דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / עונת הכדורעף מתקרבת לסיום: מתחילה סדרת הגמר של הנשים והגברים

עונת הכדורעף נכנסת להגשה האחרונה שלה, השבוע מתחילות סדרות גמר הליגה אצל הגברים והנשים ובסיומה יוכתרו האלופות לשנת 2016-17 | זו הזדמנות נהדרת להכיר קצת את ההיסטוריה והחוקים של המשחק

שחקני מכבי ת"א (צילום: איגוד הכדורעף).
שחקני מכבי ת"א (צילום: איגוד הכדורעף).
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

משחק הכדורעף הוא משחק כדור תחרותי בין שתי קבוצות המתקיים כיום לרוב באולם ספורט, עם סימוני מגרש המיוחדים לו. המטרה במשחק היא להביא לכך שהכדור יפגע בתוך תחומי מגרש היריב, כאשר הדרך היחידה לעשות זאת היא להעבירו מעל הרשת בתוך גבולות המסומנים על ידי אנטנות. הקבוצה יכולה להתמסר עד שלוש מסירות לפני שהיא מעבירה את הכדור לקבוצה השנייה מעל הרשת. לכל קבוצה יש 6 עמדות לאייש והיא יכולה לעשות חילופים ככל העולה על רוחו של המאמן. העמדות ממוספרות מ-1 עד 6. כל משחק כדורעף מורכב ממערכות, כאשר המשחקים הם בשיטת הטוב מ-5 מערכות (הקבוצה הראשונה שמנצחת ב-3 מערכות) ב-4 המערכות הראשונות הזוכה היא הקבוצה שמגיעה ל-25 נקודות עם הפרש של שתי נקודות, אך אם הגענו למצב שיויון 24 ממשיכים עד שיש הפרש של שתיים לטובת אחת הקבוצות.

אם הגענו למערכה האחרונה (החמישית) מנצחת הקבוצה הראשונה שמגיעה ל-15 נקודות ושוב, רק אם יש לה יתרון של שתי נקודות. שקבוצה זוכה בנקודה לאחר הגשה של היריב הקבוצה מבצעת חילוף של עמדה אחת בכיוון השעון הנקרא "רוטציה"  השחקן בעמדה 6 עובר לעמדה 5, השחקן בעמדה 5 עובר לעמדה 4 וכך הלאה. את מכת הפתיחה מכה מי שבעמדה מספר 1.

הטובות בליגה

משחק הגמר כדור עף נשים מפגיש את שתי הקבוצות הטובות בליגה: הפועל כפר סבא מול מכבי חיפה

הפועל כפר סבא מגיעה למעמד הגמר אחרי ניצחון קליל בשני משחקים על הסינדרלה ק.ק תל אביב. הירוקות עם המאמן חן הימלפרב נפגשות לסדרת גמר מול הכבשה השחורה, או יותר נכון הירוקה שלהם.

לאחר עונה סדירה נפלאה ללא אף הפסד והצלחה במסגרת האירופאית חשבו במועדון שהדרך להשבת תואר האליפות לאחר שנה אחת בניכר הולכת להיות רצופה סרבים טובים, אך עם פתיחת הפלייאוף העליון הבינו השחקניות שהדרך תיהיה קשה יותר וזאת עקב שני ההפסדים במפגש הישיר בינהן ובין יריבתם מכבי חיפה, לכך תוסיפו הפסד נוסף במעמד גמר גביע המדינה.

לא בכדי צוטט המאמן אומר את הדברים הבאים לאחר משחק העלייה לגמר: "עכשיו ניקח יום חופש וממחר נתחיל להתכונן לחיפה. נצטרך להרים את הרמה שלנו"

עם השחקניות המובילות מאיה בורזר, אנה ויליקי, אלינה איליוטה והקפטנית גלית דבש יש בחדרי ההלבשה מי שכבר חולם על החזרת התואר לאחר שנה הפסקה ובפעם השלישית בהיסטוריה בתקווה להיות חדות יותר ברגעי ההכרעה.

