
הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים הושבת באופן חלקי מיום רביעי, למשך כשלושה חודשים (14 שבועות). זאת, בעקבות עבודות החיבור בין הקו הירוק לקו האדום ושדרוג תשתיות המסילה ברחוב יפו בעיר. במהלך תקופה זו הקו יופעל בשני מקטעים בלבד: בין תחנת הדסה עין-כרם והמרכזית בירושלים ובין גבעת המבתר לנווה יעקב. תשע התחנות שבמרכז הקו שבהן יעבור גם הקו הירוק, יהיו מושבתות עד תום העבודות.
בין התחנות שיושבתו – הטורים, מחנה יהודה, הדוידקה, יפו-מרכז, העירייה, שער שכם, שבטי ישראל, שמעון הצדיק וגבעת התחמושת.
בשבועות הללו משרד התחבורה יפעיל מערך היסעים חלופי, הכולל ארבעה קווים של שאטלים חינמיים (500-503). כמו כן, תגבר פעילותם של קווים קיימים ומשך הפעילות של קווים נוספים, בכדי שיוכלו להחליף את הקו האדום, שמהווה מבחינות רבות את עורק התחבורה המרכזי של העיר. למי שמחפשים מפה נגישה של החלופות, מומחה התחבורה דניאל באייב יצר את המפה הבאה.
הקו הירוק, שבנייתו החלה ב-2018, נועד לחבר את שכונת גילה שבדרום העיר לשכונת הגבעה הצרפתית שבצפונה, כשבמרכז יעבור במוקדי העניין העיקריים של העיר, וכן יפגש עם הקו האדום בכדי לאפשר החלפות.
בין 2020 ל-2023, ההתקדמות בבניית הקו נתקלה בבעיה גדולה בדמות מחאה חריפה של חלק מהפלגים החרדיים. ההפגנות והפרות הסדר של הפלגים גרמו נזק רב ועיכובים משמעותיים בהתקנתו שבמשרד התחבורה מעריכים ב-326 מיליון שקלים, בטרם הושגו הבנות עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון. לאחר העיכובים, המועד המשוער בו הקו הירוק אמור להתחיל לפעול חלקית הוא תחילת 2026, כשפעילותו המלאה תחל ב-2027.

מידע נוסף על ההשבתות והחלופות – ניתן למצוא בעלון משרד התחבורה.