דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ליגת אתנה: אשדוד ניצחה את הרצליה ורמת חן עלתה ליתרון מול חולון

במשחקי חצי הגמר שהתקיימו אתמול (ה) ניצחה מכבי אשדוד את הרצליה וגברה עליה בסדרה (0:3) | מכבי רמת חן ניצחה את אליצור חולון ועלתה ליתרון בסדרה (1:2)

מכבי אשדוד ניצחה את בנות הרצליה (צילום: איגוד הכדורסל).
מכבי אשדוד ניצחה את בנות הרצליה (צילום: איגוד הכדורסל).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אתמול (חמישי) התקיימו משחקי חצי הגמר של ליגת אתנה בכדורסל נשים. מכבי בני אשדוד ניצחה באולמה הביתי את קבוצת בני הרצליה 60:83 וגברה עליה בסדרה (0:3). במקביל, בסדרה המקבילה ניצחה מכבי רמת חן אחרי משחק מותח וקשה את קבוצת אליצור חולון בתוצאה 65:75 ועלתה ליתרון (1:2) בסדרה. ביום שני תגיע הסדרה למגרשה הביתי של חולון שתנסה לנצח ולהשוות את הסדרה.

מכבי בנות אשדוד 83 – בנות הרצליה 60 (0:3)

כצפוי מכבי אשדוד האלופה בשלוש השנים האחרונות מביסה את בנות הרצליה. הרצליה, שלפני הסדרה קיוותה שהשנה היא תצליח להוות יריבה ראויה לאלופה, התאכזבה לסיים את העונה בסוויפ, אחרי 3 תבוסות כואבות. הרבע הראשון עוד נפתח בצורה שוויונית והרצליה אפילו הייתה ביתרון 15:8 בתחילת המשחק, עד הרגע ששחקניות אשדוד נכנסו לעניינים. אשדוד חיזקו את ההגנה ושיחקו בצורה מסודרת יותר בהתקפה. הפער רק הלך וגדל כאשר המחצית הסתיימה ביתרון של 20 נק' (47:27) לזכות אשדוד. במחצית השנייה השחקניות של בני הרצליה עלו עייפות ובעיקר חסרות אמונה ונראה שנשברו מנטלית. באשדוד בעיקר שמרו על היתרון הגדול וחילקו דקות מנוחה לקראת סדרת הגמר השמינית ברציפות אליה העפילה. אשדוד נהנתה מיום נהדר מהשדה עם חמישים אחוז קבוצתיים ומשחק קבוצתי עם 23 אסיסטים. לצערה של אשדוד הכוכבת הגדולה שלה טיפאני ג'קסון הורחקה במהלך המשחק אחרי ששלחה מרפק לשחקנית בני הרצליה. בהרצליה הכוכבת הגדולה טיילור היל, כוכבת WNBA מקבוצת וושינגטון מיסטיקס, היתה היחידה שתפקדה וכמובן שזה לא הספיק מול המכונה המשומנת של מאמן אשדוד, עדן ענבר. כעת, באשדוד יקוו שחולון תעשה מהפך והיא זאת שתפגוש אותם בסדר הגמר כדי לקבל את יתרון הביתיות. אם רמת חן תעלה לגמר כצפוי, יתרון הביתיות יהיה שייך לה, בגלל שרמת חן סיימה ראשונה בליגה בעונה הסדירה.

קלעו:

מכבי אשדוד: טיפאני הייז 22 נק', טיפאני ג'קסון 13, טיאה פרסלי ואריקה ווילר 10 כ"א, שי דורון 9, רוני בן נון 7, נעמה שפיר 5, קטיה לווצקי וג'נפר פליישר 2 כ"א.

לבנות הרצליה: טיילור היל 18, קשיה המפטון 14, אימני סטפורד 13, ליעד סועץ קרני8,  אופיר בנט 7, נופר שלום 3.

מכבי רמת חן 75- אליצור חולון 65 (1:2)

במשחק המרכזי מכבי רמת חן מזיעה ועובדת קשה מול אליצור חולון ומצליחה לעלות ליתרון חשוב. אבל הרגע הכי חשוב בהתמודדות בכלל היה לא קשור לתוצאות המשחק, כאשר בדקה האחרונה של המשחק ה-MVP של הליגה צ'לסי הופקינס נפלה במהלך התקפה על הפרקט ואחזה את הברך בכאבים. לא ברור עדיין אם הפציעה רצינית ובמכבי רמת חן יחכו לתוצאות הבדיקות ויקוו לחדשות טובות. אם הפציעה חמורה והשחקנית הנהדרת גמרה את העונה, זאת תהיה מכה אנושה לרמת חן ויהיה קשה לראות את הקבוצה הנפלאה הזאת מצליחה לזכות באליפות ללא הכוכבת שלה.

אליצור חולון הגיעה מוכנה ונלחמה מהפתיחה בהגנה ובהתקפה. רמת חן התקשתה ברבע הראשון למצוא מענה בצד ההגנתי למרקל ווקר והרבע הראשון הסתיים ביתרון 21:16 לזכות חולון. רמת חן הרגישה שחולון מצליחה להפתיע אותה שוב בביתה והבינה שהפסד ביתי נוסף בסדר יהרוס את כל מה שנבנה במהלך העונה. ברבע השני מרקל ווקר מחולון הסתבכה בבעית עברות וירדה לספסל. רמת חן ניצלה את העדרותה ובעזרת דקות מעולות של דניאל אדמס ודניאל דיאמנט העבירה את ההובלה ופתחה יתרון קטן שנשמר עד סוף המשחק. דניאל אדמס הייתה מעולה מתחת לסל של חולון וחברותיה דאגו להעביר אליה את הכדורים לתוך הצבע, כאשר רמת חן נהנת גם ממשחק מעולה של צ'לסי הופקינס שסיימה עם טריפל דאבל אדיר 14 נק', 20 רב' ו-11 אס'.

קלעו:

מכבי רמת חן: דניאל אדמס 23 נק', דניאל דיאמנט 15, צ'לסי הופקינס 14, בריה הולמס11, שירן צעירי 7, אליסה בארון 5.

אליצור חולון: מרקל ווקר 18, אנטוניה נינג'פה ואלכסיס הורנבקל 16 כ"א, נעה זליבנסקי 7, אורטל אורן 5, מורן ספיר 3.

 

רועי איזנברג מאמן אליצור חולון אמר בסיום המשחק כי "התחלנו טוב, סגנון המשחק היה שלנו. העבירה השלישית של מרקל לגמרי הוציאה אותנו מהמשחק. עברנו להרכב נמוך, שירה עברה להרכב עוד יותר גבוהה. בסופו של דבר זה נתן להם את היתרון של שבע נקודות במחצית. אני גאה בבנות שעד הדקה האחרונה המשכנו לשחק. ביום שני נבוא כדי לאזן את הסידרה הזאת, בשביל זה אנחנו פה"

שירה העליון מאמנת מכבי רמת חן אמרה "ידענו לעשות סטאפ אפ ברמת האגרסיביות, ברמת ההגנה וברמת ההתקפה. יש קבוצה טובה ברמת חן, עשינו קאמבק ממינוס אחד שזה יפה שלעצמו. אנחנו אחרי זכייה בגביע, הדרך שלנו עוד ארוכה. אני גאה בשחקניות על מה שהן עושות. הן מחוברות וזה מה שחשוב"

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!