דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בתמוז תשפ"ו 23.06.26
27.9°תל אביב
  • 27.3°ירושלים
  • 27.9°תל אביב
  • 27.1°חיפה
  • 28.1°אשדוד
  • 31.4°באר שבע
  • 36.8°אילת
  • 31.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 29.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

העיצומים בהנהלת בתי המשפט יימשכו: ההסתדרות קוראת לחזור למו"מ בתום לב

פתיחת שנת המשפט צפויה להתעכב בשל צעדי העובדים, שמגיעים בעקבות מבוי סתום במשא ומתן להסכם קיבוצי | לפי ההסתדרות, הנהלת בתי המשפט מקדמת שינויים חד-צדדיים לרעת העובדים, והמדינה נסוגה מהסכמות שכבר הושגו

אולם בית משפט בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אולם בית משפט בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

העיצומים בהנהלת בתי המשפט יימשכו גם מחר (שני)  בעקבות התארכות המשא ומתן בנושא לשיפור תנאי השכר והשירות. ההסתדרות טוענת שהנהלת בתי המשפט מקדמת שינויים חד-צדדיים בתנאי העובדים.

הצעדים הארגוניים צפויים לעכב את פתיחת שנת המשפט. פגרת הקיץ, שהחלה ב-21 ביולי, הסתיימה בחמישי האחרון (4 בספטמבר), כך שהשבוע היה אמור להיות שבוע הדיונים הראשון.

הבוקר החלו העיצומים, באישור יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי. זאת לאחר תקופה ממושכת של משא ומתן אינטנסיבי שנועד לשפר את תנאי השכר והשירות של עובדות ועובדי הנהלת בתי המשפט.

במהלך התקופה נקבעו מספר מועדים לסיום המו"מ ולחתימה על הסכם קיבוצי, אך אלו נדחו שוב ושוב, לאחר שהמדינה נסוגה מהבנות שכבר הושגו.

עו"ד אופיר אלקלעי פנה לעובדים במכתב: "טובת המדינה והארגון תמיד היו לנגד עיני העובדות והעובדים. אך, משעה שישנו זלזול מתמשך ועיכובים מיותרים לרבות חוסר תום לב מובהק במשא ומתן אין ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים על המשתמע מכך. אנו שבים וקוראים להנהלת מערכת בתי המשפט ואגף הממונה על השכר במשרד האוצר לשוב למו"מ בתום לב ובנפש חפצה ולהימנע משינויים חד צדדים מעתה ואילך".

אלקלעי קרא להנהלת מערכת בתי המשפט ולממונה על השכר לשוב למשא ומתן בתום לב ובנפש חפצה, ולהימנע מצעדים חד צדדיים. "טובת המדינה והארגון תמיד היו לנגד עיני העובדות והעובדים, אך משעה שיש זלזול מתמשך ועיכובים מיותרים לרבות חוסר תום לב מובהק במשא ומתן, אין ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים על המשתמע מכך".

גם יו"ר הועד הארצי של עובדי בתי המשפט הדס אוחיון שלחה מכתב לעובדים, וטענה כי הצעדים הארגוניים מתבקשים "על רקע הזלזול והסחבת שאנו חווים בדרך לחתימה על ההסכם המיוחל, והפגיעה המתמשכת בתנאי עבודתנו ושכרנו". היא הוסיפה: "לצערנו כל הניסיונות שנעשו עלו בתוהו. הוועד הארצי עשה כל שביכולתו, שיפר תהליכי עבודה, התגמש, דיבר בשפה עניינית ושיתופית. בכל פעם מחדש, ברגע האמת – חזרו מההבנות שהושגו. באנו בלב פתוח, בנפש חפצה. אך בצד השני, לא – ולא נותרה בידינו ברירה. הגיעה העת לזעוק – ולדרוש את שמגיע לנו!".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!