אך כאמור קל זה לא יהיה, מכבי חיפה מגיעה בכושר שיא לאחר רצף ניצחונות שבמהלכו ניצחה בשני משחקים את קריית אתא בחצי גמר הפלייאוף, הקבוצה מהכרמל שהשקיעה כסף רב העונה בבנית הסגל ובתשתיות קבוצת הנוער מעוניינת להמשיך את שהתחיל בחודש פברואר אז פוטר המאמן לדימיר בוזייב, ומונה אלכסנדר צ'רבייקוב, בהדרכתו שמרה הקבוצה על תואר מחזיקת גביע המדינה, הדאבליסטית משנה שעברה בטוחה בעצמה מאוד, על אף שסדרת הגמר היא ביתרון ביתי של היריבה.

ונראה שהתשובה לאמירתו של היושב ראש חיים קסל "מי שתגיע טוב יותר ובכושר טוב יותר לסדרת הגמר תנצח" נמצאת בידיים של השחקניות אנה דובגופליוק אנה פיליפנקו יוליה אנדרושקו והקפטנית אניטה גליק.

בואו לקחת חלק בקלאסיקו של הכדורעף נשים: משחק ראשון ביום חמישי הקרוב בשעה 17:00 ובתאריכים: 17.4,19.4, 24.4 ו27.4 בסדרת הטוב מ-5.

משחק גמר עף גברים מפגיש את מכבי הוד השרון מול מכבי תל אביב

אחרי שנשכחה היסטריית הסנסציה חוזרת הקבוצה מהשרון למעמד ששנים לא מוכר לה והוא מעמד הגמר שבאמתחתא אליפות בודדה בארון הגביעים, מן הצד השני מגיעה מכבי תל אביב שרוצה להחזיר לעצמה את הבכורה לליגה ומוצאת את עצמה גם היא במעמד די חדש ב4 שנים האחרונות והוא מעמד העליונות, רבים מהצופים מצפים ממנה להיות האלופה בתום הסדרה של הטוב מ5

האם היא תעמוד בלחץ? או שתדמית ה"אין לי מה להפסיד" תיהיה שוב לטובת הוד השרון?

את התשובות נשאיר לכאב הראש של המאמנים ולכוחה של הקבוצתיות והניסיון האישי של השחקנים.

המשחק הראשון יצא לדרך ביום שישי האחרון כאשר הקבוצות נפגשו באולמה הביתי של הוד השרון. האדומים ניצחו ב-4 מערכות 1:3 (21:25, 22:25, 25:22, 23:25).

הקבוצה בראשות אבישי טרייבנד באה מוכנה למשחק ובזכות משחק נהדר של קווין פוייר, פליפה מריאנו וזיו גוטמן ידעה לסגור את המשחק גם בזמן שהצהובים ניסו לכפות מערכה חמישית לאחר 2-1 במערכות, חסימות מדויקות של זיו גוטמן ופוייר נתנו לה פור מנטאלי רציני להמשך הדרך.

שחקני מכבי הוד השרון לאחר הניצחון (צילום: איגוד הכדורעף).
שחקני מכבי הוד השרון לאחר הניצחון (צילום: איגוד הכדורעף).

מן הצד השני הצהובים יודעים שאת המשחק הזה הם הפסידו בידיהם אך עליהם לא לוותר מראש על הסדרה ולהמשיך להציג את הסגנון שהציגו במשך כל השנה, משחק טוב של יוחאי דדון, לאו דוס סנטוס ואנג'לקו צ'וק לא עזר לקבוצתם לנצח.

מעניין לראות איך תמשיך הסדרה כאשר על הנייר שתיהן רעבות לתארים ומעוניינות בקהל הביתי שיבוא וידחוף בדרך לעונה היסטורית לכל אחת מהן.

מאמן הוד השרון טוען שהקבוצה שלו החזירה את הרומנטיקה לענף אז אם הגדרנו את הסדרה שלהם כחצי מותחן, מעניין איזה סרט הם מארגנים לנו כאן – רומנטיקה קלילה או סרט אקשן עם רעל ואפקטים.

הצופים במשחק הגמר בין מכבי תל אביב למכבי הוד השרון במשחק סדרת הגמר (צילום: איגוד הכדורעף).
הצופים במשחק הגמר בין מכבי תל אביב למכבי הוד השרון במשחק סדרת הגמר (צילום: איגוד הכדורעף).

מוזמנים לעקוב: המשחק השני ייערך ביום שישי הקרוב בשעה 13:45 בתל אביב והמשחקים הבאים ייערכו בתאריכים: 20.4,21.4 וה-27.4

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!