דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

סכסוך בכלל ביטוח / לאחר יום של שביתה: הושגו הבנות ועובדי חברת כלל חוזרים לעבודה

לאחר שאתמול פתחו כ-4,000 עובדי כלל ביטוח בשביתה, במהלך הלילה הודיע ועד העובדים כי הושגו הסכמות עם ההנהלה שיאפשרו את חודשו המו"מ בין הצדדים | הראש ההסכמות, העלאת שכר המינימום

אסיפת עובדי כלל (צילום: וועד עובדי כלל).
אסיפת עובדי כלל (צילום: וועד עובדי כלל).
טל כרמון
ניצן צבי כהן
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אמש (ראשון) לקראת חצות, אחרי משא ומתן לילי אינטנסיבי הגיעו יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח, רוני רז, ומנכ"ל החברה איזי, כהן, לשורה של הסכמות ביניים אפשרו את עצירת השביתה הכללית שהחלה אתמול בבוקר.

ההסכמות נוגעות בראש ובראשונה להעלאת שכר המינימום בחברה, אשר יעמוד על 6,000 שקלים. לעובדים בעלי ותק של למעלה מ-10 שנים יוגדר שכר מינימום של 7,000 שקלים, ולעובדים בוותק של 30 שנה ומעלה יוגדר שכר מינימום של 8,500 שקלים. בראיון שערך עם דבר ראשון, בנושא ההתאגדות בענף הביטוח, סיפר רז כי במהלך המשא ומתן הקודם , גילה ועד העובדים עובד דואר שמועסק בחברה מזה 36 שנים והועסק בשכר נמוך מהמינימום.

בתמורה להסכמות ההנהלה, הסכים ועד העובדים על הארכת הוותק הנדרש לקבלת קביעות בחברה משנתיים וחצי לשלוש שנים, וכן להקלות עבור החברה במנגנון שיפור הביצועים.

ההבנות בין הצדדים יאפשרו את המשך המשא ומתן הקיבוצי, על שורת נושאים שטרם הוסדרו ובראשם פתיחתו החד צדדית מצד ההנהלה של מוקד באמצעות עובדי קבלן בתפן. נושאים נוספים שטרם הוסדרו הם תוספות השכר, משכורות ה-13 סבסוד הארוחות לעובדים ועוד.

כזכור, אתמול פתחו כ-4,000 עובדי כלל ביטוח בשביתה, זאת במחאה על כך שטרם חודש ההסכם הקיבוצי בחברה, לאחר שההסכם הקודם הסתיים כבר בחודש דצמבר האחרון. חברים מוועדי העובדים בפלאפון, מרכנתיל, וויזה כאל הגיעו לתמוך בעובדים השובתים.

שביתה בכלל ביטוח. (צילום: דבר ראשון)
שביתה בכלל ביטוח. (צילום: דבר ראשון)

יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח, רוני רז, אמר אתמול: "עובדי כלל לא מוכנים לשבת בחיבוק ידיים. ניסינו והיינו נכונים לקיים משא ומתן ענייני על מנת לפתור את כל המחלוקות הקיימות, אך ללא הואיל. אני תקווה כי ההנהלה תתעשת בהקדם ותבין כי עובדי כלל הם הנכס העיקרי של החברה".

לאחר חודשים רבים בהם לא נפגש מנכ"ל החברה איזי כהן עם נציגי ועד העובדים, התקיימה בשבוע שעבר פגישה בין כהן לבין יו"ר הועד רוני רז, שאף הביאה להתקדמות לקראת מסמך הסכמות ביניים שיאפשרו את המשך המשא ומתן הקיבוצי. אולם במכתב ששלח רז לדני נווה, יו"ר דירקטוריון החברה, כתב כי בשיחות שניהל עם המנכ"ל מאז, ניכר שהמנכ"ל חזר בו מההסכמות שהושגו.

בין הסוגיות הבוערות במסגרת במשא ומתן, שעומד במרכז סכסוך העבודה, היא הקמתו של מוקד של החברה בתפן, שצפוי להיות מופעל על ידי עובדי קבלן והתכניות להקמתו נעשו מאחורי גבו של ועד העובדים.

עובדי כלל מחוץ לישיבת דירקטוריון החברה. מחזיק את המגפון יו"ר הועד רוני רז. מרץ 2017 (צילום: ועד העובדים בכלל ביטוח)
עובדי כלל מחוץ לישיבת דירקטוריון החברה. מחזיק את המגפון יו"ר הועד רוני רז. מרץ 2017 (צילום: ועד העובדים בכלל ביטוח)

עוד טענו בוועד כי ההנהלה דורשת ויתור של העובדים על הישגים שעוגנו בהסכם הקודם בחברה. כך, למשל, בעוד שהוועד דורש כי משכורת 13 תשולם גם לעובדי לדור ב',  בהנהלה דורשים כי דור א' יוותר על סעיף זה.

בנוסף, לטענת ההנהלה, הושגה כבר הסכמה עקרונית להעלאת שכר המינימום בחברה, אולם בוועד טוענים כי הסכמה זו לא באה לידי ביטוי בישיבות המשא ומתן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!