
שב"כ וצה"ל סיכלו הברחה גדולה של אמצעי לחימה מתקדמים שמקורם באיראן ויועדו לפעילי טרור ביהודה ושומרון. כך פרסם היום (רביעי) דובר צה"ל.
המשלוח כלל 29 כלימגורים, ארבעה רחפנים בהם שני רחפני נפץ, 15 רקטות נ"ט, מטול RPG, שלושה ראשי קרב, 20 רימוני יד, 53 אקדחים, שבעה רובי סער מסוגים שונים, תשעה מקלעים, 750 כדורים לאקדח.
במהלך החודשים האחרונים נעצר ע"י שב"כ וצה"ל סוחר אמצע לחימה תושב אזור רמאללה. במסגרת חקירת הפרשה, התקבל מידע על קשר משמעותי בינו לבין מבריחי אמצעי לחימה. פעילות של שירות הביטחון הכללי הובילה לאיתור המשלוח והמעורבים בהחזקתו.
מצבור אמצעי הלחימה שנתפס נשלח לפעילי טרור ביהודה ושומרון על ידי אגף המבצעים המיוחדים של משמרות המהפכה האיראניים, בראשו עמד עד לאחרונה ג'ואד ע'פארי, וכן יחידת המבצעים המיוחדים בכוח קודס, בפיקודו של אצע'ר באקרי.
פעילות סיכול זו הנה חלק ממערכה כוללת למול מבריחי אמצעי הלחימה, אשר במסגרתה חיסלו צה"ל ושב"כ בלבנון ביולי האחרון את קאסם אלחסיני ומחמד שעיב, לבנונים שפעלו תחת כוח קודס והיו מעורבים בשילוח אמצעי הלחימה והכוונת הפעילות בשטחי יהודה ושומרון.
משלוחי אמצעי לחימה דומים סוכלו ב-25 במרץ ו-27 בנובמבר 2024. "משלוח זה, כמו קודמיו, הינו חלק ממאמץ איראני מתמשך לערעור היציבות הביטחונית באזור, באמצעות חימוש חוליות טרור בשטח, שמטרתן לממש תקיפות כנגד ישראלים וכוחות צה"ל", נמסר מצה"ל ושב"כ.


