
עובדי מפעל המלט 'נשר' ברמלה נוקטים צעדים ארגוניים במחאה על כוונת ההנהלה להעביר פעילויות ליבה למיקור חוץ, תוך הפרה של הסכמי העבודה. הצעדים הארגוניים ננקטים החל מיום חמישי שעבר.
במסגרת הצעדים הארגוניים שננקטו עד כה, ועד העובדים מנע את כניסתם של עובדי הקבלן לחצר המפעל, והעובדים סגרו את שערי המפעל לשעות בודדות מדי יום. בינתיים לא ננקטו עיצומים הפוגעים בפעילות ייצור של המפעל.
הוועד מתנגד בין היתר להעברת פעילות השינוע של המחצבים המשמשים את המפעל לגורם חיצוני. העובדים מוחים גם על הגדלת השימוש בפסולת בכבשן הייצור, ללא שקיפות מספקת ביחס להשלכות האפשריות על בריאות העובדים.
יו"ר ועד העובדים ב'נשר' נתנאל אדחוח: "האחריות המלאה למניעת המשבר והחרפתו מוטלת באופן בלעדי על כתפי ההנהלה, שנקטה בצעדים חד צדדיים תוך הימנעות מדיאלוג עם הוועד. השקענו מאמצים כנים כדי לגשר על הפערים ולהגיע לפתרונות מוסכמים, ולצערי, פניותינו נדחו בזו אחר זו, תוך התעלמות מתמשכת מצד ההנהלה".
אדחוח קרא להנהלה לשוב לשולחן המו"מ "תום תקופת הצינון של סכסוך העבודה שהוכרז כדין". לדבריו, "הגיע הזמן להפסיק לדבר מעל ראשי העובדים – ולהתחיל לדבר איתם. ככל שההנהלה לא תתעשת, ותמשיך להפקיר את מערכת היחסים עם עובדיה, נפעיל את כל האמצעים שעומדים לרשותנו, ולא נהסס להרחיב את הצעדים הארגוניים".
מחברת 'נשר' נמסר: "לצערנו היו הבוקר עיכובים קלים בקליטת מספר משאיות בשערי המפעל, עקב התנהלות קלוקלת ומיותרת של מספר חברי ועד בודדים. האירוע הסתיים זה מכבר, והעבודה במפעל מתנהלת כסדרה. אנו מאמינים כי נציגות העובדים תדע להתנהל להבא בדרך נכונה לטובת המפעל, עובדיו המסורים ולקוחותיו הנאמנים".


