דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

השידור הציבורי / נתניהו חזר בו מהסיכום עם כחלון: יתמוך בהמשך קיום רשות השידור

שעות ספורות לפני שהוא ממריא לסין, כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו כי "שינה את דעתו" בנוגע לסגירת רשות השידור ופתיחת התאגיד. ביום שישי נפגש נתניהו עם עובדי הרשות ואמר כי יבדוק אפשרות למיזוג התאגיד והרשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר \ פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר \ פלאש90)

מערכה חדשה במאבק על עתידן של רשות השידור והתאגיד: ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום (שבת) בעמוד הפייסבוק פוסט לפיו הוא חוזר בו מההבנות שהושגו עם שר האוצר משה כחלון לפיהן תיסגר רשות השידור ותאגיד השידור הציבורי 'כאן' יעלה לאוויר ב-30.4.

נתניהו כתב "שיניתי את דעתי בעקבות פגישה שקיימתי אתמול עם עובדי רשות השידור. בפגישה שמעתי סיפורים קורעי לב על עובדים מנוסים ומסורים שנשלחים הביתה בגלל התאגיד.

"כמו כן התברר בפגישה שבניגוד לנתונים של משרד האוצר, עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה בעשרות מיליוני שקלים מעלותו של התאגיד. אז בשביל מה צריך את התאגיד?"

נתניהו חזר על הדברים עם עלייתו על המטוס לסין הבוקר (ראשון), והתייחס למשבר בקואליציה: "ממשלה מתקיימת על סמך הסכמים קואליציוניים", אמר, "בהסכם הקואליציוני נקבע במפורש שכל המפלגות מחויבות להחלטות של הליכוד, שלנו, בנושאי התקשורת, לרבות סגירת התאגיד. האירוע היחידי היה סביב שאלת התקציב. לא יכול להיות מצב שאנחנו בליכוד עם 30 מנדטים מכבדים את כל הסעיפים הקואליציונים של מפלגות קטנות, גם בנושאים שאנחנו לא מסכימים כמו מס על דירה שלישית שכל הליכוד התנגד לו אבל כיבדנו את זה כי יש הסכמים, וכשבאים הסעיפים שלנו, שהם חשובים לליכוד ולי, את זה לא מכבדים. זה לא מקובל עלינו."

יש לציין כי נתניהו אמר דברים אלה למרות שעל פי דיווחים כבר סיכם עם שר האוצר משה כחלון כי תאגיד השידור הציבורי 'כאן' יעלה לאוויר כמתוכנן, ב-30 אפריל, וכן שהחוק אותו מקדם נתניהו לשינויים בפיקוח על כלי התקשורת יקודם. השניים סיכמו את הדברים בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה לאחר ישיבת הממשלה ביום חמישי. יום לפני כן, ביקש נתניהו לדחות את הקמת התאגיד בחצי שנה. בתגובה ענו בכירים באוצר כי "הוא כנראה שכח מי קרא להם חמאסניקים בקמפיין הבחירות וחוקק חוק שהגביל את קליטתם בתאגיד".

יו"ר הקואליציה דוד ביטן אמר הערב בראיון עם רינה מצליח בפגוש את העיתונות בערוץ 2 "איננו מוכנים שהתאגיד יקום, יש לנו 45 יום כדי לדאוג שזה לא יקרה, עם זאת לא נעבור על החוק. הסיכום עם כחלון נכון לעכשיו לא תקף".

אתמול (שישי) נפגש נתניהו עם עובדי הרשות ואמר להם כי הוא מתנגד לסגירת הרשות, וכי יבחן הצעה למזג בין הרשות לתאגיד. נתניהו אמר כי ידאג לטפל בנושא עם שובו מסין, והנחה את העובדים להיות בקשר עם שר התקשורת, צחי הנגבי.

עם סיום השיחה נתן ראש הממשלה הצהרה קצרה בה תקף את התאגיד ואמר "אני שמעתי פה דברים קורעי לב, של אנשים וותיקים ומנוסים שתרמו ושתורמים, ונזרקים לרחוב. ונזרקים לרחוב למה? התאגיד זה לא דבר קדוש. התאגיד הזה חסר ביקורת ציבורית ומשתמש בכספים כלאחר יד ושולח הרבה אנשים טובים ומנוסים הביתה". על סגירת רשות השידור אמר "אני חושב שזה לא נכון, אני חושב שצריך להמשיך את רשות השידור, ולשקם אותה, היא התחילה שיקום. גם שמעתי הצעה נוספת, של מיזוג שלא יפגע בעובדים המנוסים והוותיקים. אני חושב שהדבר ראוי לבחינה מעשית. אני מבקש שתדברו עם שר התקשורת, וכשאני אחוזר מסין אני אמשיך, לא מאוחר מידי לתקן את העוול. ואני רוצה לתקן אותו- בעזרכם".

בשעות הקרובות יצא ראש הממשלה לביקור רשמי בסין, מלווה בשרים באנשי עסקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!