
שורד השבי עידן אלכסנדר הוחזק ברצועת עזה במשך תקופה יחד עם בכירי חמאס. כך לפי פרסומים הערב (רביעי) בכלי התקשורת בישראל.
בישראל מעריכים כי מיקומו לצד בכירים חוץ מהשימוש כמגן אנושי, נועד גם למנוע פגיעה בו בשוגג, בייחוד בשל היותו אזרח אמריקני.
עוד נודע כי בחלק הראשון של השבי, אלכסנדר עבר מסכת קשה של אלימות. הוא הוחזק עם שק על ראשו, הוכה, הורעב וסבל מהתעללות פיזית ונפשית. בהמשך הועבר ל"מנהרה משודרגת", המיועדת לבכירים בארגון, זאת לאחר שדונלד טראמפ נבחר לנשיא ארה"ב.
במערכת הביטחון מעריכים כי השמירה הקפדנית על אלכסנדר הוגברה לאחר שארה"ב העבירה מסר תקיף לחמאס, דרך קטאר, לפיו כל פגיעה באזרחים אמריקנים תחצה קו אדום. מסר זה ככל הנראה הוביל לצעדים שנועדו להגן על חייו.
שחרורו של עידן אלכסנדר, שמחזיק באזרחות אמריקנית, בוצע כ"מחווה" מצד חמאס עבור הנשיא טראמפ. לשכת ראש הממשלה מסרה בתחילת השבוע כי ארה"ב עדכנה את ישראל על כוונת חמאס לשחרר אותו "ללא תמורה או תנאי", ולפי ההודעה "ארה"ב מסרה לישראל שמהלך זה צפוי להוביל למשא ומתן לשחרור חטופים במתווה וויטקוף המקורי – שישראל כבר קיבלה".
אתמול אמרה יעל אלכסנדר, אמו של עידן, כי הוא סיפר למשפחתו על רעב, מחסור במים, תנאים סניטריים מזעזעים ופחד יום-יומי בשבי. "כל יום שעבר הוא כמו נצח כל דקה – מאבק בין תקווה לייאוש. הצליל הנורא מכל היו צלילי המלחמה המתנהלת מעל ראשם", סיפרה האם. "פיצוצים מחרישי אוזניים, שריקות טילים וקולות קריסה, התמוטטות ואדמה רועדת. כל רגע היה עלול להיות הרגע האחרון".

