דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פסח

פסח תשע"ז / הרבנות הראשית במיזם חדש: מכירת חמץ באינטרנט

במיזם החדש והחינמי תוכלו להסכים און-ליין למכירת החמץ הנמצא ברשותכם לידי הרבנים הראשיים לישראל, ואלו ביום ראשון הקרוב ימכרו אותו כמיטב המסורת לשאינו יהודי | ברבנות הראשית מדגישים כי עדיין המכירה ישירות לרב, עדיפה

תליית פשקווילים בירושלים, הקוראים למכירת חמץ, 2008 (תמונה: גיל יערי פלאש90)
תליית פשקווילים בירושלים, הקוראים למכירת חמץ, 2008 (תמונה: גיל יערי פלאש90)

היהודים עושים בימים האלו הרבה כדי לזכור את היציאה מבית עבדים בלא כלום, אל מדבר הבחירה בו קיבלנו את עשרת הדיברות ונהיינו לעם, אחד החשובים בהם הוא ההתנקות מהחמץ. לצד איסורי האכילה השונים, ישנן הלכות הנוגעות באיסור החזקה של חמץ בימי הפסח (בל ימצא) ואפילו איסור על כך שייראה כאילו נמצא חמץ (בל יראה).

אחת הדרכים להיפטר מהחמץ בפסח במקום לשרוף אותו או לאכול את כולו, הוא מכירת החמץ לשאינם יהודים. אנשים פרטיים, עסקים, ואפילו המדינה בעצמה עושה זאת, והדבר נהיה כבר לטקס. לאחר שבשבוע שעבר פנו הרבנים הראשיים למשרד לשירותי דת במטרה להסיר את האגרה בסך 130 שקלים שהושתה על בעלי עסקים ללא תעודת כשרות, בבואם למכור את החמץ שלהם, ונענו בחיוב, הופכת היום מכירת החמץ לקלה מאי פעם.

מכירת החמץ של משטרת ישראל לרבנים הראשיים לקראת פסח התשע"ז (תמונה: דוברות הרבנות הראשית)
מכירת החמץ של משטרת ישראל לרבנים הראשיים לקראת פסח התשע"ז (תמונה: דוברות הרבנות הראשית)

בלחיצת כפתור תוכלו להיכנס למיזם חדש וחינמי של הרבנות הראשית, שיאפשר מכירת החמץ דרך אתר האינטרנט ובהסכמת הרבנים הראשיים.

עם מילוי הפרטים האישיים שלכם בטופס אתם מתחייבים כי: "אני הח"מ מאשר בזאת, באמצעות ממשק זה כי הנני מיפה את כוחם של הרבנים הראשיים. מרן הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א והרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו שליט"א ואת כל אשר יתמנו על ידם – להיות שליחי ולמכור לאינו יהודי את החמץ ותערובת החמץ, כל דבר שיש בו חשש חמץ וכל דבר שעלול לבא לידי חמץ, הן הנמצא ברשותי והן הנמצא בכל מקום שהוא בידי אחרים."

בשיעורו השבועי של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, התייחס הראשון לציון לעניין מכירת החמץ באמצעות אתר האינטרנט וציין כי הדבר מותר לכתחילה.

מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן ציין בסיפוק כי "כחלק מהמטרה אשר הובלתי מאז כניסתי לתפקידי ובהכוונת הרבנים הראשיים לישראל להנגיש את שירותי הרבנות הראשית ואת שירותי הדת בישראל, אנו משיקים את האפשרות של מכירת החמץ דרך אתר האינטרנט – לאלה שאין באפשרותם למכור את החמץ ישירות לרב או למועצה המקומית".

מכירת החמץ של הרבנות הראשית לישראל תתאפשר עד ליום ראשון, י"ג בניסן התשע"ז בשעה 11:30 בבוקר. מכירת החמץ של מדינת ישראל לגוי תתקיים ברבנות הראשית על ידי הרבנים הראשיים ושר האוצר משה כחלון ב-9.3, יום א' הקרוב בשעה 14:00 בבניין הרבנות הראשית לישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!