דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מערכת הבריאות / תגובה נזעמת לפוסט של הצינור שקורא להעביר תלונות על טיפת חלב

מאיגוד רופאי בריאות הציבור נמסר כי הזדעזעו מהפוסט "המזמין בצורה יזומה" תלונות נגד טיפות חלב, ולדבריהם,הביא לתגובות מסיתות ואלימות "עד כדי איום מפורש ברצח אחיות טיפת חלב". הצינור בתגובה: "התלונות על תנאי העסקה ולא על האחיות עצמן, לא אפשרנו ולא נאפשר הסתה"

טיפת חלב (צילום: נעם מוסקוביץ / פלאש90)
טיפת חלב (צילום: נעם מוסקוביץ / פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

פוסט שעלה אתמול (רביעי) בעמוד הפייסבוק הפופולרי של תכנית הטלוויזיה הצינור מעורר סערה: בפוסט מבקשים עורכי העמוד מאמהות להעביר להן תלונות נגד טיפת חלב בהודעה פרטית. מלבד תגובות נגד האחיות בטיפות חלב, הגיבו עשרות משתמשים בהודעות תמיכה באחיות ובגינוי התזמון בו בחרה מערכת הצינור לעלות פוסט כזה.

איגוד רופאי בריאות הציבור הוציא הודעה בה הם מביעים זעזוע מהפוסט, "הזדעזענו הערב לגלות כי לעמוד הפייסבוק של תכנית ״הצינור״  הועלה פוסט המזמין בצורה יזומה להגיש תלונות נגד טיפות החלב בעמוד התכנית.

"בשעות שלאחר פרסום הפוסט, וזאת בעיתוי האומלל הנוכחי של ימים ספורים לאחר הרצח האכזרי בשריפה של האחות טובה קררו ז״ל בשל טענה על 'חיסון לקוי', הועלו תגובות רבות מסיתות ואלימות עד כדי איום מפורש ברצח אחיות טיפת חלב, וכן דברי השתלחות אלימה ופוגענית נגד רופאי טיפת חלב".

אחיות בבית החולים הדסה עין כרם בהפגנה לאחר אלימות נגד אחות בבית החולים, מרץ 2011 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
אחיות בבית החולים הדסה עין כרם בהפגנה לאחר אלימות נגד אחות בבית החולים, מרץ 2011 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

איגוד רופאי בריאות הציבור  הדגיש כי מדובר בתזמון בעייתי מאוד לפרסום פוסט ברוח זו, כשבוע לאחר שנרצחה האחות טובה קררו במרפאה בחולון. "לא נוכל לשתוק על המשך הפגיעה המילולית נגד צוותי הרפואה היקרים והעמוסים של טיפות החלב, אחיות ורופאים כאחד, ונגד הגורמים המאפשרים זאת. כולנו הוכינו בזעזוע עמוק רק לפני זמן קצר כאשר נוכחנו עד להיכן יכולה להגיע אלימות נגד עובדי מערכת הבריאות בישראל. אנו מבקשים לפיכך לחזק בזאת את צוותי טיפות החלב נוכח גל האלימות שלא פסח גם עליהם.

"אנו גם מעודדים הגשת תלונות למשטרת ישראל על גילויי אלימות מילולית חמורים מעין אלו, אשר סופם לצערנו מי ישורנו כאמור, ושמחנו לשמוע שאכן כבר הוגשה תלונה במשטרה הערב נגד המאיים ברצח".

ועוד הוסיפו כי הם מבקשים לקדם בחקיקה הקמת גוף מתכלל ארצי בשיתוף שר הבריאות ומשרד הבריאות: "המועצה הלאומית לשירות המונע – גוף מקצועי שיוכל סוף-סוף לאחד את המשאבים הדרושים בכוח אדם ותשתיות מודרניות כאחד, על מנת לשקם, ואף בהתאם לגודל האוכלוסייה, את הנכס האסטרטגי הראשון במעלה של הרפואה המונעת בישראל, הן טיפות החלב". זאת כי לדבריהם, "כוח האדם בטיפות החלב נמצא בשחיקה מתמדת מזה שנים בשל העדר תקצוב הולם קבוע ומתעדכן בהתאם, דבר המשפיע גם על התדרדרות התשתיות הפיזיות בתחנות רבות בכל השנים האחרונות".

לביקורת על הפוסט הצטרף גם יו"ר הר"י (ההסתדרות הרפואית בישראל), פרופ' לאוינד אידלמן במכתב ששלח למנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, "נחרדתי לראות כי בעמוד הפייסבוק של תכנית 'הצינור' בערוץ 10 מתרחשת הסתה פרועה כנגד אחיות בריאות הציבור בתחנות טיפות חלב. עוד לא יבשו הרגבים על קברה של האחות טובה קררו ז"ל שנרצחה באכזריות שאין כדוגמתה, והנה שוב מכה האלימות המילולית הקשה כנגד אחיות וצוותים רפואיים בקהילה.

דר לאוניד אידלמן. צילום: הדס פרוש / פלאש 90.
דר לאוניד אידלמן. צילום: הדס פרוש / פלאש 90.

אני רואה בחומרה רבה את התופעה של מתן היתר להסתה ברשת החברתית, על אחת כמה וכמה כאשר היא מייצגת ערוץ טלוויזיה פופולרי. לא פעם ערוץ 10 משדר כתבות המשקפות את האלימות כלפי צוותים רפואיים הן בבתי החולים והן בקהילה, ומאידך מעודד ומזמין את הציבור הרחב להגיב באלימות מילולית. אין ספק כי יש מקום לביקורת שכן בעזרתה אנחנו יכולים להיות ערים לרחשי הציבור, אך מכאן ועד הזמנה להסתה משולחת רסן הדרך מאוד ארוכה. לציין, שצוות העובדים, קרי האחיות, הרופאות והרופאים בתחנות טיפות חלב, עושים עבודתם לילות כימים בנאמנות, במיומנות עם אמפתיה רבה לאוכלוסייה המאוד מיוחדת שבטיפולם, וזאת תחת עומס כבד ביותר, מחסור קשה וכרוני בכוח אדם ותת תקצוב שנגרר לאורך שנים ארוכות. אני קורא לך להתערב ולהפסיק לאלתר את ההיתר ואת ההסתה", כך כתב אידלמן במכתבו.

תגובת "הצינור":  העיסוק בטיפת חלב הגיע בעקבות עשרות תלונות ענייניות על איכות השירות ולאו דווקא תלונות אישיות נגד אחיות. מתוך מאות תגובות נמחקה אחת שנמצאה מסיתה וזאת עוד בטרם השידור אמש ושליחת המכתב הבוקר. בשידור עצמו הובהר שהתלונות לא עוסקות באחיות עצמן אלא בתנאי העבודה שלהן, דבר שאמור להעסיק ולהטריד גם את ההסתדרות הרפואית. לא אפשרנו ולא נאפשר הסתה נגד צוותים רפואיים בעמוד הפייסבוק שלנו, מצד שני לא נשתיק דיון חשוב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!