
רוסיה ואוקראינה התחילו ביישום הסכם לחילופי שבויים ואסירים. המדינות שחררו 307 חיילים ואזרחים בפעימה השנייה של ההסכם, שבוצעה היום (שבת), ו-390 חיילים ואזרחים בפעימה הראשונה, שבוצעה אתמול. מחר צפויים שחרורים נוספים. זהו ההסכם מסוג זה הגדול ביותר בהיקפו בכל שלוש שנות המלחמה.
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אמר שהפעימה הראשונה איפשרה להשיב 390 אוקראינים לביתם, כולל חיילים ואזרחים. משרד ההגנה הרוסי דיווח שרוסיה קיבלה משוחררים במספר זהה לזה של אוקראינה – 270 חיילים ו-120 אזרחים, ומסר שהם מקבלים את "הסיוע הפסיכולוגי והרפואי הנדרש".
"זה חשוב להחזיר את כולם הביתה", זלנסקי כתב ברשת 'טלגרם', הודה לכל מי שעבד בהבטחת שחרורם והתחייב להמשיך במאמצים הדיפלומטיים להסכמים נוספים מסוג זה.
קייב ומוסקבה הסכימו בשבוע שעבר בשיחות מו"מ באיסטנבול על החלפת 1,000 אסירים ושבויים מכל צד. היו אלו שיחות המו"מ הראשונות בין המדינות מאז השבועות הראשונים של פלישת אוקראינה ב-2022. הפגישות נמשכות שעתיים, ולא הביאו פריצת דרך במאמצים שארה"ב מובילה לעצירת הלחימה.
בלילה שאחרי: מתקפה נרחבת על בירת אוקראינה
רוסיה ערכה מתקפת טילים וכט"במים נרחבת על בירת אוקראינה קייב במהלך הלילה שבין שישי לשבת, שעות ספורות לאחר שחרור האסירים והשבויים. פיצוצים ויריות מקלע נשמעו ברחבי העיר, וחייבו תושבים רבים להתחבא בתחנות הרכבת התחתית.
לפי הרשויות באוקראינה, לפחות 15 בני אדם נפגעו במתקפה.

