
הרכישות בכרטיסי אשראי של צרכנים פרטיים עלו בפברואר-אפריל ביחס ל-3 החודשים הקודמים להם. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (שלישי) מראים עלייה של 2.5% לעומת שלושת החודשים הקודמים, בחישוב השנתי ל-2025 – היקף הרכישות השנתי הצפוי בהנחה שהמגמה המתבטאת בנתונים תמשיך.
20% מהוצאות האשראי ב-2024 הן על תחומים שהוגדרו כשירותים, הכוללים ביטוח, שירותי ממשלה ועירייה, טיסות, תיירות ופנאי. 19% מההוצאות היו על מוצרי תעשיה, בהם הלבשה והנעלה, חשמל ואלקטרוניקה וריהוט. 16% מההוצאות היו על מזון ומשקאות. שאר ההוצאות (45%) כללו בין היתר תחבורה, דלק, תקשורת, והוצאות בריאות.
בשירותים חלה עליה של 11.4% בפברואר עד אפריל, בחישוב השנתי. בעלייה זו כלולה עלייה של 11.8% בשירותי ממשלה ועירייה, נתון שתואם את העלייה בארנונה ובמיסים ממשלתיים בחודשים האחרונים. בשירותי טיסות, תיירות ואירוח חלה עליה של 6.7%. העלייה משקפת את המשך השיקום של ענף התיירות, ואת הזינוק במחירי הטיסות. בבילוי ובפנאי חלה עליה של 2.7%.
ברכישת מוצרי תעשיה חלה ירידה של 1.2%. בתוך קבוצה זאת חלה עליה של 3.7% בהוצאות אלקטרוניקה וחשמל, עליה של 1.4% בהלבשה, והנעלה וירידה של 0.3% בהוצאה על ריהוט. ברכישת מזון ומשקאות חלה עליה של 5.8%.
עליה של 9.5% חלה בהוצאה על מחשבים וחומרה. הוצאות התחבורה עלו ב-5.6%, והוצאות הרפואה ב-1.9%.
נתונים אלו מהווים אינדיקציה להוצאות משקי הבית, אך לא משקפים את התמונה השלמה, משום שהם לא כוללים צ'קים, העברות בנקאיות והוצאות במזומן. בנתונים אלו יש גם תת יצוג של המגזר הערבי והמגזר החרדי, בהם יש שימוש נרחב יותר באשראי מאשר בחברה היהודית הלא חרדית.