
מומחים הדגישו את ההשפעה החיובית של טיפולים רפואיים מגדריים בהפחתת הגורמים להתאבדויות בקרב בני נוער טרנסג'נדרים, במחקר שהוכן עבור מדינת יוטה שבארצות הברית. כך פורסם הבוקר (ראשון) בסוכנות הידיעות AP. "מטופלים שנבדקו במרפאת מגדר לפני גיל 18 היו בסיכון נמוך יותר להתאבדות, בהשוואה לאלו שהופנו כמבוגרים", נכתב בדוח, "כאשר אנשים עם דיספוריה מגדרית (מצוקה נפשית הנובעת מחוסר הזדהות מינית) אינם מטופלים, הם עלולים לחוות נזקים פסיכולוגיים וחברתיים".
משרד הבריאות ושירותי האנוש של יוטה ומומחים מארגוני הבריאות המובילים במדינה הסיקו מתוצאות המחקר, שנערך בקרב אלפי אנשים טרנסג'נדרים, כי טיפול המאשר מגדר הניב "תוצאות חיוביות בבריאות הנפש ובתפקוד הפסיכו-סוציאלי". לצד התוצאות האופטימיות, הדוח מכיר בסיכונים הכרוכים בטיפולים אלה, כמו הגברת הסיכויים להיווצרות גידולי מוח שפירים.
יוטה היא בין 27 מדינות שאימצו חוקים המגבילים או אוסרים טיפולים רפואיים מגדריים עבור קטינים טרנסג'נדרים. כאשר הרפובליקנים ביוטה העבירו את החוק האוסר על שירותי בריאות מגדריים לילדים ובני נוער ב-2023, הם טענו כי הדבר נחוץ כדי להגן עליהם מפני טיפולים שעלולים לגרום נזק לטווח ארוך.
מסקנות הדוח הן שמדיניות המונעת גישה לטיפול הורמונלי מקטינים – אינה יכולה להיות מוצדקת על סמך ממצאים מדעיים, או חששות לגבי חרטה אפשרית בעתיד. יחד עם זאת, הסוכנות אינה נוקטת עמדה בשאלה אם על המחוקקים לבטל את האיסור הארצי על טיפול הורמונלי וניתוחים לקטינים, אך מזכירה להם כי הייתה בכוונתם שהאיסור יהיה זמני עד שהמדינה תערוך מחקר משלה בנושא.
הממצאים עומדים בניגוד למסקנות הדוח שפורסם מוקדם יותר החודש על ידי ממשל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהטיל ספק בתקני הטיפול המקובלים על ידי האיגוד המקצועי העולמי לבריאות טרנסג'נדרים. שר הבריאות האמריקני, רוברט פ. קנדי ג'וניור, לא פרסם מידע על מחברי הדוח וקבוצות רפואיות גדולות אמרו שלא התייעצו איתן.

