דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

צבא וביטחון / מערכת ההגנה מטילים "שרביט קסמים" (קלע דוד) נכנסה לפעולה

המערכת המיועדת ליירוט טילים בטווח בינוני מצטרפת למערכת כיפת ברזל ולמערכת חץ בשמירה על המרחב האווירי של מדינת ישראל. ראש הממשלה: "כושר ההמצאה של אנשינו ורוח הקרב של חיילינו מכפילים את כוחנו "

ניסוי מוצלח של שרביט הקסמים (צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון).
ניסוי מוצלח של שרביט הקסמים (צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

אתמול (ראשון) הוכנסה לשירות המבצעי באופן רשמי מערכת "קלע דוד", לשעבר שרביט קסמים, בטקס חגיגי בבסיס חיל האוויר חצור בנוכחותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ,שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט ומפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל.

מערכת קלע דוד, אשר פותחה במשותף על ידי רפאל – מערכות לחימה מתקדמות הישראלית וריית'און (Raytheon) האמריקנית, היא למעשה חוליה אחת מבין שלושת החוליות המספקות הגנה אווירית על מדינת ישראל . השיכבה הראשונה, כיפת ברזל, משומשת לרקטות בטווח קצר, קלע דוד היא השכבה השנייה לטווחים בינוניים – ארוכים ומערכת חץ 2, 3 שנחנכה בתחילת השנה משומשת לטווחים ארוכים. פרט לכך קיימות גם סוללות הפטריוט שמיועדות להפיל מטוסי אויב מאוישים ובלתי מאוישים.

ניסוי מוצלח של שרביט הקסמים (צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון).
ניסוי מוצלח של שרביט הקסמים (צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון).
ניסוי מוצלח של שרביט הקסמים (צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון).
ניסוי מוצלח של שרביט הקסמים (צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון).

מערכת קלע דוד אושרה ב-2007 על ידי שר הביטחון דאז אהוד ברק לפיתוח, ויעודה העיקרי הוא לתת מענה לטילים שבידי חיזבאללה ובעתיד גם לטילים גדולים יותר שבהם מצטייד חמאס. בנוסף לתפקיד ההגנה מפני רקטות וטילים, צפויה מערכת "קלע דוד" להצטרף לטילי הנ"מ MIM-23 הוק וסטינגר. לטענת המפתחים, מערכת קלע דוד תהיה מסוגלת ליירט גם טילי שיוט וכלי טיס היות שיש לה מיירט מהיר ומתמרן מאוד, מה שמאפשר לה להשמיד את המטרה בפגיעה ישירה, ולא רק באמצעות פיצוץ בקרבתה.

ראש הממשלה אמר אתמול כי "יש כאן טכנולוגיה פורצת דרך וישראל ממשיכה להוביל בעולם בתחום זה. כושר ההמצאה של אנשינו ורוח הקרב של חיילינו מכפילים את כוחנו מול אויבנו והם מאפשרים לנו לא רק להגן על העורף, אלא להשיג ניצחון בקרב. אני מייחס חשיבות גדולה מאוד ליכולתנו להגן על העורף. הוכחנו את זה בהקצאת אמצעים, בייצור מיירטים ובאמצעים אחרים.

עוד הוסיף, "עם כל החשיבות שאני מייחס ליכולת ההגנה שלנו, אני חוזר ומבהיר, המבקש להכותנו יוכה. המאיים על קיומנו ישים עצמו בסכנת קיום. דוד ניצח את גוליית בשילוב תעוזה בלתי רגילה וכושר המצאה בלתי רגיל. אנחנו מכירים את האמירה 'המעז מנצח'. כעם עתיק וחפץ חיים אנו ממשיכים לצעוד בדרכו של דוד המלך: חרב בידינו, קלע דוד בשמנו וסמל המגן דוד על דגלנו. נצרף עצמה לרוח ונבטיח את נצח ישראל".

שר הביטחון ליברמן אמר כי מערכת 'קלע דוד' תאפשר להתמודד עם האיומים מסביב למדינת ישראל. "כשמסתכלים על מפת העולם רואים סיכה קטנה הנקראת מדינת ישראל. סביבנו 58 מדינות מוסלמיות, עם אוכלוסיה כוללת 1.6 מיליארד איש, משתרעות ממזרח התיכון עד אינדונזיה ועד קירגיסטן במרכז אסיה", אמר ליברמן. "אני כל פעם שואל את עצמי איך אפשר להתמודד עם זה ועם חימוש של 220 מיליארד דולר רק ב-2016, לא כולל איראן, ונותן תשובה: יש רק דרך אחת – חזון, גאווה וביטחון. וכל הדברים האלו, כל המושגים האלו משולבים בפרויקט הזה".

ליברמן ציין כי מדובר במערכת שאין לה שום תחליף ואי אפשר לקנות אותה בשום מקום אחר בעולם. "זה גם כמובן משלב את כל הידע, כל היכולת האינטלקטואלית שלנו ושל הפרטנרים שלנו בארה"ב. כמובן שלכל זה צריך להוסיף את אנשי הביטחון המעולים שלנו, אנשי חיל האוויר ואנשי ההגנה. השילוב הזה יאפשר לנו לתת תשובה לכל אלו שמנסים לפגוע בנו ולהשמיד אותנו, ולצערי יש כאלו עדיין בעולם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!