דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

השידור הציבורי / מאות עובדי רשות השידור הפגינו מול בית ההסתדרות

זאת במחאה על סגירתה הצפויה בסוף חודש אפריל | המפגינים קראו לראש הממשלה, שר האוצר ויו"ר ההסתדרות, למנוע את פיטוריהם של אלף עובדים | עובדת הרשות, בת 47 ואמא לשלושה: "הגיל לא משחק לטובתי. לא יקבלו אותי בזרועות פתוחות בחוץ"

הפגנת עובדי רשות השידור מחוץ לבית ההסתדרות (צילום: תומר נויברג  פלאש90)
הפגנת עובדי רשות השידור מחוץ לבית ההסתדרות (צילום: תומר נויברג פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מאות עובדי רשות השידור הפגינו הבוקר (שלישי) מול בניין ההסתדרות בתל אביב, זאת במחאה על סגירתה הצפויה בסוף חודש אפריל, צעד שיוביל, לטענתם, לאובדן מקום עבודתם של כאלף עובדים.

ההפגנה שהתקיימה הבוקר היא חלק משורת צעדי מחאה בהם נוקטים עובדי הרשות, במטרה להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות – ראש הממשלה שר האוצר ויו"ר ההסתדרות – כך שימנעו את סגירתה. בימים האחרונים עלו, שוב, סימני שאלה ביחס לתחילת שידורי תאגיד השידור החדש, שאמור להחליף את רשות השידור. צלם ערוץ 1, רונן גליק, אמר בתחילת ההפגנה כי "ניסים, הצלם שלנו בסין עם הפמליה של ראש הממשלה, התקשר הבוקר ואמר שנתניהו נחוש בדעתו לסגור את התאגיד". גליק התייחס גם לתדמית הציבורית של עובדי הרשות ואמר כי "לקחו כמה עובדים שמקבלים שכר גבוה והשליכו על כולנו, אנחנו מקבלים שכר מינימום". גליק הטיח ביקורת בחברי הכנסת איתן כבל ושלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), שלא עמדו בהבטחותיהם לסייע לעובדים, לטענתו.

איריס טובול בהפגנת עובדי רשות השידור מחוץ לבית ההסתדרות (צילום: דבר ראשון)
איריס טובול בהפגנת עובדי רשות השידור מחוץ לבית ההסתדרות (צילום: דבר ראשון)

איריס טובול, בת 47 ואמא לשלושה, מועסקת כמנהלת חשבונות חשבונות ברשות השידור מזה 23 שנה. "אני נזרקת לרחוב ללא פנסיה" אמר לדבר ראשון, "הגיל לא משחק לטובתי. לא יקבלו אותי בזרועות פתוחות בחוץ".

עודד שחר: "הלב שלי יוצא גם למי שהתקבל לתאגיד. השכר עלוב ויום אחרי, שחלילה והתאגיד ייפתח, הם יעופו"

חתן פרס ישראל ואחד העיתונאים הוותיקים ברשות השידור, יעקב אחימאיר, אמר בהפגנה כי "יש כאן מאות בני אדם שעובדים איתי ואני עובד איתם. לצערי הרב, אני חמישים שנה ברשות, ועיתונאי עוד לפני כן, ואני מאוד מאוכזב שהכוכבים הגדולים של הרשתות האחרות לא נמצאים כאן עם הטכנאים והעובדים שנאבקים על לחמם".

הפגנת עובדי רשות השידור מחוץ לבית ההסתדרות (צילום: דבר ראשון)
הפגנת עובדי רשות השידור מחוץ לבית ההסתדרות (צילום: דבר ראשון)

"אני קורא הבוקר בכותרות בראשיות שכל העניין תלוי בכלל בגאולה אבן. מישהו מקורב באוצר או בסביבת ראש הממשלה מצוטט כאומר שהמינוי של אבן זו 'תקיעת אצבע'", המשיך אחימאיר, "ואני אומר לך ראש הממשלה, מי שאמר את זה בשמך, הוא רק השפיל אותך. ראש ממשלה שהתמודד עם נשיא ארה"ב, יכול גם להתמודד עם מראיינת חדת לשון ושנונה. העמידה על העיקרון שלא יהיה תאגיד, אפשר לרדת מהעיקרון הזה. הכל נמצא בידיך, אתה מחליט. עם כל הכבוד לניסנקורן", אמר אחימאיר, "אתה זה שקובע את עתיד המדינה. אתה צריך לקרוא לשר האוצר, כי אתה הבוס שלו, לשוחח ולהגיע לפשרה. כך תצמח לך, ולכולנו, טובה גדולה. ואלף משפחות ימשיכו להתפרנס בכבוד".

