דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עדכונים שוטפים

מאבקי עובדים: עדכונים שוטפים / בית הדין אישר לעובדי אגד לשבות, ידחו את השביתה ללאחר החג

עדכונים שוטפים: אגד והעובדים ישובו למשא ומתן שימשך עד ה-18 לאפריל | ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בענף התעשייה ובקרב המעסיקים בדרום | עשרות עובדי NCR הפגינו במחאה על מבוי סצום במו"מ הקיבוצי

הפגנת עובדי אגד בירושלים (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
הפגנת עובדי אגד בירושלים (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).

עדכונים שוטפים ממאבקי העובדים המתקיימים השבוע

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

החל מהבוקר (שני) עיצומי הזדהות במשרד התחבורה

עובדי משרד התחבורה הצטרפו הבוקר (שני) לצעדי הסולידריות עם עובדי רשות השידור. כחלק מהצעדים: לא תהיה קבלת קהל במשרדי הרישוי, לא יתקיימו מבחני נהיגה מעשיים, לא יונפקו רישיונות על ידי רשות התעופה האזרחית ועל ידי רשות הספנות והנמלים, מפקחים לא ייצאו לשטח והשירות המטאורולוגי לא יעביר מידע לגורמים שמחוץ לשירות, לרבות תחזית מזג האוויר.

נזכיר כי צעדי ההזדהות בשירות המדינה שהחלו בשבוע שעבר, כללו כבר עיצומים ושיבושי עבודה ברשות המסים, רשות האכיפה והגבייה, משרד החקלאות, משרד הבינוי והשיכון, משרד הכלכלה והתעשייה והמשרד להגנת הסביבה

עובדי כלל ביטוח וההנהלה הסכימו על שיפור תנאי ההעסקה בחברה

לאחר שיחות מרתוניות שנערכו אל תוך הלילה, הגיעו יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח, רוני רז, ומנכ"ל החברה איזי כהן לשורה של הסכמות ביניים שישפרו את תנאי ההעסקה בחברה. זאת לקראת חתימה על הסכם קיבוצי חדש וכולל שיחול על כ-4,000 עובדי הקבוצה.

בין ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים: שכר המינימום בחברה יעלה ל-6,000 שקל החל מחודש אפריל, ויגדל בהתאם לוותק – 7,000 שקל לעובדים שצברו ותק של 10 שנים ומעלה, 8,000 שקל ל-20 שנה ומעלה ו-8,500 ל-30 שנה ומעלה. לצד זאת הוסכם על עלייה בשכר עובדי המוקדים, שבתוך שנה יעברו להיות עובדים חודשיים במקום שעתיים.

לאור ההסכמות יחזרו עובדי הקבוצה לעבודה כסדרה בכל רחבי הארץ.

עשרות עובדי NCR בישראל הפגינו הבוקר במחאה על תקיעות במו"מ

עשרות מעובדי חברת NCR (לשעבר ריטליקס) בישראל הפגינו הבוקר (שני) בכניסה למתחם ההיי-טק בצפון רעננה, במחאה על אי-התקדמותו של המו"מ מול הנהלת החברה להסכם קיבוצי ראשון. למרות הנכונות שמביעה נציגות העובדים לקידום הנושא ולפתרון הסוגיות שבמחלוקת, ההנהלה מציבה עמדות נוקשות ובלתי מתפשרות המעכבות את המשך קיומו של המו"מ המתקיים מזה שנה וחצי ללא התקדמות ממשית.

יו"ר הוועד ליאור טהר מסר: "אחרי שנה וחצי, הבנו שההנהלה לא באמת רוצה לנהל איתנו מו"מ. כל המהלכים שאנו עושים הם על מנת להביא בטחון תעסוקתי לעובדי החברה והסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי העסקתם. NCR זה הבית שלנו ואנחנו ניאבק כדי לקבל את זכויותינו".

