בית הדין קבע כי עובדי אגד יוכלו לשבות החל מה-18 באפריל, במידה ולא יגיעו להסכם עם הנהלת אגד, וכן – במידה והסכם כזה לא ייושם בפועל בשל אי חתימת הסכם הסובסידיות עם המדינה. ההחלטה ניתנה לאחר ששני הצדדים הסכימו למתווה אשר הוצע על ידי השופטת אסנת רובוביץ'. בין היתר הסכימו ועדי העובדים וההסתדרות שהשביתה תדחה, במידה ויהיה בה צורך, ללאחר חג הפסח.

הצדדים הסכימו כי עד למועד זה יתנהל מו"מ אינטנסיבי ומהותי על כל המחלוקות ביניהם, אשר יתנהל בנפרד מהמו"מ שמנהלת הנהלת אגד מול המדינה על הסכם הסובסידיות. בהסכם שינסו להגיע לחתימתו יצויין במפורש כי הוא תלוי בהסכמת המדינה בהיבט התקציבי למכלול עלויותיו. במידה ולא יצליחו הצדדים להסכם, או לחילופין שהמדינה לא תסכים לו – יוכלו העובדים לשבות, תוך מתן התראה של 72 שעות מראש. בית הדין דרש שכל הצדדים, ובכללם המדינה, יעשו מאמץ על מנת לקדם את המו"מ ולהגיע להסכמות.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר: "אני שמח שבית הדין אפשר לעובדים לממש את זכות השביתה, תוך יצירת איזון בין ניהול מו"מ, מניעת הפגיעה בנוסעים במהלך החג ומימוש זכות השביתה".

שר התחבורה ניסה לצייר לאורך המשבר כולו את סכסוך העבודה שהכריזו עובדי אגד ככלי בידיה של הנהלת החברה במאבקה לחתימת הסכם הסובסדיות. כעת ההחלטה הנוכחית משאירה מבחינות רבות את הכדור בידיה של המדינה. אומנם היא אינה חייבת לחתום על הסכם הסובסידיות עד למועד בו יוכלו העובדים לשבות, אולם על מנת למנוע שביתה תהיה חייבת לכל הפחות להתחייב להסכמות שיגיעו אליהם ההנהלה והעובדים באשר לזכויותיהם.

עובדי אגד נאבקים לעדכון טבלת השכר שלהם. המצב כיום הוא שהשכר בכלל חברות התחבורה הציבורית עלה ל-39 שקלים לשעה, ולכן לעובדים אין כל סיבה להיענות לכל דרישה נוספת מצד הנהלת החברה – כשהם יכולים פשוט לדלג בין החברות השונות. בועד העובדים מעוניינים ליצור אופק קידום שכר על פי ותק לנהגי החברה, עם תוספת של כאחוז בשנה, במטרה להגביר את נאמנות העובדים לחברה.