דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלל ביטוח

סכסוך עבודה / 4,000 עובדי כלל ביטוח צפויים להשבית את החברה בשבוע הבא

כך הודיע היום (ב') ועד העובדים בחברה | השביתה תיערך על רקע טענות העובדים למבוי סתום במ"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה | הבוקר, פוצצו עובדים ישיבת דירקטוריון של החברה, וקראו: "אתם מפחדים מהמנכ"ל ואתם לא מגנים על העובדים"

שביתה בכלל ביטוח (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).
שביתה בכלל ביטוח (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

4,000 עובדי חברת כלל ביטוח צפויים לפתוח, החל מיום ראשון הקרוב, בשביתה, כך הודיע היום (שני) ועד העובדים בחברה.  לטענת הוועד, השביתה תיערך נוכח סירובה העיקש של ההנהלה לקדם את המשא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי. הבוקר פוצצו עובדים בחברה דיון של דירקטוריון כלל ביטוח, בראשות דני נווה, בו נכח גם המנכ"ל איזי כהן.

"אתם פחדנים" צעקו העובדים על חברי הדירקטוריון, "אתם מפחדים מהמנכ"ל שלכם ואתם לא מגנים על העובדים שלכם".

צילום הסרטון: ליאון קורן

במהלך השביתה הצפויה, לא יתקיימו קבלות קהל בכל סניפי ומשרדי החברה ברחבי הארץ, לא יתקבלו שיחות במוקדי שירות הלקוחות, לא יינתן שירות למעסיקים, לא יישלחו דוחות, מכתבים ומסמכים ללקוחות ולא יבוצעו פעולות השקעה הקשורות לכספי העמיתים.

כזכור, כבר כעת נוקטים עובדי החברה צעדים ארגוניים במסגרתם מושבתים סניפי החברה בירושלים, חיפה ובאר שבע, וכן מוקד הדואר והסריקות. מהיום תוּשבת הפעילות גם במטה המרכזי של החברה בתל-אביב.

בין הסוגיות הבוערות במסגרת במשא ומתן, שעומד במרכז סכסוך העבודה, היא הקמתו של מוקד של החברה בתפן, שצפוי להיות מופעל על ידי עובדי קבלן והתכניות להקמתו נעשו מאחורי גבו של ועד העובדים.

התפרצות עובדי כלל לדיון הדירקטוריון (צילום: ועד עובדי כלל).
התפרצות עובדי כלל לדיון הדירקטוריון (צילום: ועד עובדי כלל).

עוד טוענים בוועד כי ההנהלה דורשת ויתור של העובדים על הישגים שעוגנו בהסכם הקודם בחברה. כך, למשל, בעוד שהוועד דורש כי משכורת 13 תשולם גם לעובדי לדור ב',  בהנהלה דורשים כי דור א' יוותר על סעיף זה.

בנוסף, לטענת ההנהלה, הושגה כבר הסכמה עקרונית להעלאת שכר המינימום בחברה, אולם בוועד טוענים כי הסכמה זו לא באה לידי ביטוי בישיבות המשא ומתן.

מכלל ביטוח נמסר בתגובה כי "מנכ"ל החברה קורא לוועד העובדים לחזור אל שולחן המשא ומתן במטרה להגיע להתקדמות משמעותית ולסיים את סכסוך העבודה. הנהלת החברה מוקירה את העובדים ומבקשת להיטיב את תנאי העסקתם, בין היתר, באמצעות שמירה על השכר הראלי והענקת תוספות שכר, העלאת שכר המינימום, הענקת בונוסים והגדלת תקציב הרווחה, זאת בהתאם לביצועי החברה, והכל כחלק מהגעה להסכם כולל. לצערנו ועד העובדים בוחר להתעלם מפניה זו ונוקט בדרכים כוחניות של שביתות ועיצומים אשר אינם מיטיבים עם החברה, לקוחותיה ועובדיה. אנו קוראים לנציגי הועד לשוב אל שולחן הדיונים בהקדם ולטובת כל הצדדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!