דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט' בתמוז תשפ"ו 24.06.26
28.4°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.7°חיפה
  • 28.5°אשדוד
  • 32.8°באר שבע
  • 38.0°אילת
  • 33.5°טבריה
  • 28.5°צפת
  • 29.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

אביו המאמץ של עידן אלכסנדר: "10 דקות אחרי שחזר כבר פגשתי קבוצות, אני לא עוצר"

דורון זקצר, אביו המאמץ של אלכסנדר, חזר לכיכר החטופים מייד אחרי שחרורו | בציון 600 ימים למלחמה הוא מספר ל'דבר': "יש קצת יותר חמצן, עכשיו שעידן כבר בארץ. אבל אני ממשיך להילחם למען החזרת כולם"

דורון זקצר בכיכר החטופים (צילום: מאיה רונן)
דורון זקצר בכיכר החטופים (צילום: מאיה רונן)
מאיה רונן
מאיה רונן
כתבת חקלאות
צרו קשר עם המערכת:

16 ימים בלבד אחרי שחזר עידן אלכנסדר מהשבי בעזה אל משפחתו, מגיע 'אביו המאמץ' דורון זקצר לכיכר החטופים לציין 600 ימים להחזקת החטופים בעזה, ולהמשיך להילחם לשובם. "יש קצת יותר חמצן, עכשיו שעידן כבר בארץ. אבל אני ממשיך להילחם למען החזרת כולם", הוא אומר ל'דבר'. "אני מגיע לכל מיני מקומות שבחיים לא ידעתי שאפשר. עד שלא יחזור כל אחד ואחד מה-58 שעדיין בעזה – זה לא יהיה שלם.  עד אז ההחלמה לא תהיה שלמה ומלאה ועם ישראל לא ישתקם לגמרי. אז עדיין אנחנו פה. כמה שנצטרך".

איך היה המפגש עם עידן?
"חיכינו כמה ימים כי לא רצינו להעמיס עליו. זה שוק גדול בשבילו. ברגע שקיבלנו את ההודעה שהוא הגיע לארץ, נשמנו והחלטנו שניתן לו את הזמן. נפגשנו בסוף השבוע לאחר שחזר. הוא החשוב ולא אנחנו. אנחנו פה לכל החיים, ויש עוד מלא דברים לפנינו. הילדים הטריפו אותי, כי הם כבר רצו לראות אותו. ביום אחרי שהגיע הוא ביקש לראות אותנו. הגענו עד לדלת, הבנו שהוא מותש, אז הסתובבנו וחזרנו בלי שום בעיה. אחרי זה כבר נפגשנו אצל סבתא.

"לדבר איתו בפעם הראשונה היה מרגש בטירוף. התרגשתי כמו ילד, פתאום לראות את הטלפון שלו על הצג בפעם הראשונה אחרי כל כך הרבה זמן, ולהבין שזה אשכרה הוא מתקשר. זה היה מטורף".

כמה פעמים דמיינת את הרגע הזה, שאתה רואה את הטלפון שלו על הצג?
"דמיינתי את הרגע הזה הרבה. לראות הודעה ממנו בווטסאפ. לשלוח לו הודעה והוא ממש עונה".

הוא שמע או ראה אתכם נלחמים להחזרתו?
"כן. ממש הופתעתי כשהוא סיפר שהוא ראה אותנו בטלוויזיה. נתנו לו כמה פעמים לראות טלוויזיה והוא שמע איך שנלחמתי עליו ועל הפעילות של המטה. אמרתי לו: רק רציתי שתדע שלא ויתרתי עליך. ברגע שפתחנו את הדלת לכל אחד מארבעת החיילים (הבודדים) שלנו, הם הפכו לבני משפחה. ילדים שלנו".

מה עכשיו?
"עכשיו לא עוצרים. ממשיכים עד שיחזרו מתן צנגאוקר, מתן אנגרסט וכולם. כל ה-58, בלי חלוקות ובלי הבדל. לא ניתן לראש הממשלה להפריד. הם איבדו את המצפן הערכי, היהודי, המוסרי. לא ניתן להם להמשיך בדרך הזו. זאת לא דרכה של ישראל. אנחנו פה בכל יום. צריך שמיליוני אנשים יצטרפו לשיעור האזרחות הכי אמיתי שהיה פה אי פעם.

"זה שיעור אזרחות לא רק לילדים. אנחנו חייבים לשמור על המדינה, על צביון המדינה, על שידרת הערכים שלנו, שהם הערבות ההדדית, פדיון שבויים, לא משאירים אף אחד מאחור. צריך להביא את החללים לקבורה ראויה, זה משהו שחייבים למשפחות. להחזיר את החיים לחיים.

"אמרתי היום לבני הנוער המדהימים שפגשתי פה, מתנדבי שנת שירות: יום אחד כשתהיו מבוגרים ותספרו לילדים על 7 באוקטובר, מה תספרו? האם הייתם בטיקטוק, או שנלחמתם על הערכים של המדינה? זה הזמן להילחם על ערך החיים. אין זמן אחר. להם אין זמן. כל מי שעוד לא הצטרף, זה הזמן להצטרף.  שכל אחד ייקח 58 דקות בכל בוקר ויעשה משהו למען החטופים. דקה לכל חטוף".

מה השיעור שאתה למדת?
"אני חושב הרבה האם הייתי פעיל ככה אילולא עידן היה חטוף. אני רוצה לחשוב שכן, כי אני מחנך את הילדים שלי לעשות, לא להישאר אדישים ותמיד לפעול. אבל במבחן המציאות נכשלתי. כשהיה מדובר באורון שאול, אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד והדר גולדין, לא הייתי שם. זאת חוכמה גדולה להגיד, אבל נכשלתי כבן אדם. היום אני עושה כל מה שאני יכול. עשר דקות אחרי שעידן חזר כבר היו לי קבוצות שקבעתי איתן, כי היה לי ברור שאני לא עוצר. עד שכולם יחזרו אני לא אוכל לשבת בשקט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!