דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

ישראל תומכת / נתניהו על התקיפה: "ישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטת הנשיא טראמפ"

ישראל היא אחת המדינות הראשונות שתמכו במוצהר במתקפה האמריקנית בסוריה. שר הביטחון: "העדכון האמריקני למערכת הביטחון טרם התקיפה הוא הוכחה נוספת לעוצמת היחסים"

נתניהו (צילום: עמית שבי \ פלאש90)
נתניהו (צילום: עמית שבי \ פלאש90)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע היום (שישי) תמיכה רשמית בהפצצה בסוריה ואמר "בדיבורים ובמעשים שלח הנשיא טראמפ מסר חזק וברור: שימוש בנשק כימי והפצתו, הם בלתי נסבלים" והוסיף, "ישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטת הנשיא טראמפ ומקווה שמסר נחוש זה מול הפעולות הנוראיות של משטר אסד יהדהדו לא רק בדמשק, אלא גם בטהראן, פיונגיאנג ובמקומות אחרים". ישראל היא אחת המדינות הראשונות שהצהירו באופן רשמי על תמיכה במהלך.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב למתקפה ואמר כי היא "מסר חשוב" והוסיף כי יש לגבות מחיר לפשעי מלחמה כאלה, "את הזוועות הללו חייבים לעצור, ולאכזריות הזו יש מחיר. טוב שארצות הברית בהובלת הנשיא טראמפ, מנהיגת העולם החופשי, מתחילה לגבות אותו". ליברמן בדבריו גם אישר כי צה"ל ומערכת הביטחון עודכנו ע"י האמריקאים טרם התקיפה, "העדכון האמריקני לצה"ל ולמערכת הביטחון טרם התקיפה בסוריה, הוא הוכחה נוספת לעוצמת היחסים ולעומק הקשר בין ישראל לבת בריתנו הגדולה ארצות הברית".

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין תמך גם הוא במהלך האמריקאי ואמר ״מול השימוש הנורא בנשק כימי מול אזרחים חפים מפשע, צעדיו הברורים והנחושים של הממשל והצבא האמריקאי בהובלת הנשיא טראמפ מהווים תגובה הולמת וראויה מול אכזריות בלתי נתפסת. בכך, שמשה ארה״ב דוגמא לעולם החופשי כולו הנקרא לתמוך בכל צעד שיידרש על מנת להביא את הזוועות המתרחשות בסוריה לסופן״.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (המחנה הציוני) גיבה את המהלך האמריקאי ותקף את נשיא סוריה בשאר אסד, "‏החלטת נשיא טראמפ והתקפת טילי הטומהוק כנגד הבסיס הסורי היא מסר חשוב כנגד הקצב מדמשק. בזמן הנכון בעיתוי הנכון ובמקום הנכון.", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון כתב, בחשבון הטוויטר שלו, על ממשל טראמפ כי הוא, "מוכיח כבר במבחנו המשמעותי הראשון, כי ארה״ב בהנהגתו שבה למלא תפקידה המוסרי החשוב כמעצמת על, עליו וויתרה ב-8 השנים האחרונות."

בנוסף לתגובות התמיכה הישראלית בתקיפה האמריקאית בסוריה נשמעה ביקורת על עצם התמיכה הישראלית הפומבית וכי על ישראל להחריש, יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ מרב מיכאלי כתבה בחשבון הטוויטר שלה, "ישראל לא צריכה להתערב בתקיפה בסוריה, גם לא כמעודדת. בשונה מאמריקה, ישראל לא יכולה ולא אמורה להיות השריף האזורי, לא הסגן-שריף, ולא הדובר שלו." ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) הוסיף על דברי מיכאלי ואמר, ״צהלות השמחה הפומביות של נתניהו על התקיפה בסוריה מיותרות ומסוכנות לישראל, ויכולות לסבך את ישראל בעימות צבאי. סייג לחוכמה הוא שתיקה, ולצערנו נתניהו שוב מוכיח את המשפט הזה. ישראל יכולה לתמוך בתקיפה מוצדקת גם בלי הצהרות פומביות."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!