דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המכון הטכנולוגי בחולון

חברה ועבודה / הסכם הבנות לקראת הסכם קיבוצי נחתם במכון הטכנולוגי בחולון

ההסכם שנחתם בין הנהלת HIT וועד המורים מן החוץ המאוגדים בכוח לעובדים מסדיר את מרבית המחלוקות ובכך הסתיימה השביתה במכון שארכה כחודש | גם במכללת עמק יזרעאל נחתם הסכם הבנות שסיים את שביתת הסגל הזוטר

המכון הטלכנולוגי חולון (צילום: Muhandes, מתוך ויקימדיה)
המכון הטלכנולוגי חולון (צילום: Muhandes, מתוך ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לקראת סוף השבוע חתמו הנהלת HIT המכון הטכנולוגי בחולון וועד המורים מן החוץ המאוגדים בכוח לעובדים על הסכם הבנות המסדיר את מרבית הנושאים שהיו במחלוקת לקראת חתימת הסכם קיבוצי ראשון במוסד. בכך הסתיימה השביתה במכון שנמשכה כחודש ימים, והלימודים צפויים לשוב מחר (ראשון) לסדרם.

הנושא המרכזי שנדון במסגרת המשא ומתן הינו הבטחת הרצף והביטחון התעסוקתי של המורים מן החוץ. פרופ' אדוארד יעקובוב נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון מסר: "אני מברך על מסמך ההבנות שנחתם אתמול. לאורך כל המשא ומתן, שאפנו לאפשר למורים מן החוץ תנאי העסקה טובים יותר, לצד האחריות לשמירה על איזון כלכלי במכון, ותוך רצון להביא לסיום השביתה במטרה לצמצם את הפגיעה בסטודנטים. ההסכם הוא הסכם טוב, המשפר את תנאי ההעסקה של המורים מן החוץ, ובד בבד גם משמר את הרמה האקדמית הגבוהה ואיכות ההוראה במכון לצד היציבות הכלכלית שלו.

"הסכם ההבנות מביא להסכמה ראויה את מרבית המחלוקות בין הצדדים ומציב את המורים מן החוץ במכון הטכנולוגי חולון בשורה אחת עם תנאי העסקה במוסדות המובילים בהם כבר הושג הסכם קיבוצי" אמרה עדי קרליץ מוועד המורים מן החוץ. "יצאנו למהלך הזה בנחישות כדי לשנות את המציאות בעבור מאות מחברי סגל ההוראה במכון המועסקים כמורים מן החוץ אך גם בעבור חברינו במוסדות נוספים הנמצאים בשלבים שונים של התאגדות".

יורי אמינוב רכז ענף ההשכלה הגבוהה בכוח לעובדים, הוסיף: "אנו מבקשים להודות לנשיא המכון ולצוות המשא והמתן של ההנהלה על הירתמותם להתקדמות שתאפשר את סיום השביתה, ועל הצטרפות המכון הטכנולוגי חולון לשורה הראשונה של מוסדות שמסדירים את יחסי העבודה ומובילים לנורמות העסקה ראויות בכלל המערכת האקדמית".

מכללת עמק יזרעאל (תמונה מתוך ויקימדיה)
מכללת עמק יזרעאל (תמונה מתוך ויקימדיה)

לפני כשבוע וחצי הסתיימה בהסכם הבנות גם שביתת הסגל הזוטר במכללה האקדמית עמק יזרעאל, שנמשכה כשבועיים. על פי הודעת כוח לעובדים הוסכם על קליטה של מרבית המורים מן החוץ למעמד של עמיתי הוראה, וכן על עדכון טבלאות השכר של המרצים, ועל פתיחת קרנות השתלמות, תוספות ותק ותנאים סוציאליים כמקובל במוסדות אקדמיים אחרים דוגמת המכללה האקדמית יפו ומכללת שנקר, בהן נחתמו כבר הסכמים קיבוציים מול כוח לעובדים.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!