דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

צבא וביטחון / פלסטיני נעצר בחשד כי הונחה ע"י חמאס לקדם פעולות טרור בישראל

שב"כ התיר לפרסום היום (ד') כי מאלק נזאר יוסף קזמאר בן ה-23 נעצר לאחרונה, לאחר שהונחה ע"י ארגון הטרור חמאס כיצד לבצע פיגועים בשטחי ישראל | עם קזמאר נתפס חומר מודיעיני בו הנחיות ממפעיליו בטורקיה

פעיל חמאס, נזאר יוסף קזמאר, שנעצר ע"י השב"כ (תקשורת שב"כ).
פעיל חמאס, נזאר יוסף קזמאר, שנעצר ע"י השב"כ (תקשורת שב"כ).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

היום (רביעי) הותר לפרסום כי במסגרת פעילות השב"כ בשיתוף פעולה עם צה״ל, נעצר בסוף בפברואר השנה, מאלק נזאר יוסף קזמאר (23), פעיל חמאס אשר גוייס על-ידי מפקדת החמאס בחו״ל והונחה לקדם פעילות טרור בשטחי מדינת ישראל.

בחקירתו בשב"כ התברר כי קזמאר, אשר התגורר בשנים האחרונות בקפריסין הטורקית, גויס באוגוסט 2015 לשורות החמאס בעת שהותו בירדן. בינואר 2016 נשלח לאימון צבאי במחנה אימונים בסוריה, שם עבר אימוני ירי שונים והדרכות תיאורטיות על ייצור מטענים וחומרי נפץ.

צעיר פלסטיני מניף דגל חמאס (צילום: Muammar Awad / פלאש 90).
צעיר פלסטיני מניף דגל חמאס (צילום: Muammar Awad / פלאש 90).

בינואר 2017, זמן קצר טרם שובו של קזמאר לאיו"ש, נפגש באיסטנבול עם פעילי חמאס אשר הנחו אותו לפעול לגיוס פעילים לשורות ארגון הטרור, בשטחי מדינת ישראל. קזמאר נעצר עם שובו לאיו"ש, טרם הספיק לממש את הנחיית מפעיליו לגייס פעילים לחמא"ס בשטחי ישראל.

במהלך חקירתו, הסגיר קזמאר תכני כרטיס זיכרון שקיבל ממפעיליו על אדמת טורקיה, אשר הוצפנו באמצעות תוכנת הצפנה. בתכנים אלו אותרו הנחיות ביטחוניות נרחבות ומידע אשר נועד לסייע למימוש משימותיו.

ב-30.03.2017 הוגש כנגד קזמאר כתב אישום בבית המשפט הצבאי בשומרון, המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות. על פי דוברות השב"כ, חקירה זו ממחישה את פעילות מפקדת החמא"ס בחו"ל, לרבות על אדמת טורקיה, בהנחייתו של ראש ״משרד הגדמ׳ע״ – צאלח ערורי. צמרת החמאס ממשיכה להסתייע בפעילים אשר שבים לאיו"ש לשם קידום פעילות טרור, בעוד בכיריה פועלים באין מפריע במדינות שונות בחו"ל.

אירוע הדקירה בלוד – על רקע לאומני

ביום שני השבוע הודיע השב"כ כי אירוע הדקירה בחניון בניין ברחוב כצנלסון בלוד שהתרחש בשני שעבר הוא על רקע לאומני. המפגע, מאלכ באסם אסמאעיל סעדה, תושב חלחול בין כ-19, נעצר על ידי שב"כ ומחוז מרכז במשטרת ישראל כיממה לאחר ביצוע הפיגוע.

מחקירתו בשירות הביטחון הכללי וביחידה מרכזית במשטרת ישראל, התברר כי המפגע החליט לבצע את הפיגוע מכיוון שמאס בחייו. לקראת ביצוע הפיגוע נטל סכין מהמאפייה שבה עבד, ללא היתר שהייה כחוק, ביצע טהרה במסגד בעיר והחל לחפש אישה יהודייה כקרבן לפיגוע המתוכנן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!