
שני מרכזי חלוקת סיוע נפתחו בצהריים (שלישי) ברצועת עזה, לראשונה מאז תחילת המלחמה – בשיטת החלוקה שמיועדת למנוע מאנשי חמאס לבזוז את הסיוע. מרכז אחד נפתח בתל סולטאן ברפיח, והשני באזור ציר מורג – דרומית לחאן יונס.
המוני תושבים כבר הגיעו למרכזים ואספו ארגזי סיוע – באמצעות קופונים, ולפי הערכות החברה האמריקנית, עוד אלפים מחכים בתורים. כעבור שעתיים מפתיחת המרכזים החלה פריצה המונית למרכז ברפיח ודיווחים על ירי שבוצע ממסוקים – שנשלל על ידי צה״ל. לפני כן חולקו כ-13 אלף חבילות סיוע.
בעזה סיפרו כי בשל הצפיפות הרבה של האנשים שהגיעו לאזור חלוקת הסיוע, מאבטחי החברה האמריקנית ברחו מהמקום. המקום נהרס – הגדר נעקרה ממקומה. נלקחו כל המשלוחים, השולחנות, הכיסאות, וכ-1,000 חבילות סיוע נבזזו.
צה"ל עצמו עדכן כי "במסגרת היוזמה האמריקנית, הושלמה הקמת מתחמי החלוקה המופעלים על-ידי ארגוני הסיוע הבינלאומיים באבטחת חברת האבטחה האזרחית האמריקאית ברצועת עזה". במסגרת הפתיחה ההדרגתית של מרכזי החלוקה, החלו לפעול כאמור שני מרכזים מתוך ארבעה בסך הכל, שהוקמו לחלוקת חבילות מזון לאלפי משפחות ברצועה.
תהליך הקמת מרכזי החלוקה התקיים בחודשים האחרונים, בהובלת הדרג המדיני מול הממשל האמריקאי ובליווי שיח רצוף ותיאום של צה"ל באמצעות פיקוד הדרום ומתאם פעולות הממשלה בשטחים מול ארגוני הסיוע הבינלאומיים, הקרן ההומניטרית לעזה והחברה האזרחית האמריקאית.


