דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המטה ללוחמה בטרור

לקראת החגים / המטה ללוחמה בטרור פרסם תמונת מצב של אזהרות המסע

זאת לקראת רצף חגי האביב שלדברי ההודעה ") עלולים להוות מטרה לגורמי הטרור למימוש פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים" | אין מדובר פרסום אזהרות מסע חדשות, אלא שיקוף תמונת המצב העדכנית, למעט תיקוף אזהרת המסע לסיני

מטוס אל על ממריא (צילום: משה שי \ פלאש90)
מטוס אל על ממריא (צילום: משה שי \ פלאש90)

המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה פרסם היום (שני) אזהרות מסע לקראת רצף חגי האביב – חג הפסח, 10-17 באפריל; יום העצמאות, 2 למאי; ל"ג בעומר 13-14 למאי; וחג שבועות 30-31 למאי. על פי הודעת המטה, תאריכים אלו עלולים להוות עלולים להוות מטרה לגורמי הטרור למימוש פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים בחו"ל. עוד הדגישה הודעת המטה, כי לא מדובר בפרסום של אזהרות חדשות, אלא בשיקוף תמונת המצב הנוכחית וכי "האזהרות מבוססות על מידע מוצק ומהימן, אשר משקף איום ממשי, בהסתמך על תמונת המודיעין, לתקופה הנתונה". האזהרות נוגעות ל-34 מדינות ועשרה חבלי ארץ.

על פי הערכת המטה ללוחמה בטרור, תקופה הנוכחית יש מוטיבציה גבוהה למימוש פיגועי טרור ברחבי העולם של גורמי ג'יהאד עולמי, בראשם דאע"ש וגורמים הפועלים בהשראתו, בדגש על מדינות המזרח התיכון הסמוכות לאזורי הלחימה: תורכיה, ירדן, מצרים, להן יש אזהרת המסע, ומדינות המערב ושאר העולם בדגש על: רוסיה, צרפת, בלגיה, גרמניה, הודו וארה"ב, זאת נוכח המגננה בה נתון דאע"ש בסוריה ועיראק.

סטאטוס עדכני של אזהרות מסע – מרץ-אפריל 2017 (נתונים: משרד ראש הממשלה, גרפיקה דבר ראשון)
סטאטוס עדכני של אזהרות מסע – מרץ-אפריל 2017 (נתונים: משרד ראש הממשלה, גרפיקה דבר ראשון)

אזהרת מסע מיוחדת פורסמה, כאמור, לגבי חצי האי סיני. זאת, על רקע פעילות מתעצמת של "מחוז סיני" של דאע"ש בחודשים האחרונים, וכן נוכח עליית המדרגה בפעילותו כולל כנגד ישראל, עולה איום חמור ועדכני למימוש פיגועי טרור כנגד תיירים בסיני, לרבות ישראלים, בטווח הזמן המידי.

על כן, המלצת המטה היא להימנע בתוקף מכל ביקור, ולשוהים שם לצאת לאלתר. כמו כן, נבקש ממשפחות הישראלים השוהים שם, ליצור עמם קשר ולעדכנם באזהרות המסע. אזהרת המסע הינה ברמת האיום החמורה ביותר (רמה 1) – רמת איום קונקרטי גבוה מאוד.

 

המטה ללוחמה בטרור קורא לתיירים הישראלים לגלות ערנות מוגברת במהלך השהייה בחו"ל, בזמן שהייה במוקדים אזרחיים הומי אדם, דוגמת אלו שמהווים יעדים לפיגועים של המדינה האסלאמית, בכללם: מוקדי תיירות, אצטדיוני ספורט, אתרי תרבות, מרכזי קניות ובילוי, בתי מלון שדות תעופה ויעדי תחבורה ציבורית.

באפריקה נמשך האיום לפיגועים נגד יעדים מערביים ובכללם גם כנגד יעדים ישראליים (בדגש על אנשי עסקים, חברות ישראליות, אזורי תיירות ומרכזי קניות), כלהלן: דאע"ש ואל קאעידה – דגש מיוחד לתוניסיה (ובפרט הילולת רבי שמעון בר-יוחאי בג'רבה תוניסיה, הצפויה להתקיים בל"ג בעומר, 14 במאי) ולמרוקו; מצד ארגון "בוקו חראם"- בניגריה, קמרון, צ'אד וניג'ר; ומצד ארגון "אל שבאב הסומאלי"- בדגש על קניה;

עוד הדגישה ההודעה כי חל איסור נסיעת ישראלים למדינות אויב- סוריה, עיראק (בכלל זה כורדיסטן), איראן, לבנון, תימן וערב הסעודית – על פי החוק למניעת הסתננות. כמו גם על הגעה למדינות הסמוכות, הגובלות עם מדינות אלו ולאזורי לחימה לאור חשש גובר מאיום החטיפה. ניתן להתעדכן בכלל אזהרות המסע

ניתן להתעדכן בכלל אזהרות המסע באתר האינטרנט של המטה לביטחון לאומי (www.nsc.gov.il), בעמוד הפייסבוק של "המטה ללוחמה בטרור- אזהרות מסע", ולשאלות ותשובות ניתן לפנות לטלפון: 03-5486042/3/4.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!