דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כדורסל כסאות גלגלים: איל"ן ספיבק רמת גן לוקחת אליפות ומשלימה לדאבל

לאחר שניצחה אתמול את בית הלוחם בחיפה, החזירה הקבוצה את צלחת האליפות למועדון לאחר 20 שנה. שחקן הקבוצה עידו שקורי: "במהלך העונה היינו אנדרדוג. ההרגשה לזכות בדאבל מדהימה"

קבוצת איל"ן רמת גן זוכה באליפות(תמונה באדיבות המצולם)
קבוצת איל"ן רמת גן זוכה באליפות(תמונה באדיבות המצולם)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

איל"ן ספיבק רמת גן זכתה אמש באליפות המדינה בכדורסל כיסאות גלגלים, עם ניצחון 42:46 על קבוצת בית הלוחם בחיפה, שהביא אותה לניצחון 0:3 חלק בסדרת הגמר. כך השלימה הקבוצה דאבל לאחר הזכייה בגביע המדינה, גם מול חיפה, כשלאחר נצחונה אמש מחזירה לעצמה הקבוצה את צלחת האליפות לאחר 20 שנים.

סדרת הגמר של ליגת העל בכדורסל בכיסאות גלגלים החלה בניצחון חוץ משכנע מאוד של איל"ן רמת גן 38:63 שהביא אותה למשחק השני במומנטום חיובי. מאמן הקבוצה והשחקן ליאור דרור קלע 19 נק' למנצחת, שי ברביבאי ועידו שקורי בלטו עם 12 נק' כל אחד.

במשחק השני שנערך באולמם, ר"ג כבר התקשו מול האלופה וגברו על בית הלוחם חיפה בתוצאה 45:49 לאחר משחק צמוד שהעלה אותם ליתרון מבטיח 0:2 בסדרה. בלטו ברמת גן: שי ברביבאי קלע 18 נק', ליאור דרור 14 נק', אצל החיפאים הרבו לקלוע:  דותן מישר 15 נק', לירן לוי 14 נק'.

במשחק השלישי שנערך אמש בחיפה, האלופים מחיפה ידעו שאסור להם לספוג הפסד נוסף בבית וקיוו שניצחון שלהם יפתח מחדש את הסדרה. מנגד האורחת ומחזיקת הגיע הטרייה הגיעה כש"ידה על העליונה" עם יתרון 0:2 והרבה תיאבון לזכות באליפות ההיסטורית.

המשחק נפתח בצורה שקולה עם שיווין 6:6 חמש דקות מהפתיחה לאחר סלים של ליאור דרור ועשהאל שאבו לזכות ר"ג שנענו בסלים של דותן מישר ולירן לוי מחיפה. לקראת סוף הרבע הראשון האורחים מרמת גן פתחו פער בזכות סל ועבירה של שאבו והתקפה מתפרצת של עידו שקורי בדקה אחרונה של הרבע שקבע יתרון 13:6 לר"ג.

האורחים המשיכו לשלוט במשחק גם ברבע השני והגדילו את הפער ל 17:6. עשהאל שאבו ושי ברביבאי היו חדים בהתקפה של רמת גן והיה נראה שלחיפה אין הרבה תשובות. לקראת סוף המחצית החיפאים התעוררו וצימקו את התוצאה ל24:14 לזכות רמת גן.

בפתיחת המחצית השנייה בית הלוחם ניסו לחזור למשחק, אבל ההגנה של רמת גן לא אפשרה להם להקטין את ההפרש. מחזיקת הגביע המשיכה לשלוט בקצב המשחק והיתרון צמח ל34:22 לר"ג בסיום הרבע השלישי.

כשהיה נראה שהמשחק כמעט גמור, שתי הקבוצות עלו לרבע הרביעי והאחרון, בית הלוחם חיפה פתחה את הרבע עם 4 נקודות של איתי אלימלך שהורידו את ההפרש ל-8 בלבד, האורחים השיבו בסלים משלהם, אולם שני סלים של דותן מישר מחיפה הורידו את היתרון של רמת גן ל43:38 פחות מ-2 דקות לסיום. רמת גן החטיאו ארבע זריקות מהקו ובצד השני מישר קלע סל ענק אחרי אסיסט של אלימלך שהוריד את הפרש ל-3 נקודות בלבד 43:40, דקה לסיום המשחק. חיפה רצו להשלים קאמבק מהסרטים אבל רמת גן לא נשברו וניצחו בסיום 46:42.

האלופה מחיפה נשארת רק עם המחמאות על הנחישות שהפגינו ברבע הרביעי. איל"ן רמת גן זוכים באליפות המדינה לאחר שלא עשו זאת מעונת 96/97 והם נראים כמו קבוצה שתיאבק על האליפות גם בשנים הבאות. בסוף החודש הקבוצה תטוס לטורקיה להשתתף באליפות אירופה.

קלעו לרמת גן: עשאהל שבו 20 נק', המאמן-שחקן ליאור דרור 11 נק', שי ברביבאי 9 נק' ועידו שקורי 8 נק'.

לבית הלוחם חיפה: דותן מישר 20 נק' ואיתי אלימלך 8 נק'.

שחקן רמת גן ונבחרת ישראל, עידו שקורי אמר לדבר ראשון: "ההרגשה לזכות בדאבל היא מדהימה! המועדון לא זכה באליפות כבר 20 שנה. בהתחלה נראינו אנדרדוג לאחר שהפסדנו לחיפה פעמיים במהלך העונה הסדירה וסיימנו במקום השלישי אך לקראת סוף העונה הקבוצה התחילה להתחבר והצלחנו לזכות בגביע ובאליפות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!