דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קוריאה הצפונית

עולם מגורען / קוריאה הצפונית עושה סימנים של ניסויים גרעיניים. ארה״ב הגבירה הנוכחות באזור

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול הודיע שר החוץ הדרום קוריאני כי "ארה"ב לא תתקיף את קוריאה הצפונית מבלי להתייעץ" | על רקע המתיחות שלחה סין 150,000 חיילים לגבול שלה עם קוריאה הצפונית

מנהיג קוריאה הצפונית קים גו'נג און בטקס חנוכת איזור דירות יוקרה בפיונגיאנג 13.4.17 (צילום: AP Photo/Wong Maye-E).
מנהיג קוריאה הצפונית קים גו'נג און בטקס חנוכת איזור דירות יוקרה בפיונגיאנג 13.4.17 (צילום: AP Photo/Wong Maye-E).
אוריאל לוי

המתיחות בין קוריאה הצפונית לארה"ב, יפן וקוריאה הדרומית נסקה השבוע לשיא. מחר (שבת) תציין קוריאה הצפונית את יום הולדתו ה-105 של אבי האומה, קים איל סונג, אירוע שמכונה "יום השמש" והוא החג הלאומי הגדול ביותר במדינה. באירועים דומים, בשנים קודמות, נהגה קוריאה הצפונית להפגין את עוצמתה הצבאית.

ארגון "צפון 38", גוף אמריקאי העוקב אחר הפעילות הצבאית של קוריאה הצפונית, פרסם אתמול תצלומים המעידים, לדבריו, כי המדינה ערוכה לניסוי גרעיני נוסף באתר פונגי-רי. הארגון טוען כי בהסתמך על צילומי לוויין מ-12 באפריל, ניכרת פעילות מתמשכת באתר הניסויים מהם ניתן להסיק כי הוא "דרוך ומוכן" לערוך את הניסוי הגרעיני ה-6 במספר של המדינה מאז 2006. פרשן של הארגון אמר ל-CNN כי "הפעילות במהלך ששת השבועות האחרונים מצביעה על היערכות סופית לניסוי".

https://twitter.com/CT_operative/status/852302080639459328

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגביר לאחרונה את הנוכחות האמריקנית באיזור, ושלח את נושאת המטוסים האמריקנית, קרל וינסון, מלווה בצי ספינות טילים. קוריאה הצפונית הודיעה שהיא "מוכנה למלחמה" והזהירה את ארה"ב מפעולה תוקפנית ומהשלכות "הרסניות" לנוכחות שלה בחצי האי הקוריאני. טראמפ הבהיר שארה"ב מעוניינת לפעול בנחישות נגד תוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית. יפן שלחה אניות מלחמה משלה, יחד עם הצי האמריקאי לכיוון קוריאה הצפונית. ביום שלישי השבוע הזהיר ראש ממשלת יפן שלקוריאה הצפונית "יש יכולת להפציץ את יפן בגז סארין".

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול בסאול, הודיע שר החוץ הדרום קוריאני, יון ביונג-סה, כי "ארה"ב לא תתקיף את קוריאה הצפונית מבלי להתייעץ איתנו". עוד הוסיף כי  "במסגרת הברית של קוריאה הדרומית וארה"ב כל צעד חשוב בצפון ננקט במסגרת התייעצות עם ממשלת קוריאה הדרומית וכך זה יימשך בעתיד".

על רקע המתיחות שלחה סין 150,000 חיילים לגבול שלה עם קוריאה הצפונית. סין הצהירה כי מטרת המהלך למנוע הפיכה צבאית נגד מנהיג המדינה קים ג'ונג און. זאת לאחר שיחה טלפונית בין הנשיא טראמפ לבין נשיא סין שי ג'ינאנפינג. סין שנחשבת השותפה הגדולה ביותר של קוריאה הצפונית, ובעלת ברית הגנה הדדית איתה מאז 1961, מתאמצת להרגיע את הרוחות.

בכלי התקשורת הממלכתיים בסין נאמר כי האפשרות הטובה ביותר עבור מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, היא לזנוח את תוכנית הגרעין. אמש אמר הנשיא טראמפ כי נשיא סין עושה מעל ומעבר על מנת להביא להרגעת הרוחות והוא "אדם נהדר". גורמים אמריקנים אמרו כי טראמפ שוקל להטיל סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית, העלולות לפגוע גם בסין. בין הסנקציות הנשקלות בבית הלבן – אמברגו נפט, חרם על חברת התעופה הלאומית של קוריאה הצפונית, עצירת כל ספינות המטען שלה והענשת בנקים סינים שיקיימו עמה עסקים. מאז 18 בפברואר, סין חדלה מייבוא הפחם מקוריאה הצפונית, על מנת ללחוץ עליה לעצור את תכנית הגרעין שלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!