דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נכים

מאבק הנכים / מסקנות הוועדה להעלאת קצבת הנכות יפורסמו רק אחרי הפסח

ההחלטה בנושא אמורה הייתה להתפרסם הבוקר (א'), אולם חוסר הסכמה על ההמלצות שהוצגו לשר האוצר משה כחלון, הביאו לדחייה | יו"ר הוועדה, פרופ' ירון זליכה: "העיכוב יהיה קצר בלבד" | ח"כ סבטלובה: "הזמן לא דוחק לאותם אנשים בריאים ועשירים המנהלים את הדיון מול הקבוצות המוחלשות והנזקקות"

מחאת הנכים באשדוד (צילום: פלאש 90).
מחאת הנכים באשדוד (צילום: פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מסקנות הוועדה לבחינת העלאת קצבת הנכות יפורסמו רק אחרי חג הפסח, ולא היום (ראשון) כפי שתוכנן מלכתחילה. חוסר הסכמה על ההמלצות שהעבירה הוועדה לשר האוצר משה כחלון, היא שהביאה לדחייה בפרסום.

כנס 'נכה, לא חצי בן אדם' (צילום: דבר ראשון)
כנס 'נכה, לא חצי בן אדם' (צילום: דבר ראשון)

אלכס פרידמן יו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן-אדם", פרסם הבוקר בדף הפייסבוק של הארגון כי במהלך סוף השבוע האחרון זליכה את המלצותיו לשר, בכללן גם את ההערות שהעלה בפניו פרידמן מוקדם יותר. לדבריו, אמר לזליכה כי ארגונו לא יסכים "בשום אופן לפריסה ארוכה של פעימות ולפחות מקצבת נכות בגובה שכר המינימום". על פי פרידמן, גם לכחלון היו הערות על המלצות הוועדה, ולכן נקבע כי הוועדה תתכנס לעבודה נוספת והשלמות, במהלך החג.

"נפגשתי במהלך סוף השבוע לישיבת עבודה שנייה עם שר האוצר. השר נתן לי מספר הערות על ההמלצות המסתמנות ואלה דורשות תיקונים והשלמות" אישר זליכה את הדברים, בשיחה עם דבר ראשון, "לאור זאת, ההמלצות הסופיות יוגשו מספר ימים לאחר חג הפסח. עם זאת, לציבור הנכים אני יכול להבטיח כי כל עכבה לטובה וכן כי העיכוב יהיה קצר בלבד. אני משוכנע כי שר האוצר נחוש להביא לשינוי משמעותי והיסטורי מאוד במצבם של הנכים".

פרופ' ירון זליכה (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש90).
פרופ' ירון זליכה (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש90).

בימים האחרונים התקבלו דיווחים שונים על גובה ההעלאה, עליה צפויה הוועדה להמליץ. על פי חלק מהפרסומים, תעלה הקצבה המספר פעימות – שהראשונה בהן תעלה את הקצבה ל-3,000 שקלים  ושבסופן תעמוד הקצבה על 4,000 שקלים. זאת אחרי הצהרתו של זליכה, שלא תהיה השוואה לגובה שכר המינימום.

יוזם הצעת החוק להשוואת קצבאות הנכים לשכר המינימום, ח"כ אילן גילאון (מרצ), אמר התגובה לעיכוב בפרסום כי "דחייה תמוהה ומעוררת ספקות באשר לכנות כוונותיה של הממשלה להעלות את קצבאות הנכים".

"ועדת זליכה כבר סיימה זה מכבר לגבש את ההמלצות, שכפי הנראה יביאו לעלייה משמעותית – אף שלא מספקת, בגובה הקצבאות" הוסיף, "אני מקווה שמשחק ה'קשה להשגה' שמשחק כעת האוצר, לא מסמן גרירת רגליים נוספת של הממשלה בנושא. ערב חג החירות אני קורא לשר האוצר לראות בהעלאת קצבאות הנכים וחילוצם מקו העוני כמשימתו העליונה".

ח״כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) הגיבה להודעת הדחיה בנושא העלאת קצבאות הנכות: ״הזמן לא דוחק לאותם אנשים בריאים ועשירים המנהלים את הדיון מול הקבוצות המוחלשות והנזקקות. לא הם יחושו את המחסור ביומיום ובערב החג. לאור ההודעות על עודפי גבייה ועסקאות ענק מוצלחות כמו עיסקת מובילאיי, המזרימות הון לא צפוי לקופת האוצר, הנכים והקשישים זכאים לשיפור משמעותי בקיצבאות העלובות והודעה משמחת בערב החג. אולם למישהו למעלה יש זמן״.

ח״כ סבטלובה קראה לראשי האוצר ולרה״מ: ״הגדילו את הקיצבאות לשכר המינימום והפסיקו לספר לעם שהנכים והקשישים, שרובם שילמו דמי ביטוח לאומי ומיסים כל חייהם-הם אלו שימוטטו את כלכלת המדינה. זוהי הסתה בנוסף לעיוות ולאכזריות בהחלטות! זוהי ממשלה חזקה על חלשים!״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!