
אזעקות נשמעו היום (רביעי) בעוטף עזה, במרחבים כפר עזה, מטווח ניר עם, מפלסים וסעד. לא דווח על נפילות או נפגעים. דובר צה"ל עדכן כי בהמשך להתרעות שהופעלו בעוטף עזה, חיל האוויר יירט ככל הנראה שני שיגורים שחצו מצפון רצועת עזה לעבר שטח הארץ.
צה"ל מסר כי כוחות צה"ל בפיקוד הדרום, בהכוונת אמ"ן ושב"כ, ממשיכים בפעילות רחבה נגד ארגוני הטרור ברחבי רצועת עזה במסגרת מבצע מרכבות גדעון ב'. במהלך פעילות של כוחות אוגדה 36 בעיר עזה אמש, פשטו הלוחמים על מבנה צבאי במרחב. בתוך המבנה אותרו והוחרמו מצבורי אמצעי לחימה וציוד צבאי רב. במהלך הפעולה חוסלו מחבלים ותשתיות טרור הושמדו.
שר הביטחון ישראל כ"ץ אמר: "צה"ל משלים את תפיסת ציר נצרים עד לחוף ימה של עזה, ומבתר את הרצועה בין צפון לדרום. בכך יהודק הכיתור סביב העיר עזה, וכל היוצאים ממנה דרומה ייאלצו לעבור דרך נקזי הבידוק של צה"ל. זאת הזדמנות אחרונה לתושבים המעוניינים בכך לנוע דרומה ולהשאיר את מחבלי החמאס מבודדים בעיר עזה עצמה מול פעילות צה"ל, שנמשכת במלוא העוצמה. מי שיישארו בעזה יהיו מחבלים ותומכי טרור".
במקביל, כוחות אוגדה 162 ממשיכים בפעילות בעומק העיר עזה. מכלול האש של האוגדה זיהה מספר מחבלים שפעלו במרחב וחיסל אותם זמן קצר לאחר מכן. בנוסף, אוגדה 98 חיסלה מהאוויר מחבלים שפעלו במחסן אמצעי לחימה. בצפון הרצועה פעלו כוחות אוגדה 99, שתקפו מבנים ותשתיות טרור וחיסלו מחבלים שהיוו איום ישיר על הלוחמים.
דובר צה"ל עדכן כי מוקדם יותר היום, מטוס קרב של חיל האוויר הטיל חימוש במסגרת תקיפה ברצועת עזה, במהלכה אירעה תקלה טכנית והחימוש התפוצץ באוויר מעל הים התיכון. "לא נשקפה סכנה למטוס, אין נפגעים והאירוע מתוחקר".
בתוך כך, כוחות הביטחון איתרו והשמידו במהלך הלילה רקטות ואמצעי לחימה נוספים המקושרים לחולייה שנעצרה במרחב רמאללה. בעקבות חקירת שב"כ של חוליית המחבלים המעורבים בייצור הרקטות שנעצרה בשבוע שעבר במרחב רמאללה, כוחות צה"ל, שב״כ ומג"ב פעלו הלילה בכפר ביתוניא שבחטיבת בנימין.
הכוחות איתרו 15 רקטות בשלבי ייצור, מטענים, נשקים, חומרי נפץ ואמצעי לחימה נוספים שהוכנו ונאספו על ידי אותה החולייה. אמצעי הלחימה הושמדו במקום על ידי חבלני מג"ב איו"ש והנשקים הוחרמו.


