דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט' בתמוז תשפ"ו 24.06.26
25.4°תל אביב
  • 21.0°ירושלים
  • 25.4°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 25.6°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 34.2°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 23.3°צפת
  • 25.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסכם קיבוצי תקדימי ב'הפניקס': העובדים יהיו שותפים במניות החברה

ההסתדרות, ועד עובדי הפניקס וההנהלה חתמו היום על ההסכם, שבמרכזו הענקת מניות חסומות (RSUs) לעובדים לראשונה בענף הביטוח. ההסכם יחול על 2,500 עובדי החברה, ויהיה בתוקף עד סוף 2027

מעמד חתימת ההסכם הקיבוצי בהפניקס (צילום: דוברות ההסתדרות)
מעמד חתימת ההסכם הקיבוצי בהפניקס (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, ועד עובדי הפניקס וההנהלה חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי חדש בחברה, שבמרכזו הסדר ייחודי של הענקת מניות חסומות (RSUs) לעובדים – לראשונה בענף הביטוח בישראל.

ההסכם, שיחול על כ-2,500 עובדי חברת הביטוח, נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל קבוצת הפניקס אייל בן סימון, יו"ר הסתדרות המעוף עו"ד גיל בר-טל ונציגי העובדים. הוא יהיה בתוקף עד סוף 2027, וכלולות בו גם הסכמות על מעבר מסודר של כלל העובדים לקמפוס הפניקס החדש בראשון לציון.

עוד בהסכם:

  • תוספות שכר בהיקף כולל של כ-30 מיליון שקלים (בכל שנות ההסכם), ועדכון השכר השעתי המינימלי.
  • הענקת מניות החברה לכלל העובדים הזכאים עליהם חל ההסכם.
  • בונוס שנתי של עד שתי משכורות חודשיות, בהתאם לעמידה ביעדים.
  • שכר מינימום שיעלה בהדרגה ל-7,500 שקל עד תום תקופת ההסכם.
  • הגדלת תקציב הסיבוס עד 880 שקל לחודש, כאשר יתרה לא מנוצלת תועבר לשכר.
  • פעילויות רווחה מגוונות לעובדים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "זהו יום חשוב לעובדי קבוצת הפניקס. ההסכם שנחתם מביא עימו בשורה – לא רק שהוא יחזק וישפר את תנאי ההעסקה של העובדים, אלא גם יחזק את מקום העבודה ויצמיח אותו הלאה. הענקת מניות לעובדים היא צעד פורץ דרך בענף הביטוח, והיא מהווה הבעת אמון של ההנהלה בעובדיה. אני מברך את ועד העובדים, את הנהלת החברה ואת נציגי ההסתדרות על שיתוף פעולה פורה, מקצועי ואחראי שהביא לתוצאה מרשימה כל כך".

משנה למנכ"ל הפניקס ומנהלת משאבי אנוש אורלי פסקל: "ההסכם החדש שנחתם היום הוא עליית שלב ביחסי העבודה המצוינים בהפניקס. מהיום – העובדים שותפים מלאים להצלחת החברה וייהנו באופן ישיר מתוצאות עבודתם. ההסכם החדש מסדיר גם את מעבר הקבוצה לקמפוס חדש בראשון לציון בו סביבת העבודה תהיה מהמתקדמות ביותר ותביא לתוצאות טובות יותר לטובת כלל בעלי העניין. אנו מודים לוועד העובדים ולנציגי ההסתדרות על ניהול מו״מ ענייני ומכובד".

יו"ר הסתדרות המעוף עו"ד גיל בר-טל: "חתימת ההסכם הקיבוצי בהפניקס היא בשורה חשובה לעובדים – חיזוק הביטחון התעסוקתי, שיפור תנאי ההעסקה והבעת אמון בכוח העבודה האיכותי של החברה. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על התמיכה והרוח הגבית במו"מ להסכם וכן לראש החטיבה עידן אור ולעו"ד שמואל משה, על המקצועיות וליווי העובדים וכמובן לוועד עובדי הפניקס והעומד בראשו מר אורן שמידוב. הסתדרות המעוף תמשיך לפעול בנחישות למען זכויות העובדים, לקידום הסכמים הוגנים ולחיזוק יחסי העבודה במשק".

יו"ר ועד העובדים אורן שמידוב: "ניהול מו״מ וחתימה על הסכם חדשני – במיוחד בזמן מלחמה ממושכת – הם יעד מאתגר ומורכב מאין כמוהו. דווקא בשל כך, ראינו ביתר שאת את הצורך לפעול לשיפור התנאים והזכויות ורווחתם השוטפת של עובדי הפניקס. אני גאה בעובדה שהצלחנו לחתום על הסכם מצוין המשקף גם את ההשקעה הרבה והמסירות של העובדים בשנים האחרונות, לצד מתן מענים ייחודים למגוון האוכלוסיות הקיימות בחברה, לרבות הענקת מניות לראשונה בענף הביטוח. אני מודה לראש חטיבת הביטוח בהסתדרות עידן אור, ליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל וכמובן ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הסיוע והתמיכה לכל אורך המו"מ".

במהלך לחתימת ההסכם לקחו חלק מטעם ההסתדרות והעובדים: עו"ד שמואל משה, מזכיר איגוד מקצועי ארצי, הסתדרות המעוף; עו"ד גלי שטיינברג, הלשכה המשפטית לאג"מ; אומרי זינגר, ראש מחלקת הסכמים קיבוציים, אגף כלכלה; עידן אור, ראש חטיבת ביטוח ופיננסים, הסתדרות המעוף.

מטעם החברה: עו״ד מני נאמן, משנה למנכ״ל, יועץ משפטי ראשי; אורלי פסקל, משנה למנכ״ל, מנהלת אגף משאבי אנוש; עו"ד סיגל פעיל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!