יעקב אחימאיר: "אני מאוד מאוכזב שהכוכבים הגדולים של הרשתות האחרות לא נמצאים כאן עם הטכנאים והעובדים שנאבקים על לחמם"

גלית גורא עיני, שדרנית ב88 אף-אם, דיברה על היחס בו נתקלו עובדי הרשות בבואם להתקבל לעבודה בתאגיד. "כרתו לנו את הרגל, זומנו איש איש לוועדות משונות בתאגיד ונשאלנו שאלות שלא קשורות למה שאנחנו עושים", סיפרה, "12 שנה אני עורכת ומגישה ברדיו ושואלים אותי 'אם אנחנו נבקש ממך לעשות תכנית על יום ירושלים איזה שיר תשמיעי'. זאת מקצוענות? מי מפקח על תהליכי קבלת העבודה לתאגיד ההזוי הזה?".

בשלב מסוים הופנתה תשומת ליבם של המפגינים לנוכחותו של כתב התקשורת של עיתון דה מרקר, נתי טוקר. מוביל ההפגנה קרא לעברו "טוקר, תפסיק להעליל עלינו בתקשורת", ושאר המפגינים הצטרפו לקריאות, ואף החלו לרדוף אחריו. המשטרה הפרידה בין העובדים לטוקר, והוא עזב את המקום.

"ב-30.4, אם לא יהיה שינוי, אני אסגור את הדלת החורקת ואלך הביתה. יהיו הרבה דמעות, אחרי 34 שנים, אבל אני ועוד אלף איש נלך, ובלי סיבה" אמר העיתונאי עודד שחר, "הכרתי 23 שרי אוצר ושבעה ראשי הסתדרות. כזאת ציניות לא ראיתי. יו"ר הסתדרות שאמור להגן על העובדים ושר אוצר שאמור להיות חברתי, מעיפים לרחוב אלף איש בלי סיבה, ואני שואל למה?"

"עדיין לא מאוחר," הוסיף שחר, "כשההסתדרות רוצה לנצח, היא יודעת איך לעשות את זה. אבל עד עכשיו היא משחקת משחק כפול ומכוער. אני פונה ליו"ר ההסתדרות – אתה יכול לעצור את זה. ופונה גם לשר האוצר – אל תהיה גיבור, תהיה חכם. תוכיח שאתה יכול להיות באמת חברתי, תפסיק להקשיב לפקידים שלך ואולי תגיע למסקנה אחרת".

"הלב שלי גם יוצא למי שהתקבל לתאגיד" סיכם שחר, "השכר עלוב ויום אחרי, שחלילה והתאגיד ייפתח, הם יעופו".

הפגנת עובדי רשות השידור מחוץ לבית ההסתדרות (צילום: תומר נויברג פלאש90)
הפגנת עובדי רשות השידור מחוץ לבית ההסתדרות (צילום: תומר נויברג פלאש90)

נזכיר כי בתחילת השבוע הכריז יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על סכסוך עבודה ברשות השידור, בתאגיד השידור הציבורי "כאן", בשירות המדינה ובתאגידים הקשורים, בשירות התעסוקה ובמוסד לביטוח לאומי.

בסכסוך שהוכרז, דורשת ההסתדרות להפסיק את ההתעללות בציבור עובדי רשות השידור, להגן על תעסוקתם, לבטל את תופעת עובדי הקבלן בתאגיד, תוך מניעת העסקה של עובדים נוספים במתכונת פוגענית זו. עוד, טוען סכסוך העבודה לתקינה חסרה בתאגיד, שמטרתה להימנע מהעסקת עובדים בהתאם להתחייבויות. עוד טענו כי המשבר נעוץ בהתנהלות שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי בפרט. ההכרזה על הסכסוך תאפשר להסתדרות ולציבור העובדים להרחיב את צעדי הסולידריות לכל מקומות העבודה במגזר הציבורי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!