
"סליחה ילדה שלי שלא הצלחתי להחזיר את אבא עד היומולדת שלך", כותבת לישי לביא מירן אישתו של עמרי מירן שנחטף ב-7 באוקטובר, בעמוד הפייסבוק שלה אמש (שלישי) לקראת יום הולדת 4 של בתם רוני. "עוד כמה שעות תכבי את הנר על העוגה וכולנו נבקש את המשאלה הקבועה: שאבא יחזור מעזה".

"סליחה שחלק מהילדות שלך נלקחה ממך", כותבת לביא מירן, "סליחה שהיית צריכה להתבגר בשנייה אחת, לפני 22 חודשים. סליחה שאת צריכה לבכות מגעגועים לאבא ולפעמים גם לאימא. סליחה שבאותו היום התעוררת עם רובה מכוון לראשך. סליחה שאת זוכרת כל כך הרבה מאותו היום. סליחה שלפעמים אני שוכחת שאת רק בת 4. סליחה שלא הצלחתי להחזיר עדיין את אבא".
מוקדם יותר היום השחקן והקומיקאי ישראל קטורזה דיבר בוועדת החוץ והביטחון על החזרת החטופים: "דווקא כשיש כל כך הרבה מחלוקות יש דבר אחד שאין עליו ויכוח, כולם רוצים שהחטופים שלנו יחזרו הביתה".
"איך אני אמור להסתכל בעיניים של הבן שלי בן ה-10 ולהגיד לו שזה המקום הכי בטוח לגדול בו? אני יודע כמה זה מורכב, ברור לי שמי שמולנו אלה מחבלים רוצחים, ברור לי שלא רוצים שחמאס ישלוט ברצועה, אבל האזרחים האלה לא אמורים לשלם את מחיר המחדל", אמר קטורזה.
"החזרת החטופים זה הניצחון, לא ניצחון מלחמתי אבל ניצחון מוסרי. אני שואל את מקבלי ההחלטות, האם הייתם מקבלים את אותן החלטות אם הבן שלכם היה עכשיו בעזה?".