חברת NCR עוסקת באספקה ובפיתוח של שירותים ממוחשבים לרשתות שיווק קמעונאיות בעלות היקפי פעילות גבוהים. הנהלתNCR  העולמית יושבת בארה"ב ובשלוחה הישראלית של החברה מועסקים כ-700 עובדים. התאגדות העובדים מלווה על ידי איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בראשות יקי חלוצי.

על רקע האיום לפיטורים בחיפה כימיקלים: הוכרז סכסוך עבודה

דובר ההסתדרות: על רקע האיום הממשי לפיטוריהם של אלפי עובדים במפעלי חיפה כימיקלים, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הכריז היום (שני) על סכסוך עבודה בענף התעשייה בישראל ובקרב המעסיקים בדרום.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר היום כי "הכוונה לסגירת הפעילות במפעלים, מאיימת על פרנסתם ועל גדיעת מטה לחמם של כ-2,000 עובדים ובני משפחותיהם, לפני חג הפסח, כבר בימים הקרובים. אני קורא לכל הצדדים לשנס מותניים ולהתכנס לשם מציאת פתרון אמיתי שימנע את אבדן מקומות העבודה".

עובדי ועובדות רשות השידור לא לבד

נמשכים צעדי הסולידריות שנוקטים עובדים בשירות המדינה לאות הזדהות עם עובדי רשות השידור: מחר (ג') יינקטו צעדי הזדהות במשרד החינוך. במסגרת העיצומים לא יינתן מענה טלפוני ולא תתקיים קבלת קהל.

עובדי משרד הרווחה יצטרפו מחר צעדי הסולידריות עם עובדי רשות השידור

נמשכים צעדי הסולידריות שנוקטים עובדים בשירות המדינה לאות הזדהות עם עובדי רשות השידור.

כחלק מצעדי ההזדהות, עובדי משרד החינוך נקטו היום בעיצומים. מחר (ד') יינקטו צעדי הזדהות במשרד הרווחה. במסגרת העיצומים לא יהיה מענה טלפוני ולא יינתן שירות בלשכות הרווחה ברחבי הארץ.

צעדי ההזדהות בשירות המדינה, אשר החלו בשבוע שעבר, כללו כבר עיצומים ושיבושי עבודה ברשות המיסים, רשות האכיפה והגבייה, משרד החקלאות, משרד הבינוי והשיכון, משרד הכלכלה והתעשייה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד התחבורה.

בשבוע שעבר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הכריז על סכסוך עבודה שבמסגרתו ההסתדרות דורשת להגן על תעסוקתם של עובדי רשות השידור, לבטל את תופעת עובדי הקבלן בתאגיד ולמחות כנגד תקינה חסרה בתאגיד שמטרתה להימנע מהעסקת עובדים בהתאם להתחייבויות. בכפוף לסכסוך, ההסתדרות וציבור העובדים יוכלו להרחיב את צעדי ההזדהות עם עובדי רשות השידור לכלל מקומות העבודה במגזר הציבורי, לרבות לשכות התעסוקה וסניפי הביטוח הלאומי.

בית הדין אישר לעובדי אגד לשבות: השביתה תחל לאחר החג

בדיון שהתקיים היום (רביעי) בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, בית הדין התיר את זכות השביתה לעובדי אגד. ועד עובדי אגד וההסתדרות הסכימו להצעת בית הדין לדחות את השביתה ל-18 באפריל, מתוך התחשבות בציבור הנוסעים בתקופת החג.

השופטת אסנת רובוביץ-ברכש הורתה לצדדים לשבת למו"מ רציף ואינטנסיבי בכל הנושאים שבמחלוקת, כאשר מו"מ זה, יתקיים במנותק מהסכם הסובסידיה. אם לאחר המשא ומתן לא יגיעו להסכמות ויכלו ליישם אותם בפועל, ההסתדרות תהיה רשאית להתחיל בצעדים ארגוניים החל מה-18 באפריל.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר: "אני שמח שבית הדין אפשר לעובדים לממש את זכות השביתה, תוך יצירת איזון בין ניהול מו"מ, מניעת הפגיעה בנוסעים במהלך החג ומימוש זכות השביתה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!