דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאיר אינשטיין

מאיר אינשטיין ז״ל / מאיר איינשטיין, מבכירי שדרי הספורט בכל הזמנים, הלך הלילה לעולמו בגיל 65

איינשטיין שידר משך שנים את מרבית אירועי הספורט עליהם גדלנו ב״ערוץ הראשון״ וב״קול ישראל״. אחד הרגעים הזכורים של מאיר היה שער הניצחון ההיסטורי שכבש ראובן עטר בפארק דה פראנס וסימל את התלהבותו הבלתי נגמרת ממשחק הכדורגל

מאיר אינשטיין ז״ל. צילום מסך: ערוץ הספורט
מאיר אינשטיין ז״ל. צילום מסך: ערוץ הספורט
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מאיר איינשטיין, מבכירי שדרי הספורט בישראל בכל הזמנים, הלך הלילה (בין חמישי לשישי) לעולמו בגיל 65. איינשטיין התמודד בחודשים האחרונים עם מחלה שגרמה לפגיעה במערכת השרירים.

מאיר איינשטיין נולד בשנת 1951 בהרצליה ולאחר שירותו הצבאי החל ללמוד תקשורת בלונדון. עם סיום הלימודים, בשנות השבעים, הוא החל לשדר ידיעות ספורט ב״קול ישראל״. איינשטיין התקדם ברשות השידור ושימש כשדר חדשות ב״קול ישראל״, אבל נכנס לתודעה הציבורית של חובבי הספורט כאשר הנחה מדי שבת את תכנית הספורט המיתולוגית של קול ישראל "שירים ושערים".

בימים בהם ״הערוץ הראשון״ היה הערוץ היחיד, שידר איינשטיין את מרבית אירועי הספורט בכל התחומים, החל ממשחק הכדורגל המרכזי של השבת ומשחקי מכבי ת"א בכדורסל באירופה ועד אולימפיאדות, משחקי הגביע העולמי בכדורגל ואליפויות העולם באתלטיקה. הוא גרם לנו להיסחף אחרי שיאי העולם הגדולים של מייקל ג'ונסון, יוסיין בולט ואחרים.

אחד מהרגעים הזכורים של איינשטיין, שנחקק בזכרון הקולקטיבי, היה שער הניצחון שכבש ראובן עטר בפארק דה פראנס בניצחון הסנסציוני של נבחרת ישראל 2:3 על נבחרת צרפת ב-1993, במסגרת מוקדמות מונדיאל 1994, במהלכו איבד איינשטיין הנלהב את קולו מרוב התרגשות, כשאבי רצון שהיה הפרשן לצדו ניסה להרגיעו באומרו: "מאיר תירגע", ביטוי שהלך עמו לאורך כל הקריירה וסימל את התלהבותו הבלתי נגמרת ממשחק הכדורגל.

בשנת 2002 עזב איינשטיין את הערוץ הראשון שהיה לו לבית ועבר לערוץ 10, שם שידר את משחקי הנבחרת בכדורגל, משחקי ליגת העל בכדורגל ושידורי ספורט נוספים. בשנים האחרונות איינשטיין שימש כשדר המרכזי בערוצי הספורט של צ'רלטון, בנוסף הגיש את "תוכנית הספורט" ברדיו ללא הפסקה לצד רון קופמן ואריה מיליניאק, וכן שב לשדר אירועים מרכזיים בערוץ הראשון. החל משנת 2012 הגיש איינשטיין בערוץ הספורט את מהדורת השבת של "יציע העיתונות" ואת התוכנית "שבת ביציע".

לפני מספר חודשים עלה איינשטיין לשידור לפני התוכנית "יציע העיתונות" והודיע הודעה דרמטית על מחלת השרירים ממנה הוא סבל ובמסגרתה אמר: ״שבוע טוב לכל הדורשים בשלומי, אני רוצה לספר לכם שאני מתמודד עם פגיעה במערכת השרירים. לכן הדיבור איטי לכן אני יושב בכיסא גלגלים, תודה על ההבנה״. לאחר שידור התוכנית איינשטיין החל להפחית את הופעותיו בטלוויזיה וברדיו ונאבק במחלה בכל כוחו.

הלילה, לאחר שמועות רבות שנפוצו בכלי התקשורת השונים, הגיעה ההודעה הקשה שהמחלה הכניעה אותו.

בין הראשונים להספידו היה ח״כ נחמן שי שאמר: ״כואב מאד. מאיר היה משדרי הספורט הבולטים בארץ, הכרתי אותו מעבודתנו ברשות והערכתי מאד את יכולותיו העיתונאיות. הוא קנה את לבי לאחרונה כאשר התייצב לפני הציבור ודיווח על מחלתו ועל חולשותיו הפיזיות. מעשים אלה קובעים אמות מידה ציבוריות חדשות. זה מוכיח אומץ ונחישות. כך אזכור אותו.״

ח"כ זוהיר בהלול שעבד שנים רבות עם מאיר ברשות השידור בעיקר בתוכנית "שירים ושערים" אמר: "אני חש שברון לב בלכתו של ידידי, רעי ושותפי לדרך, מאיר איינשטיין. מאיר הוא ללא ספק אחד מגדולי שדרי הספורט בכל הזמנים בתולדות מדינת ישראל. מעלותיו של מאיר היו כה רבות עד שהפך לאגדה בחייו. ומעל הכל מבחינתי מאיר היה אדם מיוחד, ידיד אמת ובעיקר מקצוען מהזן הנדיר ביותר עד שהפך לפס הקול של מדינת ישראל. את הקריירה שלו הניעה תשוקתו לספורט. הוא היה איש ספורט בכל רמ״ח אבריו. מאיר לא היה רק שדרן ספורט אלא גם עיתונאי, הוא השכיל לשלב לשידורי הספורט את תבונתו העיתונאית. יהי זכרך מאיר ברוך. תחסר לי חבר."

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר: "שמעתי בצער עמוק על פטירתו של מאיר איינשטיין ז״ל – עיתונאי ספורט ופרשן מוערך, מאבות הספורט הישראלי. קולו יחסר לנו. יהי זכרו ברוך".

מאיר איינשטיין הותיר אחריו אישה, שתי בנות ושני נכדים. טרם נמסר מועד הלווייתו.

נזכור את מאיר כשדר נפלא וחובב ספורט מושבע שהגיש לנו בקולו הרהוט את שידורי הספורט החשובים ביותר בישראל ובעולם בעשורים האחרונים, במקצועיות ובהנאה. יהי זכרו ברוך.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!