים, בני 20 דקות כל אחד. שעון המשחק נעצר כאשר המשחק עצמו נעצר כך שזמן המשחק הוא זמן נטו. אם לא מושגת הכרעה, מתקיימת הארכה בשיטת "שער זהב", כאשר הקבוצה שמבקיעה שער ראשונה מוכרזת כמנצחת.

המשחק המדובר הסתיים בתום הזמן החוקי בתוצאה 1-1, אך במשך 7 הארכות אף קבוצה לא הצליחה להכניס את הדיסקית לתוך השער. בסופו של דבר, לאחר 3 וחצי שעות של משחק רצוף, הגיע השער המיוחל שניצח עבור Storhamar Dragons את המשחק ושלח את את ספרטה להרשם בצד המפסיד בדפי ההיסטוריה.

מנצח באשר הוא הולך: אנגולו קאנטה

ליאור ברטל

בדרך כלל כאשר בוחרים את שחקן השנה בכדורגל, פשוט מסתכלים מי השיג תארים יותר חשובים במהלך השנה – כריסטיאנו רונאלדו או ליאו מסי. אבל אם רוצים לבחור את השחקן המשמעותי והמרשים של השנה, הבחירה הופכת להרבה יותר קשה.

עם כל הכבוד לשליטה המוחלטת של מסי ורונאלדו בטבלת הכיבושים העולמית והשליטה הכמעט מוחלטת של ריאל וברצלונה בליגת האלופות בשנים האחרונות, עדיין יש כדורגל די איכותי מעבר לבועה הקטנה הזו.

השנה, בליגה האנגלית, ישנו שחקן אחד שמצליח לבלוט יותר מכולם במשחקי העונה בפרמיירליג. השחקן הזה הוא הקשר האחורי אנגולו קאנטה הצרפתי. הקשר האחורי הצנום, רק 1.69 מ׳, הוא כנראה השחקן החשוב ביותר בצ'לסי שדוהרת לאליפות עם 10 נקודות הפרש מטוטנהם ומנצ'סטר סיטי שנמצאות במקומות 2-3 בטבלה.

קאנטה הוא הלב הרחב והבלתי עציר של קבוצת הפער האנגלית והוא הסיבה המרכזית שקבוצתו ספגה 20 שערים ב-27 משחקים. קאנטה סיים בשנה שעברה כחוטף (125) והמתקל (156) המצטיין בליגה, במדי קבוצתו הקודמת לסטר. גם השנה מביא קאנטה את האיכות ההגנתית הזו לקבצתו החדשה. אפילו חברו לקבוצה, אדן האזר, אמר עליו "לפעמים אני מרגיש כאילו אני משחק עם תאומים" (רוצה לאמר שקאנטה נמצא בכל מקום על המגרש).

השבוע אנגלו קאנטה כבש את שער הניצחון לזכות צ'לסי ברבע גמר הגביע האנגלי ועשה עוד צעד לעבר הדאבל המיוחל. למזלה של צ'לסי השנה היא לא משחקת באירופה ולכן היא מרוכזת כל כולה במאבק האליפות ובזכיה בגביע. אולי אחרי שצ'לסי תזכה באליפות, ושנה הבאה תתמודד שוב עם ברסה וריאל, וקאנטה ינסה לעצור את רונאלמסי, אולי אז, סוף סוף, הקשר הצנום שאף אחד בצרפת לא נתן לו סיכוי בתחילת הקריירה, יוכיח לכולם שכדי להיות השחקן הטוב ביותר בעולם לא צריך להבקיע 50 שערים או יותר בעונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!