בעקבות הערכת מצב מבצעית שהתקיימה אתמול (חמישי) בראשות הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר, צה"ל עדכן את גרף הלחימה וממנו נגזרו גם זימונים חדשים למילואים. בהודעת הצבא נמסר כי הדיון כלל התאמות לגרף הפעולה של הכוחות הסדירים והמילואים, תוך התחשבות בעומס המצטבר על המשרתים לאחר כ-20 חודשי לחימה.
"בהתאם לעדכון הגרף, נשלחו זימונים מעודכנים למשרתי המילואים באמצעות חייגן", נמסר. עוד הוסיפו כי הצבא "מקיים הערכת מצב שוטפת על מנת לבחון הקלות בעומסים למשרתי המילואים".
בצה"ל הדגישו כי הם "מודעים למשמעויות הנובעות מטווח ההתראה הקצר, מבינים את המורכבויות עבור המשרתים ובני משפחותיהם", אך ציינו כי מדובר בצורך מבצעי. "צה"ל מוקיר את משרתי המילואים ומשפחותיהם, הפועלים במסירות ובהקרבה ומביע הערכה עמוקה לתרומתם הרבה לביטחון המדינה", לשון ההודעה.
לאור הפעלת כוחות המילואים במהלך חודשי הקיץ, אגף כוח האדם גיבש תוכנית תמיכה למשפחות, הכוללת סבסוד קייטנות, שירותי בייביסיטר ואירועי הפוגה. זאת בנוסף למעטפת שירותים נוספת שהופעלה עם פרוץ המלחמה וממשיכה להתעדכן בהתאם לצורך.