דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בתמוז תשפ"ו 26.06.26
24.1°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 24.1°תל אביב
  • 23.7°חיפה
  • 23.5°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 28.2°אילת
  • 22.3°טבריה
  • 18.6°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות לאוצר: "לא נקבל מתווה פיצויים שיפגע בשכרם של העובדים"

ארנון בר-דוד שיגר מכתב לשר סמוטריץ' ויו"ר ועדת הכספים גפני, בדרישה לכונן מנגנון תשלום שכר לעובדים שנעדרו בשל הנחיות פיקוד העורף, וקרא לתת מענה למי שעבודתם או מקום מגוריהם נפגעו

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: יונתן זינדל, תומר נויברג/פלאש90)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: יונתן זינדל, תומר נויברג/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, שיגר היום (שלישי) מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' וליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בו הביע את התנגדותו הנחרצת לכל מתווה פיצויים שיביא לפגיעה בעובדים בעקבות ימי הלחימה: "ההסתדרות בראשותי לא תקבל מתווה פיצוי שמשמעותו שעובדים שהתעוררו למבצע צבאי, ופעלו בהתאם להנחיות פיקוד העורף, יספגו הפחתות בשכרם בגין הימים שנאלצו להיעדר ממקום העבודה".

בר-דוד הזהיר כי ככל שלא יגובש מתווה פיצויים הולם לעובדים, החשש הוא שהמסר שיתקבל אצל אזרחים מהמדינה, הוא "שכדי לקיים את משפחותיהם, אין להם ברירה אלא להפר את הוראות פיקוד העורף ולצאת לעבוד תוך כדי סיכון לחייהם", ובכך לדבריו ייווצר משבר אמון חמור בין הממשלה לציבור אותו היא מייצגת.

"ההסתדרות בראשותי תעמוד על כך שכל מתווה שיגובש, יידרש לכלול מנגנון לתשלום שכר לעובדים שנעדרו מעבודתם עקב הנחיות פיקוד העורף", כתב בר-דוד וקרא לתת מענה ייחודי גם לעובדים שמקומות עבודתם או מגוריהם נפגעו, ולעובדים שכניסתם לארץ נמנעה עקב סגירת השמיים.

"זה למעלה משנה וחצי שההסתדרות וציבור העובדים שהיא מייצגת, נוהגים באחריות, נכנסים מתחת לאלונקה, תורמים ימי הבראה, ומבינים את גודל השעה. יחד עם זאת, לא נקבל מתווה שמשמעותו פגיעה באנשים שעשו את הדבר הנכון", כתב וחתם את מכתבו בקריאה לממשלה לפעול בשיתוף פעולה עם השותפים החברתיים: "אני קורא לכם לפעול מתוך תחושת אחריות וסולידריות הדדית, על מנת לגבש מתווה שייתן מענה הולם ומספק הן למעמד העובדים והן למגזר העסקי, שכן המשק הישראלי – חוסנו, צמיחתו ושגשוגו – תלויים בהם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!