דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדריך

מדריך / לא את הכל חייבים להשאיר ל"אחרי החגים"

שבוע לפני כניסת חג כזה או אחר, המשק הישראלי עובר למצב רדום. גם לאחר ימים אלו לוקח לכולם מספר ימים לחזור לשגרה. אבל צמצום הפעילות לא נוגד את התפתחות הארגון. את ימי החג אפשר לנצל לרענון התכניות, שדרוג התשתיות, ולא פחות חשוב - ליהנות

איש עסקים עובד במהלך חופשה (צילום: shutterstock)
איש עסקים עובד במהלך חופשה (צילום: shutterstock)
אורי לביא
אורי לביא
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

התסריט כבר ידוע – שבוע לפני כניסת חג כזה או אחר, המשק הישראלי עובר למצב רדום. גם מספר ימים לאחר החג אנשים עוד מנסים להתעשת מארוחות החג ומהזמן המשפחתי, ועד שחוזרים לשגרה עוברים לא מעט ימים. בימים אלה תעשיות רבות, כולל תעשיית ההייטק, מצמצמות את פעילותן לזמן ממושך ובכך למעשה מעכבות את ההתפתחות והצמיחה של הארגון. אבל זה לא חייב להיות כך.

בעידן התחרותי של ימינו, אפשר להשכיל ולנצל דווקא את תקופת החגים הרגועה כמנוף לצמיחה. לצד המנוחה שכולנו ייחלנו לה, זה הזמן הטוב ביותר להשלמת משימות או ביצוע פעולות שאנחנו נוהגים לדחות ל"אחר כך"'. להלן מספר עקרונות חשובים שכל מנהל חייב להכיר על מנת למנף את החברה שלו בתקופת החגים.

רענון תוכנית העבודה

כשמנהלים תוכנית עבודה חכמה לארגון, תמיד צריך להיות עם היד על הדופק. הרי ברור לכולם שהתוכנית שגובשה בינואר לכל רבעון תעבור כמה וכמה עדכונים ושיפורים לאורך כל השנה כדי להתאים את עצמה לשינויים כמו לקוחות חדשים, פרוייקטים שהסתיימו או התווספו, שינויי אסטרטגיה, ועוד. אבל דווקא האתנחתא והשקט של החגים מאפשרים לעשות fine tuning בעקבות פידבקים וגם לחשוב על פרוייקטים לטווח הרחוק. כך, כשכולם שבים מהחופש רעננים ונמרצים, אפשר לחשב מסלול מחדש.

פעילות מול חו"ל

בארץ כולם בחופש? יופי! גם כיף וגם אין פקקים. אבל מה קורה עם השווקים והלקוחות בחו"ל? אצלם הכל ממשיך כרגיל. וזה בדיוק הזמן להרים טלפון ולהתעדכן, לקבל פידבקים ולחזק קשרים. בנוסף, אפשר להתניע מהלכים שיווקיים כאלו ואחרים מול חו"ל, כאלו שניתן לבצעם עם משאבים מצומצמים ואולי אפילו אוטומטיים.

טיפול בתשתיות IT 

אין משהו יותר מתסכל מלהגיע לעבודה מלאי מרץ ואז לקבל מייל מה IT – "בעקבות שדרוג המערכת תהיה השבתת תשתיות היום לשעתיים, עימכם הסליחה". אני מאמין שכולכם יודעים על מה אני מדבר. לכן כדאי לנצל את השקט היחסי וכוח האדם המועט שמגיע למשרד בזמן החגים, ולבצע את כל אותן פעולות תחזוקה ושדרוג במינימום הפרעות – גם למטמיעים וגם למשתמשים. לא משנה אם מדובר בעדכון מערכת הפעלה, החלפת מסכים או הוספת נקודות תקשורת – כדאי לשמור את הניקיונות והתחזוקה לפסח.

ואחרון חביב – אתם

הדבר הכי חשוב שכל אחד מאתנו חייב לעשות בחופש זה – ליהנות! אם אתם מבלים עם המשפחה, מטיילים, נהנים ממזג האוויר האביבי לכל הפעילויות שאתם אוהבים, או פשוט משלימים שעות שינה – תעשו מה שאתם אוהבים. בשביל זה יש חופש. ואם אתם מגיעים למשרד, תנצלו את אווירת השקט ומיעוט מספר העובדים כדי לדבר אחד עם השני ולשתות קפה יחד. אין ישיבות עבודה, אין את רעשי הרקע הרגילים, ואין בלת"מים. זו הזדמנות נהדרת להתגבש.

לסיכום, מה שחשוב לזכור, זה שכל רגע הוא רגע מתאים להתייעלות, שיפור ולמידה. דווקא בחופש יש הזדמנות לסגור פערים ולעשות את כל אותם דברים שלא היו קורים בשגרה – או שהיו פשוט קורים לאט יותר. הדרך בה אתם מנהלים את הארגון בימי חול וכן במועדים מיוחדים עושה את ההבדל בין חברה מצליחה לחברה מנומנמת.


אורי לביא הוא יזם טכנולוגי, מנכ"ל חברת PicScout ומי שעומד מאחורי הפודקאסט "טיפים לניהול"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!