דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / חצאי הגמר כדורעף גברים: ארבעה ימים שאפשר לצלם עליהם סרט הוליוודי

מכבי ת"א הוכיחה שהיא ראויה לתואר האליפות עם רעב לניצחון | מכבי הוד השרון עשתה את הבלתי ייאמן וניצחה את האלופה המכהנת בארבע שנים האחרונות

רגע הניצחון של מכבי מוסינזון הוד השרון (צילום איגוד הכדורעף).
רגע הניצחון של מכבי מוסינזון הוד השרון (צילום איגוד הכדורעף).
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

זה הזמן לסכם את סדרות חצאי הגמר בפלייאוף הישראלי של כדורעף הגברים בארץ, מסדרת משחקים שהסתיימה בדיוק כמו שכולם ציפו עד סדרה שהסתיימה באופן שאף אחד לא ציפה, אולי חוץ מהשחקנים המנצחים עצמם.

חצי גמר ראשון

הפועל כפר סבא – מכבי תל אביב 2-0: מכבי תל אביב הוכיחה לכולם שהיא ראוייה השנה לתואר האליפות, הקבוצה שפיספסה בשנה שעברה את מעמד גמר הפלייאוף הגיעה השנה רעבה ומוכנה לישורת האחרונה. הפועל כפר סבא לעומתה נשארה עם המחמאות על עונה מכובדת וטובה, וטעם מעט חמוץ.

הקבוצה בצהוב שלטה במשחק הראשון וניצחה אותו בקלות 3-0 במערכות (18:25, 17:25, 22:25) ,כאשר המאמן המפסיד גל גלילי צוטט אומר "לא הגענו למשחק ומכבי שיחקו מצויין. אנחנו צריכים לעשות חשבון עם עצמנו לקראת ההמשך". במהלך המערכה הראשונה נפצע השחקן ז'ואאו מה שהקשה עוד יותר על ה"השארות במשחק."

והחשבון נעשה. למשחק השני הגיעה כפר סבא עם סלבה בצ'קלה, סבה דבש, ווסילי פוילוב, חדה יותר ומוכנה יותר, ורק חוסר ריכוז מצידה במערכה החמישית והקובעת אפשר לתל אביבים ניצחון דחוק אך מתוק.

הקבוצה בצהוב המשיכה לגלות לאוהדי הכדורעף את שחקן העתיד גיא גניס הצעיר שרק משתבח עם הזמן ובכל הבעת אמון של המאמן זוהר בר נצר, ויחד עם אנג'לקו צ'וק, ליאו דוס סנטוס ומרק פלוטיזר ניצחו במשחק 3:2 (20:25, 25:19, 15:25, 25:19, 15:10) והעפילו לגמר עף.

שחקני מכבי תל אביב לוחצים ידיים לשחקני הפועל כפר סבא לפני המשחק (צילום: איגוד הכדורעף).
שחקני מכבי תל אביב לוחצים ידיים לשחקני הפועל כפר סבא לפני המשחק (צילום: איגוד הכדורעף).

הפועל מטה אשר- מכבי הוד השרון 2-0: על סדרה כזאת אומרים נוקאאוט בסיבוב הראשון.

מעטים האמינו ביכולת של הרביעית בסיום העונה הסדירה – מכבי הוד השרון – לנצח את את המקום הראשון ואת האלופה המכהנת בארבע שנים האחרונות – הפועל מטה אשר.

הקבוצה של אבישי טרייבנד הבינה שאין לה מה להפסיד, ובשבילה עצם החזרה למעמד חצי הגמר לאחר הפסקה של שנה היא בגבול רמת הציפיות. הקבוצה שברבע הגמר עברה את הקבוצה עם השם הכי ארוך במזרח התיכון מנשה/חדרה/עמק חפר, ידעה שהניצוץ שיאפשר הפתעה בסדרה הוא לנהל קרב עיקש על המגרש בנעמן ואז, אולי, יהיה אפשר לפנטז על עלייה לגמר, וכך היה.

במשחק הראשון הקבוצה מהוד השרון יצאה מהאולם בנעמן כשהגשתה על העליונה ולאחר מותחן ניצחה 3-2 (26:24, 15:25, 18:25, 25:21, 15:12) בסיכום המערכות! את המנצחים הוביל פיליפה מריאנו וקווין פוייר, אשר ידעו לנצל את חוסר הריכוז של המארחת ותת נקודות מכריעות במאני טיים.

מכבי מוסינזון הוד השרון מנצחת את מטה אשר ועולה לסדרץ הגמר (צילום איגוד הכדורעף).
מכבי מוסינזון הוד השרון מנצחת את מטה אשר ועולה לסדרץ הגמר (צילום איגוד הכדורעף).

את מטה אשר הובילו השחקנים ג'יאן אורטיז ואיליה גולדרין.

נעם כץ מאמן מטה אשר צוטט אומר בסיום: "מכבי הוד השרון שיחקו טוב, נצטרך לעשות את ההתאמות למשחק הבא".

זום אין קצר מראה לנו שמטה אשר לקחה דאבל בכל עונה בארבע השנים האחרונות. זה דבר מאוד מאתגר להמשיך להיות ברעב ומחוייבות כזאת למשך זמן ארוך במיוחד כשברקע ישנם חילופי זרים ופציעות. כץ ידע בדיוק למה הוא מתכוון. פתאום מצאה עצמה הקבוצה מהצפון בקרב של שנה שלמה באולם מוסינזון בהוד השרון.

המשחק השני היה הר געש, הלחץ של מטה אשר הורגש במיוחד במערכה השלישית כשהקבוצה שמטה יתרון של 15-8 בדרך להפסד  25-22.

משחק טוב של סטס נביאדומסקי וג'יאן אורטיז לא הועיל לאלופה היוצאת בעוד בצד המנצח המשיכו המובחרים של אבישי טרייבנד להנות מהחוויה. הקבוצה בהובלת פליפה מריאנו, קווין פוייר, זיו גוטמן ואמיר דהן ניצחה במשחק 2:3 (25:17, 24:26, 22:25, 25:15, 12:15) וכך בסדרה כולה. אלו היו ארבעה ימים שבקלות אפשר לצלם עליהם סרט הווליוודי.

נועם כץ מאמן מטה אשר אמר בסיום: "אנחנו מסיימים חמש עונות עם תשעה תארים ואני מסתכל על זה בסיפוק רב." המאמן המנצח לא זלזל ביריבו גם בסיום המשחק ואמר: "אני מלא הערכה לנעם כץ ומטה אשר/עכו על המשחקים.

ועכשיו מצאו עצמם ההוד השרונים בסדרת הגמר ועוד עם יתרון הביתיות!

מבלי ששמנו לב נולד לנו גמר בין שתי האלופות האחרונות שהיו בליגה לפני עידן הפועל מטה אשר, יש היגידו סימובלי, יש היגדו היגיון חילופי הדורות, ויש מי שימתינו בסבלנות ליום שישי הקרוב בצהריים, רגע לפני כניסת השבת למשחק הראשון בגמר הפלייאוף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!