דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

תגובת פוטין / פוטין: "חשש למתקפה אמריקנית נוספת, האמריקאים מחפשים סיבה להתערב"

פוטין חזר אתמול על עמדתו שמסירה אחריות מסוריה להתקפה בנשק כימי, והאשים את ארה"ב בכך שהיא משתמשת באירוע כדי להתערב בנעשה בסוריה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (AP Photo/Pavel Golovkin, pool).
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (AP Photo/Pavel Golovkin, pool).
דוד טברסקי

התכחשות לאחריותה של רוסיה, האשמת ארה"ב בפרובוקציות והכנות לקראת סיבובים נוספים, זה הקו שעולה מדבריו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כלפי התגובה האמריקאית לשימוש בנשק כימי. פוטין אמר את הדברים כשנפגש אתמול (שלישי) עם נשיא איטליה סרג'יו מטארללה במוסקבה, כך לפי דיווח הערוץ הראשון, גוף החדשות הממשלתי המרכזי ברוסיה.

"הדברים מאוד מזכירים לי את שנת 2003" אמר פוטין "כאשר ארה"ב הציגה בפני מועצת הביטחון באו"ם על 'כביכול' נשק כימי שמוחזק בעיראק". עוד הוסיף "אחרי זה התחילה בעיראק מלחמה והיא הסתיימה עם הרס המדינה וצמיחתן של כוחות טרוריסטיים חדשים והופעת דאע"ש על הבמה העולמית, לא פחות ולא יותר". בדבריו רמז פוטין באופן מוצהר לכך שהמתקפה הכימית שהתרחשה לפני שבוע באידליב וגבתה את חייהם של עשרות בני אדם, ובם ילדים רבים, יכלה להיות , במישרין או בעקיפין, יוזמה אמריקאית שמטרתה להכניס כוחות של צבא ארה"ב לתוך סוריה. "אותו הדבר בדיוק קורה גם עכשיו וכל השותפים הבינלאומיים מהנהנים בראשם". עוד ציין פוטין שמתקפה כמו שהתרחשה בשישי האחרו יכולה לקרות בעוד מקומות ברחבי סוריה, כך לפחות הוא יודע ע"פ מקורות מודיעיניים רוסים.

פוטין בפגישה על מעורבות צבא רוסיה בסוריה. (צילום: סוכנות העיתונות הרוסית)
פוטין בפגישה על מעורבות צבא רוסיה בסוריה. (צילום: סוכנות העיתונות הרוסית)

פוטין המשיך לטעון בתוקף שהוא אינו מקבל את "ההאשמה המידית" של העולם כלפי הסורים על התקפה כימית, ושהממשל הרוסי מתכוון לפנות בימים הקרובים למשרדי האו"ם בהאג בשביל לפתוח חקירה רשמית על אשר התרחש באידליב שבוע שעבר. מטראללה חיזק את דבריו של פוטין וציין שיש לחקור ולהביא למשפט את האחראיים למתקפה. הכתבה בערוץ הממשלתי נתנה דגש מיוחד לקשרים החזקים בין איטליה לרוסיה ועל כך שכיום פועלות ברוסיה כ-500 חברות איטלקיות אשר לא התקפלו מרוסיה למרות הסנקציות נגדה בעקבות סיפוח קרים באביב 2014.

דבריו של פוטין באים על רקע הצהרות המאיימות מצד ארה"ב וגורמים נוספים, לפיהם רוסיה חייבת להפסיק לתמוך במשטרו של אסד. אמש הצהיר מזכיר המדינה של ארה"ב רקס טילרסון כי על רוסיה לבחור בין הברית שלה עם הנשיא אסד, עם איראן ועם חיזבאללה לבין  השותפות האלה שלה עם ארה"ב והכוחות הפיכחים בעולם. טילרסון הגיע אמש לארה"ב לשיחות עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב כאשר אחד הנושאים החשובים על הפרק עומדים היחסים השבירים בין המעצמות בכל הנוגע למצב בסוריה. דובר הבית הלבן, שון ספייסר, הצהיר אתמולב מסיבת עיתונאים שאם רוסיה לא תשתף פעולה עם ההסדרים שהכוחות הבינלאומיים היא תבודד. "רוסיה מבודדת את עצמה מהקהילה הבינלאומית מכיווןש היא שמה את עצמה בשורה אחת עם סוריה וצפון קוריאה" אמר ספייסר

בתגובה לכך, הצהירה נציגת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, על כך שרוסיה אינה תופסת את דבריו של טילרסון כאולטימטום נגד רוסיה, ואמרה "אני רואה בדבריו של טילרסון כהצהרה פוליטית כמו סוג של משחק שרירים לפני תחילת השיחות. זה לחלוטין תואם את הגישה המרכזית של וושינגטון" כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית ריה.

גם המשנה לראש הוועדה לענייני חוץ של מועצת הפדרציה של רוסיה (הבית העליון בפרלמנט הרוסי ), אנדריי קלימוב התייחס לדבריו של טילרסון  ואמר כי מזכיר המדינהה האמריקני לא בקיא מספיק במתרחש במציאות אם הוא יצא בהצהרות כאלו, "אך אם הוא יודע על מה מתרחש ובוחר לדבר ככה , מדובר על סימפטום מאוד מסוכן"

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!